• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 21 آذر 1397
کد مطلب : 40610
+
-

کوتاه از سیاست

کوتاه از سیاست
کوتاه از سیاست


      موش‌صفتان در حال ذخیره طلا و ارز
آیت‌الله جوادی آملی در دیدار فرمانده انتظامی قم که ایسنا بخش‌هایی از آن را منتشر کرد، گفت: وقتی جوانان بیکار شوند و اشتغال یا منبع درآمدی نداشته باشند به سوی اعتیاد کشانده می‌شوند و این در حالی است که عده‌ای موش‌صفت فقط در حال ذخیره کردن ذخایر طلا و ارز هستند.


      امضاهای اجباری در بهارستان
مسعود پزشکیان، ‌نایب‌رئیس مجلس گفت: علت اینکه طرحی را ۲۲۵ نماینده تأیید و امضا کرده‌اند و تنها ۵۹ نفر رأی داده‌اند به این خاطر است که آنها را وادار کرده‌اند که امضا کنند. در مجلس روال اینگونه است که یک نماینده‌ای می‌آید می‌گوید این را امضا کنید و نمایندگان دیگر با اعتماد به شخص، آن را امضا می‌کنند. او که در برنامه تلویزیونی بدون توقف سخن می‌گفت، با انتقاد از سبک مدیریتی در کشور افزود: تا حالا بالای ۱۰۰ تحقیق و تفحص توسط مجلس انجام گرفته و هیچ‌کدام به نتیجه نرسیده است؛ زیرا روش اشکال دارد و مسیر غلط را رفته‌ایم. ما ۴۰سال است که در کشور این حرف‌ها را می‌زنیم و مدیران را عوض می‌کنیم.


      روایت تصویب دلار 4200 تومانی
حسام‌الدین آشنا در گفت‌وگو با نشریه «اندیشه پویا» گفته: «اگر آقای روحانی بخواهد با همین فرمان ادامه دهد، میراث بزرگی از خودش باقی نمی‌گذارد. این را می‌توانم بگویم که آقای روحانی، احتیاج دارد در یک لحظه تاریخی، دنده‌معکوس بکشد و قدرت موتور خودش را افزایش دهد تا از این سختی‌ها عبور کند.» مشاور رئیس‌جمهور درباره اظهارات جهانگیری درباره اینکه اختیار تغییر منشی خود را ندارد نیز گفته: «همه می‌گویند شما اگر نمی‌توانید منشی خود را عوض کنید، چرا معاون اول مانده‌اید؟ من می‌گویم این دلیلی است بر اینکه ایشان خودش را مؤثر می‌داند و ادامه کار می‌دهد.» آشنا درباره جلسه‌ای که سیاست دلار 4200تومانی در آن اتخاذ شد، گفت: «آقای روحانی در آن جلسه، به تک‌تک اعضا نگاه کرد و پرسید: این جمع‌بندی همه شماست؟ گفتند: بله. ایشان در آن جلسه گفتند من با این جمع‌بندی صددرصد مخالفم، اما اگر همه شما موافق هستید و این را تنها راه نجات کشور می‌دانید، من به مثابه «اکل میته» با این پیشنهاد موافقت می‌کنم.» وی درباره اعلام تصمیم سیاست ارزی 4200تومانی هم می‌افزاید: «بعد صحبت شد که چه‌کسی این را بگوید؟ رئیس بانک مرکزی بگوید، رئیس‌جمهور بگوید، یا معاون اول. آقای جهانگیری گفتند من باید این را اعلام کنم، من بالای سر آقای جهانگیری رفتم و گفتم اگر شما این را اعلام کنید باید همه حیثیت سیاسی خودتان را پای این کار بگذارید آقای جهانگیری.»


      ادعای براندازی در مجلس توهین به مردم است
غلامرضا کاتب، عضو فراکسیون ولایی در واکنش به اظهارات کریمی‌قدوسی مبنی بر اینکه نیمی از مجلس خواهان براندازی نظام هستند، گفت: بیان چنین جملاتی اهانت به شعور و فهم مردم است؛ در شرایطی که دشمن در مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستاده است، بیان کردن چنین صحبت‌هایی به دور از منافع ملی و نظام است. او در گفت‌وگو با ایلنا افزود: در این شرایط نباید به مجلس که عصاره فضایل ملت است چنین صحبت‌هایی را نسبت داد؛ زیرا برخلاف آرمان‌های ملی و نظام است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید