• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 29 آذر 1397
کد مطلب : 41652
+
-

207 شرور پایتخت در دام پلیس

207 شرور پایتخت در دام پلیس

تازه‌ترین عملیات مأموران امنیت پلیس پایتخت به دستگیری 207اراذل و اوباش منجر شد. به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت دیروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و درخصوص دستاوردهای تازه‌ترین طرح پلیس گفت: این پنجمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش است که از ابتدای سال‌جاری به اجرا در آمده و همکاران من 207نفر از اراذل و اوباش را که اقدام به ایجاد رعب و وحشت و مزاحمت برای شهروندان کرده بودند دستگیر کردند. وی با بیان اینکه 36قبضه سلاح شکاری از این افراد کشف شده است، گفت: دو باند نیز در این راستا منهدم شدند. سردار رحیمی اضافه کرد:‌ همچنین 13واحد صنفی متخلف که اراذل و اوباش در آن رفت‌وآمد داشتند پلمب شده و دست‌کم 40واحد نیز تذکر و اخطار برای پلمب دریافت کردند. رئیس پلیس تهران با بیان اینکه از 98پارک نیز بازدید شد، گفت:‌ از 72باشگاه بدنسازی و 181قهوه‌خانه و سفره‌خانه که به محلی برای تجمع و رفت‌وآمد این افراد نیز تبدیل شده بود، بازدیدهای لازم انجام شد. سردار رحیمی همچنین از دستگیری عوامل آتش زدن خودروها در 2 منطقه از تهران یعنی عبدل آباد و بهارستان خبر داد و گفت: این افراد نیز بلافاصله از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند و مشخص شد که دارای اختلالات روحی و روانی بودند. وی از دستگیری 8گروه ایجاد مزاحمت برای نوامیس و ایجاد رعب و وحشت نیز خبر داد و گفت: پلیس قاطعانه با این افراد برخورد کرد. 

تبلیغات اینستاگرامی برای فروش اسلحه
در میان متهمانی که دستگیر شده‌اند 2نفر از آنها جرمشان خرید و فروش اسلحه است. آنها با سفر به شهرهای مختلف کشور اسلحه را خریده و با تبلیغ در شبکه‌های مجازی آنها را می‌فروختند و جیب‌هایشان را پر از پول می‌کردند. گفت‌وگوی همشهری را با یکی از این مجرمان که سابقه شرارت هم دارد می‌خوانید.

چند وقت است که در کار خرید و فروش اسلحه فعالیت می‌کنی؟
تازه شروع کردم؛ شاید یک یا دو‌ماه پیش.
مشتریانت را چطور پیدا می‌کردی؟
شگردم این بود که به شهرهای مختلف کشور سفر می‌کردم و پس از خرید اسلحه به تهران می‌آمدم و با تبلیغ در اینستاگرام مشتریان خود را پیدا می‌کردم و با سود یک یا دومیلیونی به آنها می‌فروختم.
فکر نمی‌کردی با اسلحه‌ای که می‌فروشی ممکن است جان افراد را بگیری؟
من اصلا از مشتریانم نمی‌پرسیدم اسلحه را برای چه کاری می‌خواهند. البته فکر می‌کنم برخی از آنها برای تزیین خانه‌هایشان می‌خریدند!
نقش همدستت چه بود؟
او پیک موتوری بود و برایم کار می‌کرد. هر مشتری تماس می‌گرفت و اسلحه سفارش می‌داد همدستم سوار بر موتورش می‌شد و سفارش را به‌دست مشتری می‌رساند.
سابقه‌دار هم هستی؟
سابقه درگیری و شرارت دارم.



سنگ پرانی به‌خاطر تخریب رستوران

8کارگر رستورانی در شمال پایتخت به اتهام درگیری با مأموران شهرداری، ‌پلیس و نماینده دادستان درگیر شده و به سمت آنها سنگ پرانی کردند. همه آنها در جریان تازه‌ترین طرح پلیس دستگیر شده‌اند اما خودشان را بیگناه می‌دانند. ماجرا از این قرار بود که فردی در شمال تهران بدون اینکه مجوزی از شهرداری دریافت کند اقدام به ساخت رستورانی بزرگ کرد. با پیگیری موضوع قاضی دستور تخریب آنجا را به‌دلیل ساخت غیرقانونی و بدون مجوز صادر کرد. چند روز قبل مأموران شهرداری به همراه پلیس و نماینده دادستان با در اختیار داشتن برگه اجرای حکم راهی رستوران شدند تا آنجا را تخریب کنند اما کارگران رستوران با دیدن آنها اقدام به سنگ‌پرانی کردند و مانع تخریب شدند. به این ترتیب با شناسایی تصاویر دوربین مداربسته هر 8نفر دستگیر شدند که تحقیقات از آنها ادامه دارد.

درگیری خونین 
در میان اشراری که در تازه‌ترین طرح پلیس دستگیر شده‌اند یکی از آنها صورتش پر از آثار ضربات چاقوست. او می‌گوید در هر درگیری چاقو خورده و گاهی هم خودش با چاقو صورتش را زخمی کرده تا مردم از او حساب ببرند. حالا به اتهام درگیری دستگیر شده و فردی را تا پرتگاه مرگ پیش برده است.
علت درگیری چه بود؟
راستش را بخواهید چند روز قبل یکی از دوستانم پیش من آمد و گفت جوانی به نام میلاد مزاحم دختر موردعلاقه‌اش شده است. او خیلی ناراحت و عصبی بود و می‌گفت که چندبار هم به او متلک پرانده است. آن روز رفیقم را آرام کردم اما فردای آن روز درحالی‌که به‌شدت عصبی بود پیش من آمد و گفت که میلاد در تلگرام پیامی به دخترمورد علاقه‌اش فرستاده است. این را که شنیدم گفتم می‌خواهی از او انتقام بگیرم؟ رفیقم سری تکان داد و تأیید کرد. من هم نقشه کشیدم تا از میلاد انتقام بگیرم.
از نقشه‌ات بگو؟
میلاد مغازه‌ای در شرق تهران دارد. روز حادثه درحالی‌که وسیله تیزی که در تراشکاری از آن استفاده می‌شد در دست داشتم وارد مغازه او شدم و در درگیری او را به‌شدت زخمی کردم. بعد تهدیدش کردم که اگر مزاحم دختر موردعلاقه رفیقم شود جانش را می‌گیرم.
اگر بر اثر خونریزی فوت می‌شد در برابر اتهام قتل قرار می‌گرفتی؟
من به‌خاطر رفاقت حاضرم قاتل سریالی هم شوم. چندین بار به‌خاطر رفقایم با افراد مختلف درگیر و حتی زخمی هم شدم اما خب وظیفه خود می‌دانم که به‌خاطر دوستانم هرکاری انجام بدهم؛ حتی اگر به قیمت از دست دادن جانم تمام شود.
سابقه‌دار هم هستی؟
بارها به اتهام درگیری دستگیر شده‌ام. هربار هم توبه می‌کنم که دست به چاقو نبرم اما باز موضوعی پیش می‌آید و من وسوسه می‌شوم.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید