• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 27 آذر 1397
کد مطلب : 41292
+
-

کوتاه از سیاست | ایران

 ناطق نوری: ما را به هم نریزید

علی‌اکبر ناطق نوری عصر دیروز در پنجمین کنگره ملی سربازان صلح که از سوی خانه سرباز صلح ایران برگزار شد، با بیان اینکه عنوانی که برای من در دعوتنامه این برنامه اعلام شده و در آن ما را «آیت الله» خوانده اید، نمی پسندم، گفت: این کار مثل این می ماند که به یک سرباز بگویند ژنرال، من یک طلبه هستم. اینگونه القاب ما را مقداری به‌هم می ریزد؛ وقتی کسی به من بگوید «آیت‌الله»، کم کم بادی به غبغب من می افتد و حال اگر کسی بعد از این به من بگوید «حجت الاسلام» فکر می کنم که او با من چه مشکلی داشته که چنین گفته است. پس از آنجا که این القاب ما را به‌هم می ریزد از شما خواهش می کنیم که ما را به‌هم نریزید! به گزارش ایسنا، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در قصه برجام ما بسیار درست عمل کردیم و تصمیم بسیار عاقلانه ای گرفتیم و رهبر معظم انقلاب هم هوشمندانه هشدار دادند که بروید و مذاکره بکنید اما بدانید که آمریکایی ها حقه باز هستند. ما در دنیا اعلام کردیم که صلح طلب هستیم و تا امروز هم پای برجام ایستاده ایم و آنهایی که نقض پیمان کردند، طرفداران دروغین صلح و حقوق بشرند.

 انتقاد بدون پیشنهاد

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مذاکره‌کننده سابق هسته ای در سخنرانی خود در مراسم سالگرد شهید مصطفی احمدی روشن – شهید هسته ای- با اشاره به سخنان اخیر وزیر خارجه کشورمان گفت: خوشحال هستیم که می گویند غرب همه دنیا نیست پس کشور را معطل تصویبspv نکنید. اینکه غرب مرکز دنیا نیست یافته خوبی است البته ملت سال هاست به این نتیجه رسیده است. اگر اعتقاد دارید غرب مرکز عالم نیست، مترسک‌هایی که از غرب بلند کردید را زمین بگذارید. جلیلی پیشنهاد جایگزینی درباره کانال مالی نداد.

 شعار اگرمقرون به شعور باشد ارزش دارد

آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی در سخنانی طی یک مراسم  به ذکر خاطره ای از حضورش در دانشگاه الازهر پرداخت و گفت: شیخ ازهر از من پرسید  زن ها می توانند قاضی و مرجع شوند؟ پاسخ دادم همین کافی است که صدیقه طاهره(س) زن بود اما قطب دایره وجود است. ما نباید ارزش را به جنسیت ببریم. ارزش انسان به علم و اندیشه است؛ و اینها متعلق به نفس ناطقه هستند. یعنی اساس نفس ناطقه است و نفس ناطقه زن و مرد ندارد. عرب بود که دخترها را می کشت و اسلام ارزش را به تقوا برد که ربطی به جنسیت ندارد.به گزارش جماران، وی تأکید کرد: ما نقص تبلیغات داریم و فقط فحش می دهیم، که بهترین سخنان را هم از بین می برد. به جای فحش مسائل اسلام و تشیع را بگوییم. چرا مرگ؟ ما برای زندگی آمده ایم؛ با مرگ چیزی درست نمی شود. باید این فرهنگ را عوض کنیم. اگر می خواهیم آمریکا را زمین بزنیم مسائل خود را مطرح کنیم. شعار اگر مقرون به شعور باشد ارزش دارد، اما نوعا شعارهای ما مقرون به شعور نیست.

 دیدار وزیران خارجه گروه 3 در ژنو

وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه بر سر مسئله سوریه، با یکدیگر دیدار کرده و به بحث‌ و گفت‌وگو می‌پردازند. به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف، مولود چاووش اوغلو و سرگئی لاوروف روز سه‌شنبه در ژنو دیدار می‌کنند و به بحث و گفت‌وگو خواهند پرداخت. چندی پیش محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرده بود که در هفته جاری با استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، بر سر ایجاد کمیته قانون اساسی سوریه به رایزنی خواهد  پرداخت.

این خبر را به اشتراک بگذارید