• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 20 دی 1396
کد مطلب : 3881
+
-

اعتبار کاغذی آب و اشتغال

اعتبار کاغذی آب و اشتغال گفت‌و‌گو با نمای

روزنه
اعتبار کاغذی آب و اشتغال

 اعظم محمودآبادی / بیرجند - خبرنگار :

خراسان جنوبی امسال وارد هفدهمین دوره خشکسالی شد. در این شرایط و با قرار گرفتن این استان بین 2 کویر هر روز بر مشکلات آن به ویژه در حوزه آب و اشتغال افزوده می‌شود.

نظر افضلی، نماینده نهبندان و سربیشه، در گفت‌و‌گو با همشهری تاکید می‌کند معمولا اعتبار برای رفع مشکلات این 2 حوزه مصوب می‌شود، اما روی کاغذ می‌ماند و تخصیص نمی‌یابد. این گفت‌و‌گو را در ادامه بخوانید. 

 

 

مهم‌ترین مشکل خراسان جنوبی به‌ویژه شهرستان‌‌های محروم نهبندان و سربیشه چیست؟ 

4 معضل آب، اشتغال، قنوات و کمبود اعتبار آبخیزداری و آبخوان‌داری در همه شهرهای استان مشترک است. البته اعتبار خوبی برای قنوات و اجرای پروژه‌های آبخیزداری تصویب شده است، اما اگر بپرسید از این مبلغ یک و نیم میلیارد دلاری چه بخشی تخصیص یافته، نمی‌توان عدد مشخصی را اعلام کرد.

 

طولانی شدن روند تخصیص اعتبار چه مشکلاتی را در این حوزه‌ها تشدید می‌کند؟ 

طولانی شدن اختصاص اعتبار نگران‌کننده است. به عنوان مثال یکی از قنات‌های مهم میان‌رود در اثر سیل فروردین تخریب و برای ترمیم و بازسازی آن اعتباری مصوب شد، اما هنوز هیچ تخصیصی نداشته است. این روند موجب بروز خسارت بیشتر می‌شود و کشاورزان ضرر می‌کنند. بیشتر اعتباری که در حوزه اشتغال مصوب می‌شود هم فقط روی کاغذ می‌ماند.

 

راهکار تغییر این روند چیست؟ 

وجود مشکلات اعتباری به‌ویژه در زمان تخصیص موجب شده است تلاش کنیم روند تصویب و تخصیص بودجه را اصلاح کنیم تا اعتبار مورد نیاز برای طرح‌های اشتغال به‌ویژه آب که در مناطقی چون خراسان جنوبی بسیار مورد نیاز است، به دست آید. امسال هم تلاش داریم از اعتبار طرح توسعه آبیاری تحت فشار که 300 میلیون دلار تعیین شده است، سهم خوبی برای استان دریافت کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید