• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 27 آذر 1397
کد مطلب : 41303
+
-

هزینه‌تراشی بی‌دلیل

چهره روز
هزینه‌تراشی بی‌دلیل

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، کامبیز مهدی‌زاده فرساد، داماد رئیس‌جمهور را به سمت معاون خود و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور منصوب کرد و وقتی افکار عمومی و رسانه‌ها از این انتصاب بی‌توضیح و جالب غافلگیر شدند آنقدر برای شفاف‌سازی درباره این انتصاب تعلل کرد تا آب از سر داماد تازه معاون شده گذشت و استعفا کرد. البته رحمانی ساعتی قبل از انتشار استعفانامه مهدی‌زاده فرساد در مصاحبه‌ای گفته بود داماد رئیس‌جمهور را براساس شایسته‌سالاری به‌عنوان معاون خود انتخاب و انتصاب او اصلا ربطی به داماد رئیس‌جمهور بودن یا نبودن این فرد ندارد.

حالا که کار از کار گذشته و داماد رئیس‌جمهور برای برگشتن به فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود در سنگر قبلی (ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی) از معاونت وزیر صنعت استعفا داده اما بد نیست وزیر صنعت و متولیان اطلاع‌رسانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت با خود فکر کنند که آیا نمی‌شد این انتصاب را طوری رسانه‌ای کرد که در برهه حساس کنونی تبعاتش دامنگیر دولت و رئیس دولت نشود. وزیر صنعت که می‌گوید: «داماد رئیس‌جمهور یک نیروی جوان و نخبه است و آنهایی که درباره این انتصاب تردید داشتند، وقتی سوابق او را دیدند به ما تبریک گفتند و قطعاً اگر هر کسی سوابق او را ببیند، آن را تأیید می‌کند.»

پس چرا اول کار این چهره جوان را داوطلبانه معرفی و منصوب نکرد تا محلی برای دعوا نماند. البته رحمانی اشاره‌ای نکرده که سوابق داماد رئیس‌جمهور مربوط به قبل از وصلت با خانواده رئیس دولت است یا بعدازآن. اگر رحمانی به تجربه فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در انتخاب هادی رحمانی فضلی پسر عبدالرضا رحمانی‌فضلی به سمت مشاور جوان خود توجه می‌کرد درمی‌یافت که حتی اگر نام افراد هم ناقص باشد باز مردم و رسانه‌ها از اصل کار مطلع می‌شوند اما در مقابل اگر مانند دژ پسند که از آشنایی شخصی با پسر وزیر کشور در دانشگاه و همکاری مطالعاتی با او خبر داد، شفاف‌سازی شود، مردم و رسانه‌ها هم کوتاه می‌آیند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید