• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 27 آذر 1397
کد مطلب : 41350
+
-

توصیه‌های ارشادی پوتین

ولادیمیر پوتین به حمایت از موسیقی رپ در کشورش پرداخته و گفته که دولت به جای مقابله، باید آن را هدایت کند

رویداد
توصیه‌های ارشادی پوتین

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیـــه، به میان‌داری بین هنرمندان کشورش و دولت پرداخته و گفته است: به جای برخورد سختگیرانه، باید این موسیقی به رسمیت شناخته و به مسیرهای مشخصی هدایت شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، لغو متوالی کنسرت‌های رپ در روسیه، در ماه‌های اخیر خبرساز شده و هنرمندان به این مسئله شدیدا اعتراض کرده‌اند. پوتین، که در انتخابات گذشته ریاست‌جمهوری، تلاش زیادی کرده بود تا خود را به نسل جوان کشورش نزدیک کند و از حمایت آنها برخوردار شود، گفته است که دولت به جای برخورد، باید وارد میدان شود و مسئولیت موسیقی رپ را به‌عهده بگیرد. او گفته است که تلاش‌ها برای منع موسیقی رپ، «غیرممکن» است. او همچنین گفته است که بهترین روش این است که وزارت فرهنگ دولتش، به جای برخورد، کنسرت‌های جوانان را «هدایت» کند.

پوتین این صحبت‌ها را بعد از آن مطرح کرده است که هاسکی، یکی از مشهورترین خواننده‌های رپ روسیه دستگیر شد. پیش از آن چند کنسرت این خواننده از سوی دولت لغو شده بود. در دسامبر، مقامات در شهر کراسنودار، کنسرت از پیش برنامه‌ریزی‌شده او را به‌خاطر «افراطی‌گری» لغو کردند. این هنرمند بعد از آنکه روی سقف یک ماشین برای علاقه‌مندانش به اجرای موسیقی پرداخت، به 12روز حبس محکوم شد.

پوتین که در شورای هنر و فرهنگ ریاست‌جمهوری روسیه در سنت‌پترزبورگ صحبت می‌کرد، گفت که با بیان مسئله، باید «با احتیاط کامل» برخورد شود. او گفت: «البته من کاملا موافقم که اگر نمی‌شود جلوی آن را گرفت، باید به آن رسیدگی و در مسیر مشخصی هدایت کرد.»

او مشخصا درباره استفاده از مواد‌مخدر بین جوانان اشاره کرد و گفت: «رپ و دیگر (انواع هنر) مدرن بر 3ستون استوار شده‌اند؛ سکس، مواد‌مخدر و اعتراض. من بیش از همه درباره مواد‌مخدر نگرانم. این شیوه از زندگی، می‌تواند یک ملت را پایین بکشد.»

پوتین همچنین گفت که دیگر نگرانی‌اش درباره این نوع موسیقی، استفاده از زبان و الفاظ نامناسب است و در این‌باره با یک زبان‌شناس هم صحبت کرده است.

رئیس‌جمهور روسیه گفت که این زبانشناس به او گفته است که فحاشی، بخشی از زبان است. دولت روسیه و موسیقی، تاریخی دراز و پرتنش دارند. ابتدای سال‌جاری میلادی، یک گروه موسیقی فمینیستی ادعا کرد که نیروهای دولتی روسیه، پیوتر ورزیلوف، یکی از اعضای این گروه را مسموم کرده است. فعالیت‌های این گروه موسیقی مورد توجه رسانه‌های سراسر دنیا قرار داشت و به نوعی به سمبل اعتراض به سیاست‌های اقتدارگرایانه دولت ولادیمیر پوتین تبدیل شده بود.

در دوران اتحاد جماهیر شوروی هم به موسیقی‌های راک و پاپ غربی روی خوشی نشان داده نمی‌شد و برخی هنرمندان راک روسیه مورد آزار و اذیت دولت قرار می‌گرفتند.

دولت اتحاد جماهیر شوروی، حتی با هنرمندان موسیقی کلاسیک هم رابطه خوبی نداشت و در دوران جوزف استالین، دمیتری شوستاکوویچ آهنگسار مشهور روس، 2بار محکوم شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید