• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 15 آذر 1397
کد مطلب : 39970
+
-

تهران؛ فقیرترین استان‌ از نظر برخورداری از فضای آموزشی

تهران؛ فقیرترین استان‌ از نظر برخورداری از فضای آموزشی

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه تهران جزو محروم‌ترین و فقیرترین استان‌ها از نظر برخورداری از فضای آموزشی است، اظهار کرد: ضرورت دارد خیرین نیکوکار در این استان مشارکت بیشتری داشته باشند. مهراله رخشانی‌مهر در این‌باره توضیح داد: بیش از ۹۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بتوان وضعیت فعلی فضاهای آموزشی کشور را سامان داد.
به گزارش مهر، البته اگر خیرین نباشند مشکلات فضاهای آموزشی مضاعف می‌شود و ما در این بخش نیازمند فرهنگسازی‌ و برنامه‌های انگیزشی هستیم تا بتوانیم با جذب مشارکت‌های مردمی بخشی از مشکلات این حوزه را مرتفع کنیم. وی با بیان اینکه ۲۰درصد از فضاهای آموزشی کشور توسط خیرین ساخته شده است، یادآور شد: این میزان مشتمل بر بیش از ۱۰۰هزار کلاس درس است که البته بدون احتساب زمین‌هایی است که توسط خیرین به آموزش و پرورش اهدا شده. امسال در 6ماهه اول سال 8هزار کلاس درس به بهره‌برداری رسید که ۵۰درصد این کلاس‌ها توسط خیرین ساخته شده بود.
معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در برخی زمینه‌ها عمل‌نکردن به تعهدات دولتی یا عوض کردن نام مدارس خیری موجب نارضایتی خیرین شده است، افزود: اعتقاد دارم برای حفظ و تکریم شایسته خیرین باید تلاش مضاعفی صورت گیرد و با توجه به ظرفیت خوبی که در صداوسیما وجود دارد انتظار داریم در این خصوص بتوانیم اقدامات ارزشمندی انجام دهیم. وی با بیان اینکه سازمان نوسازی مدارس پتانسیل بسیارخوبی دارد، اظهار کرد: در دوره‌های مختلف، مدارس خیلی خوبی در کشور ساخته شده است و هم‌اکنون نیز در این زمینه نیاز به یک حرکت جهادی داریم تا بتوانیم در توسعه فضاهای آموزشی موفق عمل کنیم.
خوشبختانه امسال اعتبارات خوبی به سازمان نوسازی مدارس اختصاص داده شده که این رقم حدود ۹۱۷میلیارد تومان است. رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور نیز گفت: خیرین با اقدامات خداپسندانه خود، بسترهای توسعه پایدار را در جامعه فراهم می‌کنند و برای رشد و شکوفایی استعداد‌های آینده‌سازان میهن نیازمند یک عزم ملی هستیم. محمدرضا حافظی با تأکید بر نقش رسانه‌ها و تأثیرگذاری آن روی افکارعمومی افزود: به همراهی رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه ملی نیاز داریم تا بتوانیم نیازهای فضاهای آموزشی را برای خیرین تبیین و نیکوکاران بیشتری را در حوزه مدرسه‌سازی‌ جذب کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید