• سه شنبه 4 شهریور 1404
  • الثُّلاثَاء 2 ربیع الاول 1447
  • 2025 Aug 26
سه شنبه 6 آذر 1397
کد مطلب : 38932
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/YnWO
+
-

سرنوشت بزرگراه در گرو تصمیم شهردار تهران


مهدی صیفی|مدیر پروژه بزرگراه یادگار امام (ره)

بزرگراه یادگار امام(ره) یکی از شریان‌های اصلی ضلع غربی پایتخت است. این بزرگراه از خیابان سئول آغاز می‌شود و بعد از عبور از محدوده مناطق 1، 2 و 9 در نهایت به محله امام خمینی (ره) به منطقه 10 می‌رسد. البته از اوایل دهه 90 با تصمیم مدیران شهری و به درخواست شهروندان پیش‌بینی شد تا شاخه‌ای برای این بزرگراه ایجاد و طول آن بیشتر شود تا بخشی از بار ترافیکی خیابان آیت‌الله ‌سعیدی و بزرگراه نواب به این محدوده از شهر تهران انتقال یابد. از طرفی رانندگان به جای طی مسافتی طولانی و دور زدن میدان فتح به راحتی به بزرگراه فتح دسترسی پیدا کنند. اما برای اجرای این طرح نیاز به تملک بخشی از پادگان جی و رفع معارضان بود که سختی‌های خود را داشت. به همین دلیل با وجود آغاز پروژه 17 کیلومتری ساخت ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) در سال 1396 و تملک 30 هزار‌مترمربع از اراضی پادگان جی، پس از یک سال این طرح متوقف شد. چون تملک 40 هزار‌مترمربع از پادگان باقی مانده بود و از طرفی نیاز به خرید املاک سوله آموزش و پرورش و برخی واحدهای تجاری مانند سنگ‌بری‌ها بود که اجرایی نشد. در این میان رفع معارضان فرودگاه مهرآباد هم دردسرهای خاص خود را داشت. البته سازمان املاک و مستغلات شهرداری در حال پیگیری است که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد. چون ساخت ادامه بزرگراه یادگار امام(ره)، علاوه بر کاهش بار ترافیکی در منطقه 9 می‌تواند تأثیر زیادی بر مناطق 2 و 21 بگذارد. بنابراین امیدواریم با حضور شهردار جدید این طرح در اولویت کارهای اجرایی قرار بگیرد و بتوانیم با توجه به پیشرفت 65‌درصدی در زیر پادگان جی و محدوده خیابان شهید نوری نیارکی سال آینده پروژه عملیاتی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید