• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 27 آذر 1397
کد مطلب : 41308
+
-

صرفه‌جویی 13میلیاردی در پالایشگاه اصفهان

روابط عمومی پالایشگاه اصفهان اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ‌ماه با همکاری متخصصان داخلی، در شرکت پالایش نفت اصفهان تعداد 248قطعه با تیراژ 88هزار و 7عدد و با صرفه‌جویی حدود 127میلیارد ریال تولید شد. رئیس پشتیبانی ساخت داخل این شرکت با بیان اینکه تیراژ اقلام ساخته‌شده نسبت به‌ مدت مشابه در سال گذشته بیش از 40درصد رشد داشته است، گفت: در این مدت موفق به ساخت تعداد زیادی از انواع قطعات یدکی دستگاه‌های پالایشی شده‌ایم که این نشان از تخصص و همت صنعتگران ایرانی توانمند و پر‌تلاش دارد.

 سعید احترامیان تأکید کرد: در این 8ماهه ساخت قطعات یدکی با استفاده از توانمندی‌های سازندگان داخل کشور بالغ بر 18میلیارد ریال، هزینه داشته درحالی‌که اگر می‌خواستیم نیاز خود را از خارج کشور تامین کنیم، باید بیش از 145میلیارد ریال درنظر می‌گرفتیم. او افزود: این واحد از سال1380 شروع به‌کار کرده که در زمینه تامین قطعات دستگاه‌های پالایشی و به‌ویژه ماشین‌آلات دوار از قبیل توربین، پمپ، کمپرسور، چرخ‌دنده و... تا‌کنون فعالیت داشته است. احترامیان اعلام کرد: تمرکز و اولویت واحد پشتیبانی ساخت داخل شرکت، با تکیه برتوانمندی صنعتگران و متخصصان اصفهان بوده و 70درصد قطعات از این طریق تولید شده و در فرایند عملیاتی قرار گرفته است.

رئیس پشتیبانی ساخت داخل با بیان اینکه هم‌اکنون با بیش از 450شرکت سازنده داخلی ارتباط داریم، گفت: تا‌کنون با این روش ساخت قطعات بسیار مهم و ارزشمندی انجام گرفته به‌طوری که با نمونه‌های خارجی قابل رقابت است. به بیانی دیگر، با وجود تحریم‌های ظالمانه و جهت‌دار صورت‌گرفته علیه کشور عزیزمان ایران، شرایط مطلوبی فراهم آمده تا ما بیش از گذشته بر توانمندی‌های متخصصان و سازندگان داخلی تکیه کنیم و بسیج تمامی امکانات و تخصص و تجارب در کیفیت و ارتقای فعالیت‌ها سبب شد تا ساخت قطعات خاص مذکور برای نخستین‌بار برای پالایشگاه اصفهان انجام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید