• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 15 آذر 1397
کد مطلب : 39950
+
-

جنگجوی تنها

پرسپولیس بازی با ذوب‌آهن را برد و این پیروزی از جهات مختلف ارزشمند بود. سرخپوشان با وجود کمبود بازیکن و مشکلاتی که همه از آن آگاه هستند به نتایج خوب‌شان ادامه دادند و با این 3امتیاز به رتبه سوم جدول صعود کردند. حالا آنها با تعداد بازی مشابه با سپاهان و پدیده، در فاصله 2امتیازی این دو تیم قرار دارند و می‌توانند به کسب عنوان روحیه‌بخش قهرمانی نیم‌فصل امیدوار باشند. علاوه بر این، پیروزی بر ذوب‌آهن به منزله شکستن یک طلسم برای برانکو و ثبت نخستین برد او مقابل علیرضا منصوریان هم بود. با این همه، سرمربی کروات پرسپولیس بعد از این بازی یکی از اخم‌آلودترین کنفرانس‌های خبری‌اش را برگزار کرد. او به‌شدت عصبانی بود و جملات خط قرمزی زیادی به زبان آورد؛ ازجمله اینکه: «ما را احمق فرض نکنید. اگر نمی‌خواهید قهرمان شویم، نامه‌اش را به باشگاه بدهید تا خیال‌مان راحت شود». جالب اینکه در بازی با ذوب‌آهن حداقل صحنه تأثیرگذاری وجود نداشت که داور در مورد آن اشتباه کرده باشد. اگرچه برخی سوت‌های وسط زمین مثل اخطار به کمال کامیابی‌نیا و مخصوصا اعلام خطای امید عالیشاه که با کارت زرد برای او همراه بود جای بحث دارد، اما واقعا این همه عصبانیت نمی‌توانست نسبتی با اتفاقات درون زمین داشته باشد. پس اصل داستان چیست؟
آنطور که از گوشه و کنار باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد، برانکو به‌طور کامل در جریان جوسازی‌های این چند‌ماه علیه تیمش قرار دارد و جنگ‌های روانی رقبا را رصد می‌کند. او می‌داند در طول پیشروی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، برخی از رقبا چطور این تیم را به برخورداری از حمایت‌های دولتی و نیز پشتیبانی فدراسیون فوتبال متهم کردند. برانکو به وضوح در جریان است که باشگاه‌هایی مثل سپاهان و تراکتورسازی به‌طور مفصل در مورد اتفاقات داوری موضع می‌گیرند و داوران را تحت فشار می‌گذارند. بعد از بازی پرسپولیس و تراکتورسازی، مسئولان تیم تبریزی به‌طور جداگانه و در حجمی پرفشار علیه داور مسابقه صحبت کردند که پازل جنگ روانی آنها با داستان مشهور پرسپکتیو عادل فردوسی‌پور تکمیل شد. بیانیه‌های سپاهان هم در مورد داوری‌ها و البته مصاحبه‌های بی‌پایان امیر قلعه‌نویی کاملا مشخص است. در این شرایط برانکو باور دارد که اگر او و تیمش ساکت بمانند و فقط نظاره‌گر باشند، کلاه بزرگی بر سر پرسپولیس خواهد رفت. تنها یک سوت اشتباه در یکی از مسابقات بزرگ می‌تواند سرنوشت کل فصل را عوض کند. درست به همین‌خاطر است که برانکو لابه‌لای جملاتش در نشست خبری بعد از بازی با ذوب‌آهن، اسم سپاهان را هم آورد تا جنگ‌های حاشیه‌ای برای بازی یکشنبه را زودتر از حریف آغاز کرده باشد. او تکرار می‌کند که «در این مدت یک اوت هم به ما هدیه ندادند»؛درحالی‌که خودش بهتر از هر کس دیگری می‌داند در همین بازی قبلی با ماشین‌سازی، پنالتی تیم حریف گرفته نشد. قطعا کلیت رقابتی که در حاشیه‌سازی و مظلوم‌نمایی شروع شده به سود فوتبال ایران نیست، اما رفتار برانکو واکنشی به اقدامات مشابه سایر باشگاه‌های مدعی و حتی غیرمدعی است. تازه فرق پرسپولیس با بقیه این است که در سایر باشگاه‌ها همه با هم می‌جنگند، اما در پرسپولیس این وظیفه فقط برعهده برانکو گذاشته شده است. نه دستیاران او، نه مدیران باشگاه و نه مسئولان روابط عمومی، برانکو را همراهی نمی‌کنند و این موضوع هم میزان عصبانیت ایوانکوویچ را افزایش داده است.
 پروفسور به‌خاطر سپاهان جوش آورد
با بردی که پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن کسب کرد، اختلاف شاگردان برانکو با صدر جدول و سپاهان به 2امتیاز رسید. همین اتفاق باعث شد تا جذابیت‌های بازی عصر یکشنبه پرسپولیس و سپاهان در اصفهان به اوج خود برسد و به دوئلی تمام عیار برای رسیدن به قهرمانی نیم‌فصل تبدیل شود. براساس شنیده‌ها همین اختلاف امتیازی باعث شده تا برانکو بلافاصله پس از دیدار با ذوب‌آهن، با اعتراض به داوری جنگ روانی علیه دیگر تیم اصفهانی لیگ را آغاز کند و با توپ پر به مصاف این تیم برود. به هر حال برانکو بهتر از هر کسی می‌داند باخت مقابل سپاهان باعث می‌شود تا اختلاف با صدر جدول به عدد 5برسد و مسیر پرسپولیس برای تکرار قهرمانی در نیم فصل دوم را سخت کند. برانکو به هیچ‌عنوان دوست ندارد داوری تأثیری در نتیجه بازی یکشنبه داشته باشد و به همین دلیل پس از دیدار با ذوب‌آهن تا جایی که توانسته از خجالت کمیته داوران درآمده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید