• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 13 آذر 1397
کد مطلب : 39741
+
-

احترام به شکارچیان، دلیل صدور مجوز شکار پرنده در تهران !

احترام به شکارچیان، دلیل صدور مجوز شکار پرنده در تهران !

همزمان با انتشار گزارش همشهری درباره شکار پرندگان در تهران، مدیرکل محیط‌زیست استان تهران می‌گوید که پروانه شکار پرنده در تهران به‌دلیل احترام به شکارچیان صادر شده است. این در حالی است که در گزارشی که روز گذشته با عنوان« تهران از آواز پرندگان خالی می‌شود» در همین صفحه منتشر شد یک استاد برجسته حیات‌وحش که متخصص پرنده‌شناسی است و نیز یک پرنده‌شناس که عضو اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (آی یو سی ان) است در گفت‌وگو با همشهری از صدور پروانه شکار پرنده در تهران به‌شدت انتقاد کردند.
 حالا مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه باید به درخواست شکارچیان قانونی پاسخ می‌دادیم، گفت: تاکنون حدود 2هزار مجوز شکار پرنده در استان تهران صادر شده است و شکارچیان مجاز تا پایان دی‌ماه می‌توانند شکار کنند. کیومرث کلانتری درباره صدور مجوز شکار پرندگان در استان تهران پس از 5سال تصریح کرد: مجوزهای صادرشده محدودیت زمانی، مکانی و گونه‌ای دارند. همچنین بیشترین زمان مجوز شکار پرنده در استان تهران 2‌ماه و فقط برای روزهای پنجشنبه و جمعه است. مجوزهای شکار فقط برای مناطق آزاد است و هر شکارچی می‌تواند 3پرنده خشک‌زی و دو گونه آبزی را شکار کند.
کلانتری با اشاره به اینکه پروانه‌های شکار پرنده در استان تهران براساس قانون شکار و صید صادر شده است، افزود: این مجوزها برای شکارچیان قانونمندی است که مجوز شکار دارند. محیط‌زیست باید به درخواست این قشر پاسخ قانونی دهد. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران در ادامه با بیان اینکه برای شکار پرندگان تمام محدودیت‌ها دیده شده است و شکار شکارچیان مجاز کاملا قانونی است، تأکید کرد: شکارچیان قانونی مخرب محیط‌زیست نیستند بلکه دوستدار آن هستند. وی در پاسخ به این پرسش که صدور مجوز شکار تا چه زمانی در استان تهران تداوم دارد، گفت: تا ۱۵دی‌ماه برای پرندگان خشک‌زی و تا پایان دی‌ماه برای پرندگان آبزی مجوز شکار صادر می‌شود.
کلانتری در ادامه اظهار کرد: مأموران محیط‌زیست در مناطق آزاد حضور دارند و بر روند شکار نظارت می‌کنند و چنانچه تخلفی صورت بگیرد برخورد می‌کنند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با بیان اینکه شکارچی با شکارکشی فرق دارد، تصریح کرد: غریزه شکارچی باید ارضا شود. شکارچی طبیعت‌دوست، قانون‌ها را رعایت می‌کند. وی افزود: طی این سال‌هایی که پروانه شکار پرنده در استان تهران صادر نکردیم مورد اعتراض شکارچیان قانونی قرار گرفتیم و به‌همین دلیل این 2‌ماه را به احترام این شکارچیان پروانه صادر می‌کنیم. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا جمعیت پرندگان استان تهران به اندازه‌ای است که بتوان این تعداد مجوز شکار را صادر کرد، گفت: بنا به اعلام رئیس نظارت بر حیات وحش، استان تهران این استان ظرفیت صدور مجوز شکار پرندگان را دارد. کلانتری در پایان درباره آمار تعداد اسلحه‌های مجاز در استان تهران، گفت: آماری در این‌باره ندارم.

این خبر را به اشتراک بگذارید