• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 25 دی 1396
کد مطلب : 4199
+
-

انصراف از حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

نمایندگان گردشگری و هتلداری ترکیه، چین و اسپانیا از حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران انصراف دادند

گردشگری
انصراف از حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

محمد باریکانی/ خبرنگار:

 

ناآرامی‌های اخیر خیابانی در چند شهر ایران موجب شد تا چند کشور مهمان در مهم‌ترین رویداد سالانه گردشگری کشور از حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران تحت‌تأثیر رسانه‌های غربی انصراف بدهند.

همشهری پیش‌تر در گزارشی در روزهایی که ناآرامی‌های محدودی در کشور در جریان بود از تأثیر منفی ناآرامی‌های خیابانی بر صنعت گردشگری ایران گزارش داد و اعلام کرد که ناآرامی‌ها صنعت گردشگری ایران را که پس از برجام به دوران شکوفایی خود نزدیک می‌شد با وضعیت شکننده روبه‌رو کرد. تنها در یک روز 3تور خارجی ورودی به ایران در جریان ناآرامی‌های محدود ایجاد شده در کشور از سفر به ایران انصراف دادند که خسارت ناشی از کنسل شدن سفر گردشگران خارجی به ایران 120هزار دلار برآورد شد.

اکنون پس از فروکش کردن ناآرامی‌ها در کشور که بیش از یک هفته به طول انجامید، همشهری صبح دیروز مطلع شد که برخی کشورهای دعوت شده به نمایشگاه گردشگری تهران (TIT) با این تصور نادرست که ایران کشوری ناآرام است از حضور در این نمایشگاه انصراف داده‌اند.

 امنیت، از مهم‌ترین مولفه‌های صنعت گردشگری در سراسر جهان است و گردشگران خارجی پیش از سفر به کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای واقع در خاورمیانه و آسیای غربی به موضوع امنیت در آن کشورها توجه دارند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور اما دیروز در سخنانی با به رسمیت شناختن اعتراضات بخشی از جامعه ایرانی به مشکلات معیشتی و اقتصادی تأکید کرده که برخی سوءاستفاده‌ها در جریان اعتراضات خیابانی که به آسیب‌های محدود به اموال عمومی یا شکستن شیشه برخی مراکز منجر شد در تمام کشورهای جهان در لندن و پاریس هم اتفاق می‌افتد و این امری طبیعی است. یک مقام مسئول در معاونت گردشگری کشور همزمان با ناآرامی‌ها به همشهری گفت، همانطور که در هرنقطه از جهان درصورت بروز ناآرامی، گردشگران خارجی از سفر به آن کشور انصراف می‌دهند، ناآرامی‌های اخیر در ایران نیز بر ورود گردشگران خارجی به ایران تأثیر منفی ‌گذاشت.

او با اعلام اینکه تبدیل ناآرامی به اغتشاش، تخریب صنعت گردشگری کشور را درپی دارد، گفت: در کشوری همچون مالزی یک کشور گردشگرپذیر است، حتی اعتراضات خیابانی نیز شبیه به یک کارناوال انجام می‌شود و هیچ‌گاه به رفتارهای خشونت‌بار و خارج از قانون و تخریبگر منجر نمی‌شود به‌طوری که گردشگران خارجی در آن کشور با هیچ صحنه تخریبی مواجه نمی‌شوند. خبرهای رسیده به همشهری اما مشخص کرده است که ایران به‌رغم تلاش‌های دشوار سال‌های گذشته در جذب گردشگران خارجی، ناآرامی‌های اخیر موجب شد که برخی کشورهای مهمان نمایشگاه بین‌المللی تهران با این تصور غلط که ایران همچنان درگیر اعتراضات داخلی است، از حضور در نمایشگاه بین‌المللی تهران که سوم تا ششم بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برپاست انصراف داده‌اند.

فرهاد امینیان، مجری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران به همشهری گفت: 3شرکت از چین که یکی از آنها در زمینه هتلداری و 2شرکت دیگر در زمینه تورهای گردشگری فعالیت دارند همچنین 3شرکت از ترکیه که یکی از آنها در زمینه هتلداری و 2شرکت دیگر در حوزه فعالیت تورهای گردشگری فعالیت می‌کردند و 2 شرکت از یک شرکت اسپانیایی در زمینه هتلداری از حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران انصراف داده‌اند.

فرهاد امینیان افزود: به‌رغم آنکه به آن شرکت‌ها توضیح داده شد که ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای کشور موضوعی مقطعی بود که اکنون نیز تمام‌شده است باز هم آنها حاضر به حضور در نمایشگاه گردشگری تهران نشدند و اعلام کرده‌اند که ممکن است سال آینده در این نمایشگاه حاضر شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید