• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 15 آذر 1397
کد مطلب : 39953
+
-

33سالگی

پوچتینو- سرمربی تاتنهام- از دله الی به‌عنوان بهترین بازیکن 21سال جهان یاد کرده است. حالا مودریچ در 33سالگی به‌جای اینکه مثل برخی ستاره‌ها به لیگ‌های آمریکا، چین، ژاپن یا قطر بپیوندد فاتح توپ طلای اروپا، توپ طلای جام‌جهانی و جایزه The Best فیفا شده است.
 این را در نظر بگیرید که اسطوره‌ای مثل ژاوی در این سن‌وسال در بارسلونا روی نیمکت می‌نشست تا اینکه سرانجام رضایت داد به لیگ قطر و تیم السد برود. یا اینیستا، دیگر بازیکن اسطوره‌ای بارسلونا در 33سالگی لیگ ژاپن را برای ادامه فوتبالش انتخاب کرده است. اینیستا در 26سالگی و بعد از بردن جام‌جهانی2010 می‌توانست توپ طلا ببرد اما در میان تعجب همگان جایزه او در آن سال به هم‌تیمی‌اش مسی رسید. یا وین رونی که درخشش در فوتبال را از 16سالگی و در تیم اورتون آغاز کرد، الان در 33سالگی وارد دومین سال حضورش در لیگ آمریکا می‌شود. بازیکنان زیادی را نمی‌توانید پیدا کنید که در این سن‌وسال در این سطح باشند و همه رای‌دهندگان جوایز مختلف را به‌خودشان جذب کنند. 
مودریچ، کریستیانو رونالدو، آرین روبن، فرانک ریبری، داوید سیلوا و سرخیو راموس (به‌ترتیب در ژانویه و مارس 33ساله می‌شوند) و چند نفر دیگر استثناء هستند. اگر مودریچ را بهترین بازیکن حال حاضر جهان ندانیم و ادعا کنیم که در حق رونالدو یا حتی مسی و گریزمان اجحاف شده، شاید بتوان ادعا کرد که او بهترین بازیکن 33سال جهان در سال2018بود. رونالدو هم سال گذشته در همین سن پنجمین توپ طلای خود را برد. تلک‌اسپورت، فهرست بهترین بازیکنان هر سن در جهان را تهیه کرده که به این شرح است:
بهترین بازیکن 16سال: کاراموکو دمبله هنوز تصمیم نگرفته برای تیم ملی انگلیس بازی کند یا اسکاتلند. او از والدینی اهل ساحل‌عاج در لندن به دنیا آمده است و در سلتیک بازی می‌کند. بهترین بازیکن 17سال: ویلم گوبلز از 16سالگی در لیون مورد توجه قرار گرفت و امسال به موناکو فروخته شد.
 او فرانسوی است؛ از پدری هلندی و مادری اهل آفریقای مرکزی. بهترین بازیکن 18سال: وینیسیوس جونیور به همراه رودریگو گوئس، 2نوجوان برزیلی هستند که در 2سال اخیر رئالی شدند اما یک سال در باشگاه خود ماندند. او آینده باشگاه رئال است. بهترین بازیکن 19سال: کای هرورتس، استعداد باشگاه آلمانیا‌آخن که هم‌اکنون در بایرلورکوزن می‌درخشد، اخیرا دو بار با پیراهن تیم ملی بزرگسالان آلمان به میدان رفته. بهترین بازیکن 20سال: امباپه هنوز 20ساله نشده و در دسامبر 20سالش می‌شود اما همین حالا از او به‌عنوان برنده توپ طلا در یکی‌دو سال دیگر یاد می‌شود. بهترین 21بازیکن سال: لوتارو مارتینس (راسینگ)، 22سال: دله الی (تاتنهام)، 23سال: کریستین پاوون (بوکا جونیورز)، 24سال: رحیم استرلینگ (من‌سیتی)، 25سال: هری کین (تاتنهام)، 26سال: محمد صلاح (لیورپول)، 27سال: نیمار (پاری‌سن‌ژرمن)، 28سال: گریزمان (اتلتیکو)، 29سال: کروس (رئال مادرید)، 30سال: لواندوفسکی (بایرن مونیخ)، 31سال: مسی (بارسلونا)، 32سال:کاوانی (پاری‌سن‌ژرمن)، 33سال: مودریچ (رئال مادرید)، 34سال : رونالدو (یوونتوس)، 35سال: دنی آلوس (پاری‌سن‌ژرمن)، 36سال: نالدو (شالکه)، 37سال: بارتزالی (یوونتوس)، 38سال: آدوریس (بیلبائو)، استفانو سورنتینو (کیه‌وو)، 39سال: کلودیو پیتسارو (کلن)، 40سال: بوفون (پاری‌سن‌ژرمن) و... بهترین بازیکن 51ساله حال حاضر جهان: کازویوشی میورا، مهاجم ژاپنی تیم یوکوهاما که هم‌اکنون به‌صورت قرضی در سیدنی استرالیا بازی می‌کند و هنوز قصد 
بازنشستگی ندارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :