• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 29 آذر 1397
کد مطلب : 41636
+
-

قرعه استیضاح به‌نام حجتی افتاد

قرعه استیضاح به‌نام حجتی افتاد


حدود یک‌سال تا انتخابات مجلس دهم باقی مانده است و هر روز خبری از استیضاح وزرایی از دولت به گوش می‌رسد. این بار قرعه استیضاح به نام وزیر کشاورزی افتاده است. یک عضو هیأت‌رئیسه مجلس از اعلام وصول طرح استیضاح محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی خبر داده است. به گزارش ایسنا، علی‌اصغر یوسف‌نژاد در جلسه علنی دیروز گفت: طرح استیضاح وزیر جهادکشاورزی، آقای حجتی با ۴۴ امضا تقدیم هیأت‌رئیسه شده و اعلام وصول می‌شود. وی اضافه کرد:‌ طبق ماده۲۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس وزیر طی ۱۰روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیح در جلسه علنی مجلس خواهد بود.
او درخصوص استیضاح وزیر اقتصاد هم گفته است: درخواست جمعی از نمایندگان برای استیضاح وزیر اقتصاد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
 فرهاد دژپسند کمتر از 2ماه است که سکان اداره وزارت اقتصاد را گرفته است. در همین رابطه بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس گفته است: بعید به‌نظر می‌رسد که موضوع استیضاح وزیر اقتصاد به‌صورت جدی دنبال شود. علی کرد، نماینده مردم خاش روز سه‌شنبه گفته بود که استیضاح وزیر اقتصاد کلید خورده است. استیضاح دژپسند بعد از آن مطرح شد که عبدالباسط درازهی، نماینده مردم سراوان برای حضور در اداره گمرک با رفتارهایی، حاشیه‌هایی را در فضای مجازی به راه انداخته بود. عده‌ای رفتار‌های خارج از عرف این نماینده را مورد نقد قرار داده بودند و بسیاری از نمایندگان هم رفتارهای مسئولان اداره گمرک را در جهت بی‌توجهی به خواست‌های این نماینده سیبل انتقادات خود قرار داده بودند. علی کرد با توجه به اتفاق در گمرک استان و برخورد با عبدالباسط درازهی گفته، ۴۰نفر از نمایندگان طرح استیضاح وزیر اقتصاد، عزل حراست گمرک و عزل رئیس گمرک را کلید زدند. قبل از این دو وزیر، اخیرا و بعد از اظهارات محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص وجود پولشویی گسترده در کشور، برخی از نمایندگان هم استیضاح ظریف را کلید زده بودند که نهایتا به نتیجه‌ای نرسید و با پس گرفتن امضاهای برخی نمایندگان، این استیضاح منتفی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید