• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 22 آذر 1397
کد مطلب : 40748
+
-

کافه مجلس

   قانون نظارت بر انتخابات شوراها تغییر می‌کند؟
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از احتمال تغییر قانون انتخابات شوراها خبر داد. محمد محمودی‌شاه‌نشین، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، به تسنیم گفته است: در این طرح که به تصویب کمیسیون رسیده است، پیشنهاد شده نظارت بر انتخابات شوراها از سوی مجلس به شورای 9 تا 11نفر بیرون از مجلس سپرده شود.

   درخواست نمایندگان اصفهان از روحانی
جمعی از نمایندگان استان اصفهان طی نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهور، خواستار ارسال نامه‌ای از سوی وی به دفتر رهبر معظم انقلاب برای برداشت یک میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان اصفهان ازجمله احیای زاینده‌رود و تالاب گاوخونی شدند. (تسنیم)

   شکایت پسران ربیعی از استیضاح‌کنندگان
سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان می‌گوید پسران علی ربیعی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی از استیضاح‌کنندگان ربیعی شکایت کرده‌اند. به گزارش ایرنا، محمدجواد جمالی نوبندگانی گفت: پرونده شکایت از استیضاح‌کنندگان آقای ربیعی به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان سنگین است، زیرا در این پرونده چند نفر شاکی هستند. هم‌اکنون پسرهای آقای ربیعی شکایت کرده‌اند. سخنگوی این هیأت درباره علت شکایت پسران ربیعی، اضافه می‎کند که معتقدند درباره مسائل اقتصادی به آنها اتهام وارد شده‎ است.

   ارائه لایحه بودجه به تأخیر افتاد
سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس گفت که تقدیم لایحه بودجه سال98 به مجلس به بعد از اعمال اصلاحات مدنظر رهبری موکول شد. به گزارش اعتماد آنلاین، بهروز نعمتی گفت: پیش از این قرار بود رئیس‌جمهوری 25آذر برای تقدیم لایحه بودجه در مجلس حاضر شود. اما همچنان که بعد از جلسه روز گذشته سران 3قوه از سوی رئیس‌جمهوری مطرح شد، رهبری در دیدار سران 3قوه رهنمودهایی درباره بودجه سال آینده داشتند که بر این اساس قرار شد اصلاحات مورد نظر ایشان در لایحه بودجه اعمال شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید