• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 1 دی 1397
کد مطلب : 41701
+
-

وقتی بنا حنجره‌اش را گرم کرد!

وقتی بنا حنجره‌اش را گرم کرد!

محسن محمودصفری-اردبیل

سطح کیفی مسابقات کشتی باشگاه‌های جهان آنقدری بالا نبود که بشود از آن صحبت کرد ولی حضور محمد بنا و حرکاتش جذابیت خاصی به مسابقات داده بود. محمد بنا به همراه بهروز حضرتی برای دیدن پنجمین دوره رقابت‌های باشگاه‌های جهان به اردبیل آمده بود، ولی او تاب نشستن روی صندلی نظارت را نداشت و از همان روز اول به هدایت کشتی‌گیران ایرانی مشغول شد. در این مسابقات 3 تیم ایرانی به همراه 6تیم خارجی با یکدیگر رقابت کردند، رقابتی که بسیاری از قبل پیش‌بینی کرده بودند که برنده‌اش تیم بیمه رازی خواهد بود.
    محمد بنا همان همیشگی!
حضور کشتی‌گیران نامداری همچون ویکتور نمس،  رضا کایالپ،  باشار،  الدانزلی و سیمینوف نتوانست به اندازه فریادهای محمد بنا به مسابقات جذابیت بدهد. روز اول مسابقات محمد بنا فریادهایش را از پشت میزی که برایش تهیه شده بود شروع کرد، ولی بنا طاقت نیاورد و در نهایت بلند شد. او از کنار تشک A به کنار تشک B می‌رفت و برعکس. فریاد می‌زد و کشتی‌گیران ایرانی را هدایت می‌کرد. او آنقدر خودش را در هنگام کشتی خم و راست می‌کرد که تماشاگران کمتر کشتی را نگاه می‌کردند و همگی محو سرمربی تیم ملی شده بودند. در کشتی بین تیم بیمه و تیم ترکیه محمد بنا به درخواست حسن رنگرز، سرمربی تیم بیمه در کنار تشک حاضر شد. تیم ترکیه از قهرمانان جهان و المپیک در ترکیب خود سود می‌برد و پیش‌بینی‌ها این بود که 2 تیم رقابتی پایاپای با هم داشته باشند. سرمربی تیم ملی در کنار کادر فنی بیمه به هدایت کشتی‌گیران پرداخت و در نهایت نتیجه 8 بر 2 به نفع تیم بیمه به پایان رسید. تمام کشتی‌گیران ایران جز برومند اصلان در رقابت‌های خود پیروز شدند. آنها با دیدن بنا هرچه در چنته داشتند روکردند تا علاوه بر پیروزی دل سرمربی تیم ملی را نیز به دست آورند. دومین شکست تیم بیمه در فوق سنگین اتفاق افتاد که رضا کایالپ موفق شد سیمینوف روس کشتی‌گیر روس تیم بیمه را شکست دهد.
    نگاهی به تیم‌های شرکت‌کننده
مسابقات باشگاه‌های جهان در حالی به میزبانی اردبیل به پایان رسید که بارها عنوان شده بود 7تیم خارجی در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد که با توجه به عدم حضور تیم ارمنستان این مسابقات با 6تیم خارجی انجام شد. در بین تیم‌های خارجی شرکت‌کننده، تیم‌های ترکیه و روسیه از نفرات خوبی در ترکیب خود سود می‌بردند ولی تیم‌هایی مثل قرقیزستان ،  گرجستان و اوکراین اصلا کیفیت لازم را نداشتند. تیم ترکیه قدرتمندترین تیم خارجی این رقابت‌ها بود که به دلیل همگروهی با تیم بیمه نتوانست به فینال مسابقات برسد. ترکیه در ترکیب خود از کشتی‌گیران قهرمان جهان و المپیک بهره می‌برد و روس‌ها هم با نفرات جوان و عنوان‌دار خود در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند که در نهایت زور هیچ‌کدام از تیم‌ها به بیمه رازی ایران نرسید. تیم بیمه با هدایت حسن رنگرز تقریبا در تمام اوزان نفرات مطرحی را جذب کرده بود. آنها علاوه بر 
2‌کشتی‌گیر خارجی با کشتی‌گیران مطرح ایرانی قرارداد بسته بودند. سعید و سامان عبدولی، پژمان پشتام، محمد نوربخش، رسول گرمسیری، مهدی فلاح و امیر قاسمی ممنجزی برخی از نفرات عنوان‌دار ایرانی تیم بیمه رازی بودند. علاوه بر تیم بیمه رازی، سینا صنعت ایذه و شهدای مدافع حرم اردبیل در پنجمین دوره رقابت‌های باشگاه‌های جهان حضور داشتند.
    گردش نیم یورویی
تیم‌های خارجی شرکت‌کننده در سرعین اردبیل اسکان داده شده بودند. سرعین یکی از جذاب‌ترین نقاط استان اردبیل است که همه‌ساله گردشگران بسیاری را به‌خود جذب می‌کند؛ چشمه‌های آبگرم نعمتی خدادادی که به‌واسطه آن شهرت سرعین و اردبیل را جهانی ساخته است. تیم‌های خارجی شب که برای استراحت به هتل می‌آمدند بعد از استراحت کوتاه و صرف شام راهی چشمه‌های آبگرم سرعین می‌شدند؛  تفریحی جذاب که هزینه‌اش کمتر از نیم‌یورو بود! البته به لطف میزبان یکی از چشمه‌های آبگرم هم برای شرکت‌کننده‌ها رایگان درنظر 
گرفته شده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید