• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 26 آذر 1397
کد مطلب : 41243
+
-

برانکو؛ سفیر اقتصادی کراوسی در اراک

فاز عملیاتی انتقال تکنولوژی تولید شیرهای توپی در ماشین‌سازی اراک با حضور سرمربی تیم پرسپولیس افتتاح شد

صنعت
برانکو؛ سفیر اقتصادی کراوسی در اراک

مریم جباری|  اراک- خبرنگار:


ماشین‌سازی اراک یکی از شرکت‌های بزرگ کشور است که با تکیه بر تکنولوژی به‌روز و دانش بومی توانسته است در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، سد و تجهیزات نیروگاهی، پل و سازه‌های فلزی، دیگ‌های بخار و... فعالیت‌ کند. 

چندی پیش این شرکت میزبان برانکو ایوانکوویچ (سرمربی تیم پرسپولیس) بود و با حضور این چهره فوتبالی توانست قرارداد انتقال تکنولوژی ساخت شیرهای توپی Ball) (valve و تفاهم‌نامه صادرات محصولات ماشین‌سازی اراک را به خاورمیانه بین این شرکت اراکی و شرکت Econ Is کرواسی به امضا برساند. Econ Is یک شرکت بین‌المللی در کرواسی است که توانمندی ساخت شیرآلات و همچنین طراحی و اجرای راه‌حل‌های پایدار و کارآمد در حوزه انرژی را دارد و در زمینه‌های مختلفی از جمله نیروگاه‌های تولید انرژی و شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کند. 


برانکو، مهمان ویژه

فاز عملیاتی انتقال تکنولوژی تولید Ball valve طی مراسمی با حضور مدیران ارشد ماشین‌سازی اراک و روسای دانشگاه صنعتی اراک، رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی و... و میهمان ویژه این مراسم «برانکو ایوانکوویچ» سرمربی تیم پرسپولیس افتتاح شد.
ایوانکوویچ که به منظور حمایت از شرکت‌های کروات طرف قرارداد با ماشین‌سازی اراک به این شهر سفر کرده بود، با ابراز خوشحالی از همکاری دوجانبه این شرکت با یک شرکت کرواسی گفت: ماشین‌سازی اراک، در کنار صنعت، مباحث آموزشی  و انتقال تکنولوژی را نیز دنبال می‌کند و ترکیب صنعت و دانش یکی از بهترین ترکیب‌هاست که نتیجه مثبت به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مطالعاتی را در زمینه فعالیت‌های ماشین‌سازی اراک داشته است، بیان کرد: یکی از امتیازهای این شرکت که می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت‌ها و تعاملات گسترده‌تر اراک با کرواسی باشد، مساله آموزش است چراکه صنعت و دانش در کنار یکدیگر نتایج و دستاوردهای بسیار مثبتی دارند.

ایوانکوویچ ادامه داد: همکاری ماشین‌سازی اراک و 4 شرکت از کرواسی می‌تواند در انتقال تکنولوژی بین هر دو طرف دارای اهمیت باشد. علاوه بر این، با توجه به حضور ماشین‌سازی اراک در اجرای پروژه‌های بزرگ پارس جنوبی، این همکاری می‌تواند برای کرواسی به عنوان زادگاهم و همچنین شرکت‌های کروات یک امتیاز محسوب شود.
وی همچنین ایران را کشور دوم خود خواند و از اینکه اراک با وجود این همه ظرفیت تیم فوتبال قدرتمندی در لیگ برتر ندارد، ابراز تاسف و اظهار کرد: امیدوارم در آینده نزدیک یک تیم از اراک در لیگ برتر حضور داشته باشد.


توجه به مهارت‌آموزی و دانش 

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک نیز در این مراسم گفت: ماشین‌سازی اراک با بیش از 50 سال سابقه فعالیت در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، سیمان، سلولزی، تجهیزات نیروگاهی، پل و سازه‌های فلزی، دیگ‌های بخار و... نقش بسیار مهمی در صنعت استان و کشور بر عهده داشته و هم‌اکنون نیز فعالیت بیش از 80 درصد شرکت‌های این استان وابسته به فعالیت این شرکت بزرگ صنعتی است.
«جعفر صفری» با اشاره به نقش ماشین‌سازی اراک در اجرای پروژه‌های 8 پالایشگاه کشور بیان کرد: همچنین این شرکت در پروژه‌های بسیار مهم در ٦٠ درصد پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌های کشور نقش بسیار ارزشمندی ایفا کرده است.
وی ادامه داد: علاوه بر موارد ذکر شده، ماشین‌سازی اراک در احداث 22 فاز از 24 فاز پارس جنوبی نقش موثری داشته است. 

در واقع می‌توان موفقیت این شرکت را به عنوان اولین صنعت بزرگ کشور در همکاری و تعامل با دانشگاه صنعتی و توجه به آموزش و مهارت‌آموزی دانست.
مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک اظهار کرد: این شرکت با فعالیت مرکز جامع علمی - کاربردی توانسته است در زمینه آموزش و پرورش مدیران تاثیر بسیاری داشته باشد و در توسعه کشور و استان به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور نقشی اساسی و بی‌بدیل را ایفا کند.

صفری افزود: همکاری با این 4 شرکت کروات، با توجه به اینکه هم‌اکنون در شرایط سخت تحریم‌ها قرار داریم، می‌تواند زمینه‌ساز رشد کشور باشد. بی‌شک این همکاری و تعامل بستری برای دستیابی به موفقیت و تکنولوژی‌های روز دنیا به خصوص در شرایط کنونی است.
مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک بیان کرد: شرکت Econ Is همکاری‌هایی در زمینه انتقال تکنولوژی شیرهای توپی با ماشین‌سازی اراک خواهد داشت. در آینده نیز همکاری آنها در زمینه تولید آب‌شیرین‌کن‌ها و زباله‌سوزها شکل خواهد گرفت. همچنین می‌توان از ظرفیت این شرکت برای تولید و تسهیل صادرات استفاده کرد.


ضرورت توسعه نهادهای تحقیق و توسعه در صنایع استان

رئیس دانشگاه صنعتی اراک گفت: همکاری و تعامل بین دانشگاه صنعتی و ماشین‌سازی اراک دارای سابقه‌ای بسیار طولانی و حدودا 30 ساله است.

«محسن نجفی» با تاکید بر اینکه این دانشگاه همکاری‌های مشترک با صنایع را با جدیت دنبال می‌کند، بیان کرد: خوشبختانه این همکاری بین دانشگاه صنعتی و ماشین‌سازی اراک به نحو مطلوب و در حال گسترش است. قطعا این تعامل می‌تواند زمینه‌ساز تولید محصولات دانش‌بنیان، باکیفیت و صادرات‌محور باشد. به دنبال ایجاد نهادهای مشترک تحقیق و توسعه در صنایع استان هستیم زیرا این نهادها می‌توانند نیازهای نوآورانه صنایع را تامین کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی اراک با توجه به توانمندی این دانشگاه و علاقه‌مندی آن به فعالیت‌های تحقیق و توسعه در مراودات مشترک با شرکت‌های کروات اظهار کرد: اگر راه‌های همکاری تحقیق و توسعه با شرکت‌های کروات مشخص شود، ما این ظرفیت و توانمندی را داریم که در کنار ماشین‌سازی اراک با این شرکت‌ها همکاری داشته باشیم. خوشبختانه ماشین‌سازی اراک بر بخش‌هایی از جمله دانش‌بنیان، تحقیق و توسعه تمرکز دارد. این مساله یکی از دلایل اصلی‌ و مهم‌ موفقیت این شرکت در زمینه تولید محصولات باکیفیت و حضور در پروژه‌های بزرگ کشور است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید