• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 14 آذر 1397
کد مطلب : 39833
+
-

خرید دلار ارزان؛ ترفندی برای کلاهبرداری 4میلیاردی

کوتاه از حادثه
خرید دلار ارزان؛ ترفندی برای کلاهبرداری 4میلیاردی


مرد شیاد با وعده تهیه دلار، یورو و سکه با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار، چندین نفر را فریب داد و 4میلیاردتومان کلاهبرداری کرد.

به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چند روز قبل در دستور کار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. ماجرا از این قرار بود که مردی با ارائه حواله‌هایی از بانک مرکزی مدعی شده بود که می‌تواند از طریق این حواله‌ها دلار، یورو و سکه را پایین‌تر از قیمت بازار تهیه کند. او با این ترفند چند نفر را فریب داده و از آنها 4میلیارد تومان دریافت کرده بود. یکی از شاکیان گفت: مرد شیاد خودش را کارمند بانک معرفی کرد و مدعی بود که در کار دلار است و اگر سرمایه‌گذاری کنیم، می‌تواند سود خوبی بدهد.

به همین دلیل من هم 350میلیون تومان به حسابش واریز کردم اما او فراری شد. به این ترتیب تلاش‌ها برای یافتن سرنخی از او آغاز شد. در جریان بررسی‌ها معلوم شد حواله‌هایی که مرد کلاهبردار به طعمه‌هایش ارائه کرده، جعلی است. در شرایطی که بررسی‌ها در این‌باره ادامه داشت، مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد او در جزیره کیش مخفی شده و قصد دارد از طریق مرز آبی از کشور فرار کند. در این شرایط او طی عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

سرهنگ تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: تاکنون 8نفر از کسانی که متهم با این شیوه حدود 4میلیارد تومان از آنها کلاهبرداری کرده، از او شکایت کرده‌اند و متهم با صدورقرار وثیقه 8میلیارد تومانی برای ادامه تحقیقات در اختیار اداره 14پلیس آگاهی قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید