• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 26 آذر 1397
کد مطلب : 41121
+
-

پیام بازدید مجدد شهردار تهران از جشنواره ارگانیک

برخورد نزدیک
پیام بازدید مجدد شهردار تهران از جشنواره ارگانیک

سیدسعید راد | مدیرعامل سازمان مدیریت میادین

شهردار تهران در سومین روز «یازدهمین جشنواره ارگانیک تهران» برای بار دوم به‌طور سرزده با حضور در این جشنواره به بازدید از تولیدات ارگانیک و گفت‌وگو با تولیدکنندگان و شهروندان پرداخت؛ بازدیدی که بیش از ۲ساعت به طول انجامید. در نگاه اول، پرسشی که ذهن هر مخاطبی را به‌خود مشغول می‌کند، این است که چرا شهردار کلانشهری همچون تهران با همه مسائل و مشکلات تو در تو در مدت ۳ روز،۲ بار به بازدید از یک جشنواره می‌رود؟ درواقع «جشنواره ارگانیک» چه نقش و جایگاهی در جغرافیای معضلات بغرنج کلانشهر تهران دارد یا می‌تواند داشته باشد؟

به‌نظر می‌رسد پاسخ این پرسش در نقطه کانونی چالش‌هایی که تهران با آنها روبه‌روست، نهفته باشد؛ سبک زندگی.

سبک زندگی شهروندان تهرانی طی چند دهه اخیر در مواجهه با جهان جدید، دستخوش تغییر و تحول شده است. در سبک زندگی جدید که ملغمه‌ای از همه پیچیدگی‌های زندگی در یک کلانشهر است، خانواده به‌عنوان کانون اصلی و هسته مرکزی شهر در مفهوم ایرانی- اسلامی، دچار نوعی استحاله شده است. این استحاله فرهنگی، نهاد خانواده و سلامت جسمی و روانی اعضای خانواده را به خطر افکنده است. شهردار تهران با طرح شعار «تهران؛ شهری برای همه»، نهاد خانواده و سلامت جسمی و روحی آن را در کانون توجه خود قرار داده است و جشنواره ارگانیک، نقطه تلاقی آن است.

جشنواره ارگانیک، صرفا محلی برای عرضه و نمایش محصولات ارگانیک نیست، بلکه مجال و فرصتی است تا خانواده‌های تهرانی با حضور در این جشنواره با تأثیر تغذیه سالم بر سلامت جسم و روح خود آشنا شوند. این جشنواره می‌خواهد یادآوری کند که سبک زندگی ایرانی-اسلامی، یعنی بازگشت به سادگی طبیعت و به طبیعت سادگی.

جشنواره ارگانیک، امری وارداتی نیست و نمی‌خواهد دستاورد تمدن غرب را به رخ بکشد. این جشنواره مردمی که برای مردم برگزار می‌شود، خواهان بازگشت ما به سرچشمه‌های اصیل پیوند توأمان تجربیات نیاکان شریف و پاک ما با طبیعت است.

شهردار تهران با حضور دوباره‌اش در این جشنواره، نشان داد که راه‌حل مشکلات کلانشهر تهران از مسیر آشتی با طبیعت می‌گذرد.

با اغتنام فرصت، از شهروندان عزیز تهرانی دعوت می‌کنم تا از «یازدهمین جشنواره ارگانیک تهران» که تا آخر آذر‌ماه جاری (شب یلدا) در بوستان گفتگو در حال برگزاری است، دیدن کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید