• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 26 آذر 1397
کد مطلب : 41117
+
-

تنفیذ احکام 440شهردار مدرسه ‌با حضور شهردار تهران

پیروز حناچی خطاب به دانش‌آموزان: شما باید آماده حضور در اجتماع شوید

محمد سرابی | خبر‌نگار

بیستمین دوره تنفیذ احکام شهرداران مدارس از سوی شهردار تهران در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار و در آن مشاوران نوجوان شهرداری تهران معرفی شدند. شهردار تهران در این همایش اظهار کرد: مدرسه عرصه نخستین تجربه‌های اجتماعی است. این تجربه‌ها در دوران دانش‌آموزی فرصتی برای حضور در عرصه‌های اجتماعی فراهم می‌کند؛ زیرا کسی که در آن حضور پیدا نکند مسئولیت اجتماعی خود را انجام نمی‌دهد. پیروز حناچی افزود: تعریف معلولیت این نیست که کسی روی ویلچر باشد. کسی که بدن سالم داشته باشد اما در عرصه‌های اجتماعی حضور پیدا نکند، دچار معلولیت است. در دانشگاه‌های مشهور جهان هم برای انتخاب دانشجویان تراز‌اول چندین معیار را مدنظر قرار می‌دهند اما فقط چند مورد آن به سابقه تحصیلی بستگی دارد و بخش اصلی مربوط به حضور و فعالیت عملی در اجتماع است.

او بیان کرد: همین کاری که شما در مدارس به‌عهده گرفته‌اید باعث می‌شود که مقدمات حضور در عرصه‌های اجتماعی را کسب کنید.حناچی افزود: امروز میزبان شهرداران قبلی و جدید مدارس هستیم؛ کسانی که مسئولیت خود را فراتر از خودشان تعریف کرده‌اند و کسانی که به محیط‌شان می‌اندیشند تا فراتر از تجربه‌های روزمره امکان راهبری داشته باشند. کار شما هم برای خودتان مهم است و هم برای خانه، مدرسه و فضایی که در آن زندگی می‌کنید.معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: از 2دهه قبل طرح شهردار مدرسه در مدارس منتخب اجرا می‌شود و هر سال برای آن انتخابات برگزار می‌کنیم.

ولی‌الله شجاع‌پوریان افزود: اگر امسال در 10درصد مدارس این طرح را اجرا کردیم باید به سمتی برویم که آن‌‌ را در همه مدارس به‌اجرا دربیاوریم. این طرح را نباید تنها به شکل یک حرکت سمبلیک دید، بلکه باید منشا تأثیر باشد تا دانش‌آموزان را با مدیریت شهری آشنا کند و آنها را در فرایند تبدیل کردن شهر به یک فضای در دسترس برای همه قرار دهد. برای انتخاب شهرداران برتر مدارس 440دانش‌آموز از مناطق 22گانه انتخاب و 30نفر از میان آنها برای مصاحبه برگزیده شدند. مائده کیوانی از مدرسه خسروخاور منطقه11 رتبه سوم را دریافت کرد و به‌عنوان مشاور نوجوان مدیرکل آموزش‌های شهروندی در امور دانش‌آموزی انتخاب شد. هلیا رواجی از مدرسه راهیان فضیلت منطقه 2 با رتبه دوم مشاور نوجوان معاون امور اجتماعی و فرهنگی در امور دانش‌آموزی شد و ریحانه سلیمی از مدرسه حمزه ربیعی منطقه10 به‌عنوان رتبه اول به‌عنوان مشاور نوجوان شهردار تهران در امور دانش‌آموزی برگزیده شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید