• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 21 آذر 1397
کد مطلب : 40664
+
-

توافق یمنی‌ها برای مبادله اسرا

توافق یمنی‌ها برای مبادله اسرا


هیأت مذاکره‌کننده حوثی‌های یمن و نمایندگان دولت مستعفی این کشور که طی یک هفته گذشته در چارچوب مذاکرات سازمان ملل در سوئد با یکدیگر دیدار داشته‌اند، روز گذشته فهرستی از اسرای خود را مبادله کردند. این اقدام پس از رسیدن به توافق برای آزادی اسرا انجام شده است.

به گزارش رویترز، این فهرست شامل 15هزار اسم است که در اسارت یکی از دو طرف درگیری هستند. مذاکرات صلح یمن که با حمایت ایران و عربستان انجام می‌شود، قرار است فردا خاتمه پیدا کند.

 بحث بر سر آتش‌بس در بندر حدیده که اکنون به محاصره نیروهای تحت حمایت عربستان درآمده موضوعی است که دو طرف هنوز بر سر آن به توافق نرسیده‌اند و انتظار می‌رود تا پایان مذاکرات درباره آن تصمیم‌گیری شود.

مذاکره اخیر پس از آن ممکن شد که کشورهای غربی با اعمال فشار به عربستان و امارات، خواستار مذاکره دولت مستعفی منصور هادی با سران جنبش انصار‌الله یمن موسوم به حوثی‌ها شدند.

ژتبادل اسرا قرار است زیرنظر سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ انجام شود. گفته می‌شود 7هزار نفر از اسرا متعلق به حوثی‌ها و 8هزار نفر متعلق به هواداران منصور هادی هستند.

محمد جواد ظریف دیروز در پستی توییتری ضمن اعلام حمایت از تصمیم دوجانبه یمنی‌ها خواستار پایان اشغالگری عربستان و متحدانش در یمن شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید