• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 27 آذر 1397
کد مطلب : 41294
+
-

انتقاد آیت‌الله فاضل‌لنکرانی از تخریب حوزه

حضور دوباره رحیم‌ پورازغدی در تریبون پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران بعد از حدود 3سال باز هم با انتقاداتی از سوی برخی حوزوی‌ها همراه شده است. رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در سخنانی با بیان اینکه آیا تخریب و تضعیف حوزه‌ها در تریبون‌های عمومی، آن هم به ادعاهای دروغ تقویت نظام است، گفته است: تخریب حوزه‌ها تخریب این انقلاب و نظام است.

به گزارش شفقنا، آیت‌الله جواد فاضل‌لنکرانی گفته است: آیا این خدمت به انقلاب است که چشم خود را ببندیم و بگوییم حوزه در این ۴۰ سال چه کار مفیدی کرده؟ و آیا این تدین، عقل و انصاف است؟ باید به حوزه‌ها بیایید و این فعالیت‌های آنها را ببینید بعد داد و فریاد کنید؛ آن هم از تریبون‌هایی که امانت نزد شما هست.

حسن رحیم پورازغدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته تهران، علاوه بر حوزه، انتقاداتی به تریبون نمازجمعه تهران هم داشته و گفته است: نمازجمعه تریبون پاسخگو‌ کردن دانشگا‌ه‌هاست که چقدر خرج کردید و چه فایده‌ای به حال این ملت دارید و کدام مشکلات این جامعه را به روش علمی حل می‌کنید؟ نمازجمعه محل پاسخگو کردن حوزه‌هاست، مدیریت‌های حوزه‌های علمیه، مدرسین تا مراجع تقلید، همه باید پاسخگوی مسئولیت‌های معرفتی خودشان باشند.

این نخستین‌بار نیست که رحیم پورازغدی در همین پازل در نقد نهاد‌های حکومتی سخن می‌گوید. او پیش‌تر ۲۵ مرداد‌ماه در سخنرانی جنجالی در فیضیه قم به‌شدت از نهاد حوزه و روحانیت انتقاد کرده بود؛ سخنانی که با اعتراض تند 2 نفر از مراجع تقلید روبه‌رو شد. رحیم پورازغدی با انتقاد از حوزه‌ها که مسائل اصلی فقهی جامعه را حل نمی‌کنند، گفته بود: شنیدم 800-700 رساله می‌خواهند در قم بدهند، ما اصلا ۷۰۰ تا مرجع می‌خواهیم؟ این جور که کارخانه انبوه تولید مرجع تقلید شروع شده کاری نیست. کسی ۴ شرح و حاشیه بخواند و همان را بگوید مرجع می‌شود؟ حساسیت سر مسائل جزئی درجه ۶، عدم‌حساسیت درباره مسائل درجه یک.

پلاکاردهای ادامه‌دار

سخنرانی رحیم‌پور در فیضیه، در همان روزی بود که برخی از طلاب با در دست داشتن پلاکاردهایی مثل «ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت»، خبرساز شده بودند. ماجرای پلاکاردهایی که با واکنش‌هایی روبه‌رو شد و عده‌ای گفتند تهدید ریاست‌جمهوری بوده است و عده‌ای دیکر گفتند از آن بوی تهدیدی به مشام نمی‌رسید. جالبی ماجرا اینجا بود که در گوشه برخی از این پلاکاردهای اعتراضی نوشته شده بود که بعد از اتمام مراسم این پلاکاردها باید تحویل داده شود. ماجرا به همین جا ختم نشد و در تازه‌ترین آن یک کاربر در توییتر برای وزیر ارتباطات نوشت: «آقای جهرمی، وزیر بودن انگار زیر دندانتان خیلی مزه کرده. شما قول‌هایی داده بودید اما مثل پرزیدنت روحانی فقط وعده بوده تا الان. به‌خود آیید تا قبل از اینکه استخر فرح شما را دربرگیرد». البته محمد‌جواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات نیز در پاسخ به این کاربر توییت کرد: «خسته نباشی، خدا قوت. لطفا موقع اتمام مراسم به‌خاطر داشته باشید پلاکاردها را تحویل دهید».

این خبر را به اشتراک بگذارید