• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 18 آذر 1397
کد مطلب : 40229
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

دوشنبه 19 آذر

درمان روی دیوار -
نقاشی چه تأثیری بر زندگی آدم‌ها دارد؟ اصلا تأثیری دارد یا ندارد؟ این می‌تواند پرسشی علمی باشد و احتمالا پزشکی که توانایی نقاشی داشته باشد می‌تواند به چنین پرسشی پاسخ‌های تصویری خوبی بدهد. پریسا میر، پزشکی است که این روزها نمایشگاه نقاشی‌های خود را در گالری «نقش جهان» به تماشا گذاشته است. او درباره این نمایشگاه می‌گوید: در تیر‌ماه امسال همکاری خودم را با خانم دکتر امیدواری، استاد روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و برادرم دکتر علی میر، استاد جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای برپایی گروه هنر و پزشکی آغاز کردم. با توجه به اثرات مفیدی که نقاشی در زندگی‌ام داشت در آبان‌ماه امسال، مقاله‌ای با عنوان اثرات نقاشی بر درمان بیماری‌ها در هفته‌نامه سلامت منتشر کردم. پس از برپایی فعالیت هنر درمانی بخش رادیوتراپی بیمارستان امام‌خمینی‌(ره)، تصمیم گرفتم بخشی از عواید حاصل از نمایشگاه نقاشی خودم را به فعالیت هنر درمانی اختصاص بدهم تا بتوانم با ارائه راه‌حل‌های ساده، التیامی بر لحظات سخت زندگی خود و دیگران باشم. این نمایشگاه را می‌توانید روی دیوارهای گالری نقش جهان تماشا کنید. نشانی: خیابان نیاوران، از میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله‌محمودی ٢، پلاک٩. 

تماشای «اگر از نو شروع کنیم» - الکساندر سوشه ۶۰ ساله بر اثر سانحه‌ای به یک روز در گذشته و به ۲۰ سالگی‌اش برمی‌گردد و باید بین ماندن در پاریس و رفتن به نیویورک تصمیم بگیرد. «اگر از نو شروع کنیم» اریک امانوئل اشمیت با ترجمه شهلا حائری را المیرا آزاد کارگردانی کرده است. این نمایش ساعت 7عصر روی صحنه می‌رود. 19آذر که آخرین روز صحنه‌ای این نمایش است می‌توانید آن را با بازی علی خمسه، کیارش دادگر، مریم حاج محمدی، فرنگیس وزیری، الناز تهامی و مریم نظری در سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه‌نقطه با مبلغ 20هزار تومان تماشا کنید. سه نقطه به آدرس بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین - خیابان کبکانیان، نبش کوچه مرتضی‌زاده، پلاک ۱۰ و ۱۲ است.



رونمایی از یک هوشمند جدید- طرفداران سیستم عامل اندروید که چشم‌انتظار موفقیت شرکت‌های اندرویدی هوآوی یا سامسونگ در برابر شرکت اپل هستند و این روزها برای دیدن برگ برنده جدید شرکت سامسونگ لحظه‌شماری می‌کنند، می‌توانند فردا جدید‌ترین اثر محصول این شرکت را با یک ویژگی عجیب و خاص، ملاقات کنند. 

گلکسی A8s فردا 19آذر در مراسمی رسمی رونمایی می‌شود و سامسونگ ویژگی منحصربه‌فرد این گوشی را وجود یک حفره در نمایشگر آن می‌داند و اصرار دارد خود را نخستین شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند مجهز به حفره درون نمایشگر معرفی کند. این حفره محل قرارگیری دوربین سلفی گوشی آینده شرکت سامسونگ است؛ محصولی که از دوربین اصلی سه‌گانه‌ای برخوردار است و پنل پشتی آن حسگرهای 25، 5و 10مگاپیکسلی را پشتیبانی می‌کند. همچنین در بخش جلویی گوشی، یعنی درون حفره نمایشگر، یک دوربین سلفی 24مگاپیکسلی قرار گرفته‌است. ویژگی عجیب دیگر این گوشی حذف‌شدن احتمالی جک 5/3میلی‌متری هدفون است. 

آغاز اکران تالان - تماشای فیلم‌های مستند این روزها با استقبال خوبی در سینماهای ایران مواجه شده. طرفداران فیلم‌های مستند از فردا گزینه جدیدی برای تماشا دارند؛ «تالان» به کارگردانی محمدصادق دهقانی در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران می‌شود. تالان جایزه بهترین مستند نیمه‌بلند دهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران را کسب کرده و نامزد 5 جایزه از جشن مستند خانه سینما و برنده جایزه بهترین پژوهش از جشنواره ملی فیلم رضوی بوده است. در خلاصه داستان این مستند آمده است: «وقتی همه خوابیم و زمین زیر پایمان خالی می‌شود؛ فاجعه یا بحران آب؟ مقصران چه کسانی هستند؟». اکران تالان از ۱۹ آذر در سینما هویزه مشهد و خانه هنرمندان آغاز می‌شود و در دیگر سینماهای گروه هنر و تجربه ادامه می‌یابد. 



بزرگداشت معمار اتریشی موزه آبگینه‌- خانه قوام‌السلطنه در دهه  50به موزه آبگینه و سفالینه تبدیل شد و برای طراحی داخلی‌اش سراغ یک معمار معروف اتریشی به نام هانس هولاین رفتند. هولاین از آثار برجسته تاریخی ایران مانند کاخ‌تچر، ستون‌های تخت‌جمشید، قوس‌های صفوی و کعبه زرتشت برای طراحی این موزه الهام گرفت. حالا بعد از گذشت 4دهه از تأسیس این موزه قرار است مراسم یادبودی برای این معمار اتریشی با حضور فرزندش برگزار شود. اگر تا به حال فرصت نکرده‌اید که به خیابان سی تیر بروید، فردا فرصت مناسبی برای قدم‌زدن در این خیابان و حضور در موزه آبگینه و مراسم بزرگداشت هانس هولاین است. فقط فراموش نکنید که این مراسم از ساعت 15تا 19در موزه آبگینه و سفالینه برقرار است.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید