• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 25 آذر 1397
کد مطلب : 40943
+
-

داربی در رسانه ها

داربی در رسانه ها

صف‌آرایی تمام‌عیار قرمز و آبی! درگیری‌ها و جدال‌های هواداران در سکوها و فضای مجازی این روزها به بازیکنان هم سرایت کرده است. بعد از مسابقه جنجالی استقلال و پدیده، مهدی رحمتی به شرایط موجود اعتراض کرد. او درباره قضاوت فغانی و اشتباهات او به نفع حریف قرمز و وضعیت مالی و امکانات رقیب هم صحبت کرد؛ صحبت‌هایی که اصلا به مذاق پرسپولیسی‌ها خوش نیامد و در اقدامی هماهنگ علیه کاپیتان آبی‌ها حرف زدند. تندترین مواضع را البته علیرضا بیرانوند اتخاذ کرد و حرف‌های تند او علیه رحمتی باعث شد تا روز گذشته برخی بازیکنان و پیشکسوت‌های آبی در حمایت از کاپیتان وارد این جدال شوند؛ جدالی که امیدواریم با تعطیلی لیگ و پررنگ شدن بازی‌های ملی هرچه زودتر به پایان برسد.
   سید جلال: نمی‌دانم چرا رحمتی این حرف‌ها را زد
کاپیتان پرسپولیس علیه رفیق آبی خود حرف زد: «ما در آسیا هم بازی کردیم، مگر آنجا به نفع ما سوت زدند؟ این چه حرف‌هایی است که می‌زنند؟ در بازی دربی یک پنالتی و اخراج برای ما نگرفتند، نمی‌دانم چرا مهدی رحمتی این حرف‌ها را می‌زند. مهدی نباید اینگونه صحبت می‌کرد.»
   بیرانوند: دروازه‌بان حریف با گردن کج‌کردن به هواداران‌شان بی‌حرمتی کرد
دروازه‌بان پرسپولیس درخصوص صحبت‌های رحمتی در مورد پرسپولیس گفت: «کاپیتان‌های حریف در مورد مسائل مالی و خیلی چیزها صحبت کردند اما من سؤال می‌کنم آیا پرسپولیس که در این چند سال 2 بار به نیمه‌نهایی و فینال آسیا رفته داوران ایرانی برایش قضاوت کرده‌اند؟ ‌بازیکن بزرگ تیم حریف در مورد گل ما به سپاهان صحبت کرده و از او می‌پرسند داور بازی فغانی بوده که او هم گردنش را کج می‌کند. این گردن کج کردن بی‌حرمتی به هواداران‌تان است. به شخصیت خودتان احترام بگذارید. برای پیدا کردن جایتان باید بجنگید و جایتان را بگیرید. تیم ما زحمت کشیده و خدا را شکر که آنقدر بزرگ هستیم که بازیکنان بزرگ تیم رقیب در مورد ما حرف می‌زنند.»
   احتمال شکایت پرسپولیس از رحمتی
مدیر روابط عمومی پرسپولیس درخصوص صحبت‌های رحمتی گفت: «باشگاه پرسپولیس همواره به قوانین و برنامه‌های سازمان لیگ و فدراسیون احترام گذاشته است. نباید در رسانه ملی به دیگر تیم‌ها تهمت زده شود. جای شکایت از این مسئله باز است. ما کار خودمان را می‌کنیم و حرفی از تیم‌های دیگر نمی‌زنیم.»
 جباری: مگر رحمتی دروغ گفته که پرسپولیس از او شکایت کند؟
علی جباری پیشکسوت باشگاه استقلال در واکنشی اظهار داشت: «باشگاه پرسپولیس از چه چیز شکایت کرده؟ چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟ این همه بازیکنان آنها در مورد استقلال حرف زدند ما هم باید می‌رفتیم شکایت می‌کردیم؟ رحمتی هم حرف بدی نزده، او واقعیت‌ها را بیان کرده و همه باشگاه‌ها می‌بینند چطور تا اینجا قضاوت‌ها به نفع یک تیم می‌شد.»
   طباطبایی: رحمتی حق دارد به‌عنوان کاپیتان اعتراض کند
هادی طباطبایی، دروازه‌بان سابق تیم استقلال با اشاره به اشتباهات داوری به ضرر تیم استقلال در مسابقات لیگ برتر گفت: «داوری مشخص بود که در بازی با پدیده اشتباه کرد و گل سالم استقلال را اشتباه گرفت. خود داور هم اعتراف کرد اما نباید باب شود که داوران عذرخواهی کنند؛ یعنی اشتباه کنند و بعد بخواهند با یک عذرخواهی آن را جبران کنند. باید کیفیت‌شان را بالا ببرند تا تیم‌ها متضرر نشوند. اینطوری نمی‌شود تیم‌ها با هم رقابت سالمی داشته باشند.» وی ادامه داد: «این نمی‌شود که یک تیم بخواهد از داوری سود برده و یک تیم ضرر کند. استقلال که کاملا متضرر شده و چند باره هم متضرر شده است. بارزترین آن همین بازی با پدیده بود که خیلی تأثیر‌گذار بود. مهدی رحمتی هم حق دارد به‌عنوان بازیکن و کاپیتان تیم اعتراض کند.» وی درخصوص استفاده از سیستم VAR در داوری فوتبال کشور گفت: «این سیستم یک حسن و یک بدی دارد؛ حسن آن این است که یک مقدار جلوی اشتباهات را می‌گیرد اما بدی‌ای که دارد من نگرانم دائما بازی را متوقف کنند تا از این سیستم استفاده کنند و این لوث می‌شود. من فکر نمی‌کنم این هجمه علیه کاپیتان استقلال درست باشد؛ البته همه دارند علیه داوری اعتراض می‌کنند.»
   حیدری: حسینی مورد احترام است؛ او باید حرف بزند
خسرو حیدری هم درباره مصاحبه‌های قرمزها علیه رحمتی واکنش نشان داد: «به‌نظرم از پرسپولیس سیدجلال حسینی کاپیتان این تیم که اتفاقا بازیکن بزرگی است می‌تواند حرف بزند. در تیم ما هم بازیکنان بزرگ‌ترمان صحبت کردند. شرایط به شکلی است که همه‌‌چیز به ضرر استقلال شده و به هر حال بزرگ‌ترهای تیم ما حق دارند از تیم‌شان دفاع کنند. اگر 3 امتیاز بازی با پدیده را می‌گرفتیم به صدر جدول نزدیک می‌شدیم ولی این حق از ما گرفته شد. اگر آنها بودند ناراحت نمی‌شدند؟ شما مطمئن باشید در نیم‌فصل دوم با همه نامهربانی‌هایی که به تیم ما می‌شود کار را محکم شروع می‌کنیم، چون دو سه فصل است که لیگ را خوب شروع نکردیم و همین موضوع به ما ضربه زده اما در نیم‌فصل دوم قطعا کار را پرقدرت آغاز می‌کنیم. من نخستین‌بار است که چنین مسئله‌ای را می‌شنوم. این را به صراحت می‌گویم دریافتی ما از بازیکنان پرسپولیس کمتر است و من به‌عنوان بازیکنی که در جریانات باشگاه هستم مطمئنم از تیم رقیب کمتر دریافتی داشتیم.»
   انصاری: بیرانوند حرف‌هایش درباره پرسپولیس یادش رفته
جابر انصاری، مهاجم تیم فوتبال استقلال با اشاره به مصاحبه برخی از بازیکنان پرسپولیس علیه مهدی رحمتی که در مورد داوری‌های لیگ برتر صحبت کرده بود، گفت: «فیلم مصاحبه بیرانوند را دیدم. واقعا من که 4سال است در استقلال هستم و بیش از 20گل برای تیمم زده‌ام و رفت و برگشت به پرسپولیس گل زده‌ام هیچ وقت به‌خودم اجازه نمی‌دهم جواب کاپیتان پرسپولیس را بدهم! بیرانوند حداقل اگر می‌خواهد در مورد رحمتی حرف بزند اول از سیدجلال حسینی که سال‌ها با رحمتی همبازی بوده اجازه بگیرد و از او سؤال کند، رحمتی کیست و چه افتخاراتی دارد بعد در موردش مصاحبه کند! او تازه 2سال است به پرسپولیس آمده، بعد در مورد کاپیتان استقلال حرف می‌زند؟ ظاهرا این بنده خدا یادش رفته تا پارسال چه حرف‌هایی در مورد پرسپولیس می‌زد؟» وی ادامه داد: «این بنده خدا مرتب در صفحات مجازی‌اش به هواداران پرسپولیس عدد 4 را نشان می‌داد و 2بار هم سر از باشگاه استقلال درآورد. شاهکار او هم مصاحبه‌اش در مورد هواداران پرسپولیس بود که هنوز وقتی آن فیلم را می‌بینیم تعجب می‌کنیم که او با چه رویی در این تیم بازی می‌کند. این بنده خدا (بیرانوند) به هواداران تیمش گفت ساکت شوید و بعد هم در مصاحبه‌اش اشاره کرد که شما خواب قهرمانی را هم نمی‌دیدید حالا بعد از 10سال برایتان قهرمانی آوردیم و علیه ما حرف هم می‌زنید؟ همین صحبت نشان می‌دهد که بیرانوند موقعی که مصاحبه می‌کند زیاد فکر نمی‌کند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید