• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 15 آذر 1397
کد مطلب : 39947
+
-

شفر در خانه جادوگر

هفته پانزدهم لیگ برتر ایران، امروز و فردا با برگزاری 3بازی آغاز می‌شود. این آخرین هفته از نیم‌فصل اول لیگ است اما برای آنکه این نیم‌فصل به پایان برسد باید 9روز دیگر صبر کنیم. چون هفته پانزدهم بیشتر از یک هفته طول می‌کشد! عصر امروز (پنجشنبه) پیکان و نساجی هفته پانزدهم را افتتاح می‌کنند و فردا هم 2 بازی جذاب از این هفته برگزار می‌شود که حضور استقلال و پدیده این دو بازی را گرم‌تر می‌کند.
   پیکان  نساجی
پیکان بالاخره به پنجمین باخت متوالی‌اش هم رسید و رکورد جدیدی برای لیگ هجدهم به جا گذاشت. تا پیش از این نفت مسجدسلیمان با 4باخت متوالی رکورددار فصل جاری بود اما همین نفت توانست پنجمین شکست متوالی را به پیکان تحمیل کند و رکورد تحقیرآمیزی را که چند هفته با خودش حمل می‌کرد به پیکان تحویل بدهد. درواقع تیم مجید جلالی از روز سوم آبان‌ماه که در تساوی 1-1 با ذوب‌آهن یک امتیاز گرفت دیگر هیچ‌ امتیازی کسب نکرده است. این تیم امروز در میزبانی از نساجی امیدوار است یک‌بار دیگر به روند موفق ابتدای فصلش برگردد؛ به‌خصوص که نساجی ضعیف‌ترین میهمان لیگ محسوب می‌شود و در بازی‌های خارج از خانه‌اش کمترین امتیاز را در میان تمامی تیم‌ها دارد. نساجی با جواد نکونام در 6بازی خارج از خانه‌اش 6گل زده اما فقط 2امتیاز گرفته است.
   سپیدرود  استقلال
استقلال تهران بعد از 2برد متوالی فردا (جمعه) از ساعت15میهمان سپیدرود رشت خواهد بود. علی کریمی و شاگردانش با این بازی نیم‌فصل اول را تمام می‌کنند اما برای استقلال هنوز یک بازی عقب‌افتاده مقابل پدیده باقی‌مانده است. استقلال در 2بازی اخیرش مقابل 2تیم خوزستانی امتیازی از دست نداده و دروازه‌اش را هم به‌مدت 279دقیقه بسته نگه‌داشته است. بعد از گلی که سیدحسین حسینی در مصاف با سپاهان دریافت کرد، در 3بازی بعدی مهدی رحمتی به دروازه استقلال بازگشت و 3کلین‌شیت به جا گذاشت تا استقلال یک‌بار دیگر دقایق بسته نگه داشتن دروازه‌اش را بالا ببرد. با توجه به ناتوانی سپیدرودی‌ها در خط حمله و آمار ضعیف این تیم در گلزنی، احتمال اینکه فردا یک کلین‌شیت دیگر برای استقلال ثبت شود، بالاست. شاید آبی‌ها برای پیروز شدن در این بازی فقط به یک گل نیاز داشته باشند. شاید هم 2گل هفته گذشته سپیدرود در قائمشهر باب جدیدی را برای این تیم باز کرده باشد و آمار گلزنی آنها را بالاتر ببرد. کریمی فصل گذشته با سپیدرود هیچ امتیازی از استقلال نگرفته و امسال منتظر شکستن این طلسم است.
   پدیده  ماشین‌سازی تبریز
یحیی گل‌محمدی بعد از 11هفته شکست‌ناپذیری و یکه‌تازی در صدر جدول لیگ، بالاخره هفته پیش به سپاهان باخت و از صدر به زیر کشیده شد. تیم شگفتی‌ساز مشهدی در این فصل فقط به پرسپولیس و سپاهان باخته و به‌جز مدعیان قهرمانی به هیچ تیم دیگری باج نمی‌دهد. البته ماشین‌سازی هم تیم منسجم و قدرتمندی است که به‌راحتی مقابل هیچ حریفی تسلیم نمی‌شود. ماشین‌سازی طی چند هفته اخیر از استقلال و سپاهان امتیاز گرفته و مقابل پرسپولیس هم تا مرز امتیازگیری پیش رفت و در دقیقه93 تسلیم شد. در جمع 16تیم لیگ برتر، ماشین‌سازی بیشترین تساوی و پدیده بیشترین پیروزی را دارند. باید دید در این مسابقه استعداد پدیده برای برنده شدن بیشتر به‌کار می‌آید یا استعداد ماشین‌سازی برای متوقف کردن حریفان. 2تیم هیچ بازیکن محرومی ندارند. براساس امتیازات متریکا، بهترین بازیکن ماشین‌سازی تا این مقطع دروازه‌بان این تیم یعنی دخسوس بوده است. اما در ترکیب پدیده 4بازیکن امتیازی بالاتر از بهترین بازیکن ماشین‌سازی دارند. محمد قاسمی‌نژاد، خلعتبری، امین قاسمی‌نژاد و محمدحسین مرادمند 4بازیکن برتر پدیده هستند که در مصاف با ماشین‌سازی هم چشم امید یحیی گل‌محمدی به همان‌هاست.

قاتل استقلال - قاتل تراکتور
  سایپا و نفت آبادان فردا سومین تیم نیمه‌نهایی جام‌حذفی را مشخص می‌کنند
فردا (جمعه) علاوه بر 2بازی لیگ برتر، یک بازی هم از جام‌حذفی برگزار می‌شود تا بعد از مدت‌ها این جام نیز یک قدم دیگر به جلو بردارد. نفت آبادان و سایپا در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی به میدان می‌روند تا سومین تیم از 4تیم مرحله نیمه‌نهایی نیز شناخته شود و همه منتظر تیم چهارم باشند. پیش از این، 2تیم داماش گیلان و سپاهان با حذف رقبای خود به مرحله نیمه‌نهایی رسیده‌اند و برنده بازی فردا هم به‌عنوان سومین تیم به این جمع اضافه خواهد شد. تیم چهارم بعد از بازی‌های عقب‌افتاده پرسپولیس انتخاب خواهد شد. به این ترتیب که ابتدا پرسپولیس به مصاف سپیدرود می‌رود و سپس برنده این دیدار با پدیده مشهد روبه‌رو می‌شود تا برنده این بازی آخرین تیم مرحله نیمه‌نهایی باشد.
 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید