• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 14 آذر 1397
کد مطلب : 39920
+
-

ملی‌پوشان استقلال در خطر

بعد از پایان اردوی آبان‌ماه تیم ملی، وینفرد شفر دیگر اجازه حضور بازیکنانش در کمپ تیم‌های ملی برای حضور در ریکاوری‌های هفتگی را نداده است. از زمستان سال گذشته بازیکنانی که در فهرست کلی کارلوس کی‌روش قرار دارند، بعد از هر هفته از مسابقات باشگاهی برای برگزاری تمرین ریکاوری راهی «پک» می‌شوند و این سنت همچنان ادامه دارد. حالا اما شفر که تیمش نتایج چندان خوبی هم در این فصل نگرفته، اجازه حضور شاگردانش در این تمرینات را نمی‌دهد. مربی آلمانی می‌گوید امکانات باشگاه برای ریکاوری مطلوب کافی است. حرف‌های صریح‌تر را اما اصغر حاجیلو زده و گفته این تمرینات کمکی به بازیکنان نمی‌کند. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد موضوع بیخ پیدا کرده و باید شاهد واکنش احتمالی کارلوس کی‌روش باشیم.

کی‌‎روش این اواخر استقلالی‌های زیادی را به تیم ملی دعوت می‌کرد اما اگر دیدید در اردوی بعدی و فهرست جام ملت‌های آسیا ناگهان با ریزش شدید آبی‌پوشان در فهرست او مواجه شدیم چندان تعجب نکنید. واقعیت آن است که کارلوس حساسیت بسیار زیادی نسبت به اطاعت‌‌پذیری باشگاه‌ها از برنامه‌های رسمی و جنبی تیم ملی دارد و هر نوع مقاومتی را سرکوب می‌کند. همانطور که می‌دانید او در واکنش به اعتراض برانکو به برگزاری اردویی که در فیفادی نبود، 6بازیکن پرسپولیس را از دبی به تهران دیپورت کرد؛ طوری که دهان همه از تعجب باز مانده بود. سرمربی تیم ملی پیش از جام‌جهانی در مورد بازیکنان ذوب‌آهن هم همین کار را کرد. در مقطعی 3بازیکن از ذوب به تیم‌ملی دعوت می‌شدند. این 3نفر رشید مظاهری، اکبر ایمانی و مرتضی تبریزی بودند. قلعه‌نویی که سرمربی وقت ذوب‌آهن بود، با انتقاد از برگزاری ریکاوری‌های هفتگی گفت که این برنامه برای تیم‌های شهرستانی مطلوب نیست، چون بازیکنان‌شان باید یک روز در راه باشند و بعد از هر مسابقه باشگاهی، 2جلسه از تمرینات را از دست می‌دهند. فکر می‌کنید واکنش کی‌روش به این انتقاد چه بود؟ او دستور داد روند دعوت بازیکنان ذوب به ریکاوری‌ها متوقف شود. پس از آن هم تبریزی و ایمانی دیگر به تیم ملی دعوت نشدند و تنها رشید مظاهری باقی ماند.

غیر از پرسپولیس و ذوب‌آهن، قبلا سپاهان هم قربانی خشم کی‌روش شده است. موضوع به روزهای پیش از جام‌جهانی برزیل مربوط می‌شود. در آن زمان کرانچار حاضر نشد بازیکنان ملی‌پوش سپاهان را زودتر از موعد مقرر به تیم ملی تحویل بدهد. کی‌روش هم در واکنش به این اتفاق امید ابراهیمی را خط زد و جام‌جهانی 2014را از این بازیکن گرفت. حالا باید دید واکنش کی‌روش به داستان مشابه در استقلال چیست و آیا او در قبال شفر و شاگردانش هم همین‌قدر شدت عمل خواهد داشت یا نه؟

این خبر را به اشتراک بگذارید