• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 20 آذر 1397
کد مطلب : 40482
+
-

کوتاه از سیاست

کوتاه از سیاست
کوتاه از سیاست


   همسر رئیسی: مخالف حضور رئیسی در دانشگاه بهشتی بودم
جمیله علم‌‌الهدی، همسر سیدابراهیم رئیسی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی درباره سخنرانی اخیر رئیسی در دانشگاه شهید بهشتی به ایرنا گفته: «من اصلا مخالف حضور آقای رئیسی در دانشگاه بودم.» علم‌الهدی در این‌باره توضیح داده که: «مخالف بودم چون معتقدم رفت‌وآمد برای ایشان سخت است که بیایند تهران و دوباره به مشهد بازگردند.» وی همچنین گفته که: «زندگی ما در تهران است. بچه‌ها در تهران هستند. آقای رئیسی بین تهران و مشهد در رفت‌وآمد است. هفته‌ای چندبار برای جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین کارهای دیگر به تهران می‌آیند.»


    نمایندگان 3 فراکسیونی
احمد امیرآبادی، نماینده مردم قم در مجلس در پاسخ به اعتراض برخی دانشجویان درباره عدم‌شفافیت در عملکرد نمایندگان مجلس گفته است: متأسفانه در مجلس نمایندگانی هستند که صبح در فراکسیون امید، ظهر در فراکسیون ولایی و شب در فراکسیون مستقل هستند؛ برخی نمایندگان برای آنکه از طرف فراکسیون خود مورد فشار قرار نگیرند با طرح شفافیت آرا مخالفت می‌کنند. به گزارش ایسنا، وی گفته است: فرزند مسئولی فهمید آهن قرار است گران شود، آهن وارد کرد و میلیاردها سود کرد، اگر شفافیت بود چنین اعمالی انجام نمی‌شد. عضو هیأت‌رئیسه مجلس ادامه داد: وقتی حقوق خود را در رسانه‌ها بیان کردم برخی همکاران به بنده اعتراض کردند.


   حفظ اصلاح‌طلبی به قیمت عبور از اصلاح‌طلبان
مصطفی تاج‌زاده در اظهاراتی گفته: اگر به قیمت عبور از اصلاح‌طلبان کنونی هم باشد باید اصلاحات زنده بماند. به گزارش ایسنا، این فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: تا زمانی که مردم اصلاح سیستم را ترجیح می‌دهند، براندازی نظام در حد شعار و آرزوی طرفدارانش باقی می‌ماند. تاج‌زاده با اشاره به استفاده مخالفان اصلاح‌طلبی از «استمرارطلبان» گفت: «به آنها می‌گویم که ما خواهان استمرار ایران هستیم نه توجیه‌کننده فساد و بی‌کفایتی.»


   اعتراضات دی‌ماه، نشان از بلوغ اجتماعی مردم داشت
دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در جمع فعالان سیاسی خوزستان با اشاره به حوادث دی‌ماه سال گذشته گفت: این حادثه 2پیام داشت؛ اول اینکه اعتراضات خیلی عمیق و فراگیر بود به‌طوری که حاکمیت آنها را شنید و در پیام رهبری نیز آمد. به گزارش ایرنا، علی شکوری‌راد گفت: پیام دوم این حادثه این است که مردم وقتی مشاهده کردند که این حرکات اعتراضی به خشونت گرایید به آن نپیوستند و این اتفاق نشان از بلوغ اجتماعی مردم داشت؛ یعنی آگاهی در بین مردم به حدی رسیده بود که مردم مصلحت خودشان و کشور را درنظر داشتند و هیجان‌زده نشدند تا به این حرکت‌های کور خشونت‌آمیز بپیوندند. او گفت: وقتی اعتراضات شروع شد جریانات برانداز وارد صحنه شدند و عده‌ای شعار سقوط و فروپاشی دادند.

این خبر را به اشتراک بگذارید