• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 14 آذر 1397
کد مطلب : 39862
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

پنجشنبه  و جمعه
 15  و 16 آذر


دیالوگ‌های مرد درخشان- «خوش به سعادت‌تون که می‌رین روضه، جاتون وسط بهشته، ما که دنیامون شده آخرت یزید. کیه ما رو ببره روضه؟». بهترین پیشنهاد برای 15 آذر، سالگرد درگذشت علی حاتمی (کارگردان و نویسنده) مروری بر دیالوگ‌های ماندگار فیلم‌های اوست. وگرنه همه می‌دانند «هزار دستان»، «مادر»، «سوته‌دلان» و ... را باید بارها و بارها و بارها دوباره دید. حسن ساخته‌‌های علی حاتمی این است که شخصیت‌هایش طور دیگری حرف می‌زنند؛ شاید در واقعیت کسی اینطور حرف نزند ولی واژه‌هایی که حاتمی در دهان شخصیت‌های فیلم‌هایش می‌گذاشت، گوش را نوازش می‌داد و در ذهن می‌ماند. مثلا: عضدالملک (هوشنگ بهشتی): ان‌شاءالله که سال آینده این باغبان پیر خدمتگزار، توفیق تقدیم نهال برومندی دیگری داشته باشد. ناصرالدین‌شاه (عزت‌الله‌انتظامی): امیدوار نباش، مدرسه‌ هنر مزرعه‌ بلال نیست آقا که هر سال محصول بهتری داشته باشد. در کواکب آسمان هم یکی می‌شود ستاره‌ رخشان، الباقی سوسو می‌زنند. (از فیلم کمال‌الملک)



لیگ در ایستگاه نیم‌فصل - رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از فردا با مسابقه پیکان و نساجی مازندران به پایان نیم‌فصل اول می‌رسد. گرچه پیکان طرفدار چندانی ندارد ولی در عوض نساجی تیمی است که طرفدارانش حتی در خانه حریف هم می‌توانند ظرفیت ورزشگاه را پر کنند. علاوه بر این، این بازی رویارویی شاگرد و استاد هم به شمار می‌رود. جواد نکونام سال‌ها پیش در پاس تهران برای مجید جلالی بازی می‌کرد. حالا او روی نیمکت نساجی نشسته و امیدوار است با شکست‌دادن استاد، تیمش را به جایگاه خوبی در پایان نیم فصل برساند. هم‌اکنون پیکان 16امتیاز دارد و نساجی 13امتیازی است. جمعه هم لیگ با مسابقه سپیدرود رشت و استقلال تهران گرم می‌شود. استقلال بعد از شروعی ضعیف در 2 هفته اخیر نتایج خوبی گرفته و حالا شفر امیدوار است با پیروزی در این بازی و بازی به تعویق افتاده برابر پدیده، تیمش را در بالای جدول به پایان نیم‌فصل برساند. این بازی ساعت 3بعد از ظهر در رشت برگزار می‌شود.

حضور در افتتاحیه دیلمان - بعضی‌ها به حضور در افتتاحیه‌ها علاقه دارند. اگر از این دست آدم‌ها هستید، جمعه 16 آذر باید به این نشانی مراجعه کنید: خیابان شریعتی، خیابان پورمشکانی، شماره۵۰. درهای گالری دیلمان روز ۱۶ آذر برای نخستین بار روی مخاطبان گشوده می‌شود و علاقه‌مندان هنرهای تجسمی می‌توانند از نخستین نمایشگاه این گالری دیدن کنند. این نمایشگاه به آثار سیمین اکرامی اختصاص دارد. گالری دیلمان در ابتدای کار خود همراه با نمایش آثار، اقدام به چاپ کتابی از زندگی و آثار سیمین اکرامی کرده و امیدوار است این روند را برای هنرمندان دیگر خود نیز ادامه دهد. اکرامی از  سال 1346تا 1350دانشجوی دانشگاه ایالتی ورگان در بالتیمور-مریلند آمریکا، رشته مجسمه‌‌سازی بوده و آن را در دانشکده هنرهای زیبا تهران ادامه داده است.



روز لایحه بودجه - پنجشنبه از آن روزهایی است که هرجا بروید از رادیو صدای اتفاق‌های در حال وقوع در مجلس را می‌شنوید. قرار است رئیس‌جمهور به مجلس برود و لایحه بودجه سال98 را ارائه بدهد. پیش از این علی اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از احتمال ارائه لایحه بودجه ۹۸ به مجلس در روز پنجشنبه خبر داده و گفته بود: «طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، سقف زمانی ارائه لایحه بودجه تا ۱۵ آذر‌ماه است و با توجه به اینکه آقای رئیس‌جمهور در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سفر استانی هستند احتمالا ایشان روز پنجشنبه(۱۵ آذر) برای ارائه لایحه بودجه در مجلس حضور می‌یابند». به این ترتیب فردا همه گوش به رادیو می‌سپارند تا در جریان جزئیات بودجه سال آینده قرار بگیرند. حواشی این لایحه هم احتمالا در هفته آینده اغلب صفحه‌های روزنامه را به‌خود اختصاص می‌دهد.



تورین در التهاب داربی - داربی ایتالیا جمعه‌شب تمام اهالی فوتبال در سراسر کره زمین را سرگرم می‌کند. هواداران یوونتوس و اینتر دشمن‌هایی تاریخی دارند ولی این اختلاف‌ها در زمان رسوایی تبانی در سری A به اوج رسید. آن زمان یوونتوس محکوم به سقوط به سری B شد و البته 2 قهرمانی این تیم هم گرفته شد و به اینتر تعلق گرفت. به این ترتیب دشمنی یووه و اینتر وارد مرحله جدیدی شد. در سال‌های اخیر یوونتوس 7بار قهرمان سریA شده و اغلب هم با شکست‌دادن اینتر، این تیم و هوادارانش را تحقیر کرده. ولی به هر حال داربی ایتالیا همیشه حساس و برای هواداران 2 تیم مهم است. در این فصل هم یووه مقتدارنه در صدر جدول قرار دارد. آنها از 14بازی 13پیروزی و تنها یک تساوی به‌دست آورده‌اند. در سمت دیگر زمین اینتر پروژه بازگشت به روزهای اوج را پیگیری می‌کند. شاید موفقیت برابر یوونتوس که حالا کریس رونالدو را هم در ترکیب دارد، هوادارانشان را به آینده امیدوار کند. این بازی را باید دید. (11شب، ورزشگاه المپیک تورین)
 

این خبر را به اشتراک بگذارید