• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 2 دی 1397
کد مطلب : 41890
+
-

رهاسازی آب سد بوکان به سمت دریاچه ارومیه

خبر
رهاسازی آب سد بوکان به سمت دریاچه ارومیه

مرحله نخست رهاسازی آب از سد مخزنی بوکان به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی ۹8-۹7 آغاز شد. بنا به اطلاعاتی که در سایت وزارت نیرو منتشر شده است، در راستای اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه و پیرو ابلاغیه اخیر شرکت مدیریت منابع آب ایران، مرحله نخست عملیات رهاسازی آب از سد بوکان با دبی ۷۰ مترمکعب در ثانیه از اول دی‌ماه سال‌جاری آغاز شد.
 کیومرث دانشجو، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی، در این‌باره گفت: براساس ابلاغیه اخیر شرکت مدیریت منابع آب ایران رهاسازی آب از سد بوکان تا سقف ۶۴ میلیون مترمکعب بدون توقف ادامه خواهد یافت.
با رهاسازی این میزان آب، مناطق پایین‌دست سد و رودخانه‌های زرینه‌رود و سیمینه‌رود تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. بر این اساس، از عموم مردم و ساکنان محلی خواسته شده ضمن رعایت دقیق نکات ایمنی در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند و همچنین کشاورزان منطقه در راستای حمایت از برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه از برداشت‌های غیرمجاز آب در طول مسیرها برای اهداف زراعی خودداری کنند.
به گزارش همشهری، دریاچه ارومیه همچنان در انتظار  عملی شدن راهکارهای مصوب از جمله نقشه راه احیای دریاچه  است. نقشه راه احیای دریاچه ارومیه ذیل 6 بسته تدوین و تیرماه 93 با امضای رئیس جمهور به دستگاه ها و سازمان های ذیربط ابلاغ و لازم الاجرا شد؛ باوجود این ، هنوز این راهکارها یا اجرا نشده و یا اقدامی کارساز برای اجرای آنها صورت نگرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید