• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 25 آذر 1397
کد مطلب : 40952
+
-

امارات، 2 نفر

لیست نهایی و 23نفره تیم‌ملی برای جام ملت‌های آسیا طی یکی، دو روز آینده اعلام خواهد شد. کارلوس کی‌روش قصد دارد پیش از سفر تیم‌ملی به قطر، غربال آخر را انجام داده و اردوی قطر و بازی‌های تدارکاتی آخر را با نفرات نهایی‌اش انجام دهد. اما در فاصله کمتر از 48ساعت تا اعلام رسمی این لیست، گمانه‌زنی درباره نفرات نهایی ایران در جام ملت‌ها کار چندان سختی نیست. همین الان می‌توان نام 20نفر از 23نفر لیست را با قاطعیت اعلام کرد و علامت سؤالی اگر باقی باشد درباره یکی، دو نفر آخر است که باید دید کی‌روش درباره آنها چه تصمیمی می‌گیرد.
   تردید در لیست مدافعان
3دروازه‌بان به‌اضافه 20بازیکن در 10پست باقیمانده؛ این فرمولی است که کی روش 23نفر نهایی خودش را براساس آن انتخاب خواهد کرد. درون دروازه تیم‌ملی علیرضا بیرانوند نفر اصلی است و سیدحسین حسینی و امیر عابدزاده نزدیک‌ترین بازیکنان به پیراهن‌های شماره12و 22. در خط دفاعی احسان حاج‌صفی و میلاد محمدی در دفاع چپ و رامین رضاییان در دفاع راست حضورشان قطعی است. ذخیره رامین در دفاع راست از جمع وریا غفوری، صادق محرمی و پژمان منتظری خواهد بود. در دفاع میانی مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی و روزبه چشمی قطعا حضور دارند. نفر چهارم یا خانزاده است یا پژمان منتظری. در واقع علامت سؤالی اگر در لیست 23نفره کی‌روش وجود داشته باشد دقیقا در همین خط دفاعی و از جمع منتظری، وریا، محرمی و خانزاده خواهد بود. البته محمدحسین کنعانی‌زادگان را هم فراموش نکنید.
   هافبک و فوروارد؛ همه‌‌چیز تمام!
در پست هافبک دفاعی سعید عزت‌اللهی و امید ابراهیمی قطعا در لیست حضور دارند و کسی شکی در این‌باره ندارد. به‌احتمال زیاد کی‌روش سایر هافبک‌های دفاعی ازجمله علی کریمی را خط خواهد زد چون درصورت لزوم از جمع مدافعان روزبه چشمی و حاج‌صفی نیز قابلیت بازی در این پست را خواهند داشت. 5پست باقیمانده در نیمه هجومی تیم نیز توسط این 10بازیکن پر می‌شود: وحید امیری، مسعود شجاعی، سامان قدوس، اشکان دژاگه، مهدی ترابی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، سردار آزمون و کریم انصاری‌فر. به‌نظر شما از این جمع 10نفره احتمال خط خوردن بازیکنی وجود خواهد داشت؟ اگر مثل ما فکر می‌کنید و پاسخ‌تان منفی است، پس می‌توانیم به خط دفاعی برگردیم و حدس و گمان‌های خودمان را در همان 2علامت سؤال خرج کنیم.
   وریا، خانزاده، صادق یا کنعان؟
حضور 21بازیکن (از جمله 3دروازه‌بان) در لیست نهایی قطعی است. پس فقط 2جای خالی باقی می‌ماند که پژمان منتظری، وریا غفوری، صادق محرمی، محمدرضا خانزاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان چشم به همین 2 جای خالی دارند. از 5بازیکنی که برشمردیم 3بازیکن قطعا خط می‌خورند. در این جمع پژمان منتظری با توجه به تجربه بالا و دوپسته بودن از شانس بیشتری برای حضور در لیست برخوردار است. پس شاید بتوان گفت از 4بازیکن باقیمانده یک نفر خط می‌خورد. به این ترتیب شاید اتفاق تعجب‌برانگیز جام‌جهانی دوباره در راه باشد؛ یعنی خط خوردن وریا غفوری و حضور خانزاده در لیست نهایی.
21بازیکنی که قطعا در لیست نهایی حضور دارند: علیرضا بیرانوند، سیدحسین حسینی، امیر عابدزاده، احسان حاج‌صفی، میلاد محمدی، سیدمجید حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، روزبه چشمی، رامین رضاییان، سعید عزت‌الهی، امید ابراهیمی، وحید امیری، مسعود شجاعی، سامان قدوس، اشکان دژاگه، مهدی ترابی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، سردار آزمون و کریم انصاری‌فر.
خط‌خورده‌های قطعی: مظاهری، پیام نیازمند، نوراللهی، علی کریمی، سعید آقایی، احمد عبدالله‌زاده، علی علیپور، فرشاد احمدزاده، کاوه رضایی.
لیست تردیدی‌ها: پژمان منتظری، وریا غفوری، صادق محرمی، محمدرضا خانزاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان.

این خبر را به اشتراک بگذارید