امروز هر کسی که دلش برای تهران و تهرانیها و آلودگی هوا و ترافیک آن میسوزد باید فریاد بزند که بخشی از اعتبارات دولتی وارد حوزه حملونقل عمومی شود.
علی پیرحسینلو، مشاور معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ما در حوزه حملونقل هر گامی بخواهیم برداریم یک سمت آن به ظرفیتهای وسایل حملونقل عمومی برمیگردد. وقتی از آلودگی هوا صحبت میکنیم میگویند اگر خودروی شخصی عامل آلودگی هواست، جایگزینش چیست؟ آیا وسایل حملونقل عمومی پاسخگوی نیازهای شهروندان است؟ وی با اشاره به جایگزینی رویکرد انسانمحوری با خودرومحوری در مدیریت جدید شهری افزود: وقتی مدیریت شهری میخواهد نوع نگاه به پدیده ترافیک و مدیریت شهر را از خودرومحوری به انسانمحوری تغییر دهد و برنامههایی چون تقویت حضور پیادهها در شهر و تقویت ارتباطات اجتماعی و تسهیل رفتوآمد را بهطور همزمان در پیش بگیرد، مهمترین سوالی که پیش روی ما قرار میگیرد این است که ظرفیت حملونقل عمومی ما چقدر است که بخواهیم به رانندگان خودروی شخصی فشار بیاوریم یا اینکه توقع داشته باشیم رانندگان خودروها رفتار ترافیکی درستی داشته باشند یا اینکه انتظار داشته باشیم خیابانها خلوتتر باشند یا اینکه مسیرهای پیادهرو و حملونقل پاک مثل دوچرخه بیشتر شود و توسعه پیدا کند. وی با بیان اینکه حدود 7 سال است که تقریبا هیچ اتوبوسی وارد تهران نشده و مدتهاست که ظرفیت ناوگان مترو تغییر مهم و قابل توجهی را به خودش ندیده است، اظهار کرد: ما از سال گذشته هدفگذاری و مدیریت کردیم که سرفاصله حرکت قطارهای مترو در خطوط ۱، ۲ و ۴ در ساعات پیک روی ۴دقیقه بماند اما این وضعیت نه جوابگوست و نه قابل دوام. ناوگان ریلی نیاز به نوسازی و نگهداری دارد و نمیتوانیم با شرایط فعلی که هیچ قطار و واگن جدیدی به سیستم اضافه نمیشود، وضعیت را ادامه دهیم. وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر به 1000 واگن مترو نیاز داریم، افزود: واقعیت این است که هیچ ظرفیتی برای اضافه شدن قطارها وجود ندارد و ۶۳۰ واگنی که قرار بود در کارخانه واگنسازی تهران ساخته شود اکنون با مانع بانک شهر مواجه شده است.
دو شنبه 19 آذر 1397
کد مطلب :
40390
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/klAJ
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved