• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 14 آذر 1397
کد مطلب : 39837
+
-

روایت دزدانی با سرقت‌های عجیب


ماموران پلیس پایتخت با اجرای نوزدهمین مرحله از طرح رعد، 631سارق و مالخر را دستگیر کردند که بعضی از آنها دست به سرقت‌هایی عجیب زده بودند. به‌گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت گفت: از بین افراد دستگیر شده 324نفر سابقه‌دارند و 307نفر نیز برای نخستین بار دستگیر شد‌ه‌اند و با دستگیری آنها 25باند در حوزه سرقت منهدم و تعداد 7220قطعه از اموال مسروقه به ارزش 7 میلیارد و 602میلیون تومان کشف شد. به گفته وی، 39نفر از افراد دستگیرشده در این طرح از محکومان فراری و تحت تعقیب محاکم قضایی بودند که پس از مدت‌ها فرار به دام افتادند. رئیس پلیس تهران از ارجاع پرونده این افراد به مراجع قضایی خبر داد و گفت که تحقیقات از مجرمان دستگیر شده توسط پلیس‌ ادامه دارد.


سرقت با پابند الکترونیکی
عباس با حکم جایگزین قاضی، ‌پابند الکترونیکی به پایش متصل بود و نباید از تهران خارج می‌شد. با این حال او درس عبرت نگرفته و در دورانی که محکومیتش را خارج از زندان با پابند الکترونیکی می‌گذراند باند سرقت راه انداخته بود. گفت‌وگو با او را بخوانید.


کی با حکم جایگزین دادگاه آزاد شدی؟
حدود 2سال پیش آزاد شدم. راستش به اتهام سرقت لوازم داخل خودرو به زندان افتادم. قاضی مرا به 5سال زندان محکوم کرد اما عفو مشروط شامل حالم شد و درحالی‌که 2سال از زندانی بودنم می‌گذشت مابقی یعنی 3سال دیگر را با حکم جایگزین باید بیرون از زندان می‌گذراندم آن هم با پابند الکترونیکی. علاوه بر این از تهران هم نباید خارج می‌شدم اما خب باز شیطان وسوسه‌ام کرد و دست به خلاف زدم.


با چه شگردی؟
با 3نفر باند راه انداختم. به خیابان‌های شرق تهران می‌رفتیم و اغلب در صندوق عقب خودروهایی مانند پژو و پراید را باز می‌کردیم و هرچه داخل آن بود می‌دزدیدیم. من دیگر تبحر خاصی پیدا کرده‌ام در باز کردن در صندوق عقب‌ها. در یک چشم به هم زدن با پیچ گوشتی صندوق عقب ماشین‌ها را باز می‌کنم. در یکی از سرقت‌ها دسته چکی را سرقت کردیم که هر برگه آن را می‌فروختیم.


چند می‌فروختی؟
هر برگه چک را هم بین 50 تا 100هزار تومان می‌فروختیم، هم در قمار خرج می‌کردیم.


پس قمارباز هم هستی؟
با دوستانم به باشگاه می‌رفتیم و قماربازی می‌کردیم. اگر می‌بردیم که خوش به حال‌مان می‌شد. اگر هم نه که یک برگه چک می‌دادیم که هیچ وقت وصول نمی‌شد.




آموزش سرقت رادار جنسیس
خریدار رادار خودرو‌های جنسیس به شاگردانش‌ آموزش سرقت می‌داد و بعد رادارهای سرقتی از آن‌ها می‌خرید. یکی از شاگردان این مرد، مرتضی نام دارد که در تازه‌ترین طرح رعد پلیس دستگیر شده است. او با همدستی دختری جوان نقشه سرقت را عملی می‌کرد.



با چه شگردی دست به سرقت می‌زدید؟
سمانه دختر مورد علاقه‌ام است. با او در تلگرام آشنا شدم. می‌دانست سرقت می‌کنم اما چون علاقه شدیدی به من داشت رابطه‌اش را با من به هم نزد. یک سال پیش به‌اتهام سرقت دستگیر شدم و حدود یک‌ماه پیش با سپردن وثیقه آزاد شدم. این بار نقشه‌ام عوض شد. سمانه نقش طعمه را بازی کرد. او سر راه رانندگان خودروهای جنسیس قرار می‌گرفت و بعد آنها را به کافه یا رستوران‌هایی که در خیابان‌های خلوت بودند می‌برد. وقتی آنها داخل کافه یا رستوران بودند، من نیز رادار جنسیس را سرقت می‌کردم.


چند می‌فروختی؟
به مالخری که از او ترفند سرقت را یاد گرفته بودم می‌فروختم. بین 10 تا 15میلیون تومان. البته تا قبل از اینکه قیمت‌ها نجومی شود ارزان‌تر از این حرف‌ها بود اما حالا که ماشین خارجی خیلی گران شده قیمت قطعاتش هم به‌شدت افزایش یافته است.


گفتی مالخر سرقت رادار را به تو آموزش داده؟
حدود 2سال پیش مالخری که در کار خرید و فروش قطعات ماشین است به من یاد داد که رادار جنسیس در کجا قرار گرفته و چطور آن را سرقت کنم.


چند مورد با این شگرد سرقت کردید؟
5 یا 6 مورد با همدستی سمانه سرقت کردیم.


مأمور قلابی گاز
یکی از متهمانی که در عملیات رعد 19دستگیر شده است، خودش را مأمور گاز جا می‌زد و با ورود به خانه‌هایی که پسربچه‌ها یا دختربچه‌ها تنها بودند دست به سرقت پول و طلا می‌زد.


از شگرد سرقت‌هایت بگو.
زنگ خانه‌ها را می‌زدم. اگر بچه‌ها آیفون را برمی‌داشتند از آنها می‌پرسیدم که آیا پدر و مادرشان در خانه هستند یا نه. اگر تنها بودند به بهانه اینکه مأمور گاز هستم وارد خانه‌ها می‌شدم. دست و پای بچه‌ها را می‌بستم و هرچه پول و طلا بود سرقت می‌کردم.


سابقه داری؟
26بار دستگیر شده‌ام. از سرقت گرفته تا درگیری و رابطه نامشروع. آخرین‌بار 17روز پیش آزاد شدم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید