• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 6 آذر 1397
کد مطلب : 38821
+
-

کوتاه از سیاست | ایران

   سانسور «هادی رحمانی‌فضلی»

انتصاب پسر وزیر کشور به‌عنوان مشاور وزیر اقتصاد انتقادات زیادی را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشته است. در همین زمینه، محمد مهاجری، فعال اصولگرا در حساب توییتری خود نوشت: «وزیر اقتصاد، همین اول کارش، برای پسر وزیر کشور (هادی رحمانی‌فضلی) حکم مشاور زده اما پسوند فامیلی او را حذف کرده و او را «هادی رحمانی» نامیده است. وقتی در خبر مربوط به این انتصاب شجاعت و صداقت وجود ندارد و نام طرف سانسور می‌شود، چه تضمینی هست که در گزارش‌های اقتصادی، نیمی از واقعیت کتمان نشود؟»

  صدای اصحاب قدرت در مجلس

یک پژوهشگر حوزه فقر و عدالت اقتصادی در گفت‌وگویی با ایلنا گفته که منتفعین قدرتمندی در نظام تصمیم‌گیری حضور دارند؛ از این‌رو سیاست‌هایی که اتخاذ می شوند به نفع آنها و به زیان مردم هستند. متأسفانه تنها صدای اصحاب قدرت و ثروت در کریدورهای مجلس امکان شنیده شدن را دارد. حسین راغفر با بیان اینکه در ماه‌های آینده تا حدودی فروپاشی بخش تولید را خواهیم داشت، می‌گوید: چون چشم‌انداز روشنی پیش رو نداریم خیلی از تولیدکنندگان مجبور به تعطیلی واحدهای خود خواهند شد و به‌نظر من بزرگ‌ترین میزان بیکاری و گسترش آن را شاهد خواهیم بود.

  مخالفت با سنت اعطای خادمی

عزت‌الله ضرغامی در حساب توییتری خود نوشت: «‌نمی‌دانم چرا با سنت اعطای عنوان «خادم‌الرضا(ع)» به ‎مقامات، هیچ‌گاه کنار نیامده‌ام. خوب است جناب آقای ‎رئیسی در کنار کارهای خوبی که در این مدت انجام داده‌اند، در این خصوص هم تجدید‌نظر کنند. مقامات هم خودشان دنبال نکنند! و هزینه رفت‌وآمد برای این خدمت الهی را صرف محرومان کنند. لطفا!» به‌نظر می‌رسد اشاره ضرغامی به محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات باشد که در دیدار اخیرش از مشهد، عنوان خادمی امام رضا(ع) را از سوی ابراهیم رئیسی دریافت کرد؛ موضوعی که بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید