• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 22 آذر 1397
کد مطلب : 40749
+
-

وزیر کشور: 350 گزینه استانداری معرفی شده بود

معرفی سومین استاندار تهران دولت روحانی

دولت
معرفی سومین استاندار تهران دولت روحانی

در جلسه صبح دیروز هیأت دولت که به ریاست حسن روحانی، رئیس‌جمهوری برگزار شد، عزیزالله شهبازی، انوشیروان محسنی بندپی و علیرضا آشناگر به‌ترتیب به‌عنوان استانداران استان‌های البرز، تهران و سمنان، از هیأت وزیران رأی اعتماد گرفتند. شهاب‌الدین چاووشی، محمدحسین مقیمی و محمدعلی نجفی به‌عنوان استانداران سابق این 3استان پیش از این به‌واسطه قانون جدید منع به‌کارگیری بازنشستگان، بازنشست شده و از سمت خود کنار رفتند. براساس این قانون، 14استاندار مشمول قانون بازنشستگی شدند و با توجه به اداره 2استان مازندران و کرمان بدون استاندار، باید برای ۱۶استان کشور استاندار جدید انتخاب می‌شد. به گفته وزیر کشور تا‌کنون 12استاندار انتخاب شده‌اند و تکلیف 4استاندار دیگر قرار است تا هفته‌ آینده نهایی شود. به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران درخصوص ملاک‌ها و سازوکار انتخاب استانداران گفت: اولویت ما بر این بود که از معاونان استانداران بازنشسته برای استانداری انتخاب کنیم، چون آنها با سیاست‌های دولت آشنا هستند و می‌توانند راحت‌تر کار را ادامه دهند. رحمانی فضلی گفت: در تعیین استانداران ما اصلا توجهی به تعلقات حزبی آنها نداریم. 350گزینه برای استانداری به ما معرفی شده است و ما در نهایت به 40گزینه رسیدیم. به گفته رحمانی فضلی، همه استانداران باید همسو با دولت باشند و برنامه‌های دولت را قبول کنند.

سوابق پررنگ بندپی؛ از مجلس ششم تا وزارت کار
انوشیروان محسنی بندپی، استاندار جدید تهران متولد1335 در نوشهر است؛ وی دارای مدرک تحصیلی PhD در رشته مهندسی بهداشت محیط از دانشگاه نیوکاسل انگلستان است. وی همچنین سابقه نمایندگی مجالس ششم، هفتم و هشتم از حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس را در کارنامه خود دارد. در فروردین سال۱۳۹۴، علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم، طی حکمی محسنی‌بندپی را که پیش از آن مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بود به‌عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور منصوب کرد. او پس از استیضاح علی ربیعی برای مدتی سرپرستی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بر عهده داشت. بندپی پس از درگذشت سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، توسط محمد شریعتمداری به‌عنوان سرپرست این سازمان منصوب شد.

شهبازی؛ از آبادان تا البرز
نگاهی به سوابق استانداران نشان می‌دهد که بیشتر آنها از نیروهای وزارت کشور و استانداری‌ها هستند و تجارب مدیریتی آنها در دولت‌های یازدهم و دوازدهم برجسته است؛ عزیزالله شهبازی، پیش از انتصابش به استانداری البرز، معاونت سیاسی و امنیتی استاندار البرز را بر عهده داشت و به‌مدت کوتاهی پس از محمدعلی نجفی به سرپرستی استانداری البرز منصوب شده بود. او هم‌اکنون 50ساله است و فرمانداری ویژه آبادان در دولت یازدهم و نیز سابقه بخشداری بهبهان و اهواز در دهه70 در کارنامه‌اش ثبت شده است.


آشناگر؛ از غرب تا مرکز

علیرضا آشناگر متولد سال۱۳۳۸ در خرم‌آباد لرستان است؛ او که از 20سالگی به استخدام وزارت کشور درآمده، عمده سوابق مدیریتی خود را در استان‌های غربی کشور تجربه کرده است. استاندار جدید سمنان، علاوه بر تسلط در حوزه امنیتی به واسطه کار در 2استانداری در سمت معاونت سیاسی و امنیتی، در مدیریت شهری نیز دستی بر آتش دارد. آشناگر در سوابق خود سمت شهردار ملایر در سال1374، شهردار نهاوند از سال76 به‌مدت 5سال، مدیریت رسیدگی به شکایات استانداری لرستان به‌مدت 9ماه، فرمانداری کوهدشت و فرمانداری ساوه را دارد و آخرین سمت وی پیش از انتصابش به‌عنوان استاندار سمنان، معاونت سیاسی و امنیتی استاندار کردستان بود‌.

این خبر را به اشتراک بگذارید