• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 24 آذر 1397
کد مطلب : 40818
+
-

شمال به پیشواز زمستان رفت

پلیس راه، نیروهای امدادی و هلال‌احمر گیلان، مازندران و گلستان تا 22 اسفند بر محورهای اصلی و فرعی نظارت کامل دارند

گزارش
شمال به پیشواز زمستان رفت

طرح زمستانی پلیس، راهداری و دستگاه‌های امداد و نجات استان‌های شمالی همزمان با سراسر کشور آغاز شد.به گزارش همشهری، این طرح به صورت جداگانه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به اجرا درآمد.

استاندار مازندران در آغاز اجرای طرح انتظامی و ترافیکی زمستانی مازندران اظهارکرد: باید نهایت تلاش و همکاری را برای انجام سفرهای زمستانه کم‌خطر داشته باشیم. «احمد حسین‌زادگان» افزود: همکاری و تعامل دستگاه‌های مرتبط با اجرای طرح انتظامی و ترافیکی استان مازندران بسیار مهم است. همچنین توجه مردم به انجام سفر‌های برنامه‌‌ریزی شده و رعایت مقررات و ضوابط به طور یقین کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد.

در طرح انتظامی و ترافیکی، نیروهای پلیس راه به همراه تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، آتش‌نشانی و راه و شهرسازی در محورهای کندوان (کرج-چالوس) هراز، فیروزکوه و کیاسر به ساری مستقر می‌شوند.  فرمانده نیروی انتظامی گیلان هم در مراسم آغاز این طرح اظهار کرد: این طرح با هدف تسهیل عبور و مرور و ارتقای سطح ایمنی راه‌ها در مواجهه با شرایط جوی در محورهای اصلی، فرعی و روستایی و رفع مشکلات احتمالی در جاده‌های استان اجرا می‌شود.سردار «محمدرضا اسحاقی» افزود: این طرح برای انسجام و همکاری بیشتر به منظور ارائه خدمات به مردم اجرا می‌شود.به گفته فرمانده نیروی انتظامی گیلان، اجرای این طرح به نمایندگی بیش از 3هزار نفر در بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف تا 22 اسفند ادامه دارد و 450 مامور پلیس در قالب 97 گروه مشارکت می‌کنند. 

همچنین طرح زمستانی هلال‌احمر گیلان هم در 22 پایگاه و پست امداد و نجات این جمعیت به اجرا درآمد.رئیس پلیس راهور گلستان نیز گفت: ۸۲ تیم پلیس راهور استان در طرح زمستانی فعال هستند.

سرهنگ «ایوب شرافتی.» در رزمایش طرح ترافیکی زمستانی پلیس راه و راهور گلستان اظهار کرد: همزمان با کل کشور این طرح در گلستان با بیش از 1400 دستگاه خودرو و تیم‌های فعال از سایر ارگان‌ها اجرا می‌شود.وی افزود: هدف از این طرح افزایش انضباط ترافیکی و ایمنی در تردد شهروندان، هم‌استانی‌ها و مسافران است و این رزمایش گوشه‌ای از اقتدار دستگاه‌های دخیل در این امر را در معرض نمایش می‌گذارد.

شرافتی گفت: مردم با مشاهده نیروها و تجهیزات اطمینان قلبی حاصل می‌کنند، زیرا می‌بینند کسانی هستند که در شرایط سخت به همنوعان خود کمک کنند.وی بیان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی گلستان با ۸۲ تیم خودرویی در ۱۸ ایستگاه درون‌شهرها و هماهنگی با شهرداری‌ها در خصوص دپوی شن و نمک در شهرهایی که برف‌گیر هستند، شرایطی فراهم کرده تا رانندگان با خیال آسوده تردد کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گلستان هم گفت: مانور افتتاحیه طرح ملی امداد و نجات زمستانی با حضور یگان‌های امدادی و رئیسان شعب جمعیت هلال‌احمر گلستان در بندرگز برگزار شد.

«سیدرحیم میرکریمی» اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن طرح ملی امداد و نجات زمستانی و لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و یگان‌های امدادی، مانور افتتاحیه طرح ملی امداد و نجات زمستانی در محل اسکله بندرگز برگزار شد.وی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر گلستان مانند سال‌های گذشته و با ظرفیت بیشتر آمادگی دارد تا هنگام بروز حوادث و خطرات احتمالی در خدمت هموطنان باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید