• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 5 آذر 1397
کد مطلب : 38796
+
-

مشاغل مزاحم از ایلام می‌روند

رئیس اتاق اصناف ایلام: اصناف مزاحم که باعث تشدید گره‌های ترافیکی در ایلام شده‌اند، به خارج از شهر انتقال می‌یابند

گزارش
مشاغل مزاحم از ایلام می‌روند

مریم نظری |    ایلام –خبرنگار:

آرامش از ضروریات زندگی انسان است. در دنیای صنعتی و مدرن کنونی که شهرنشینی با آلودگی‌‌های صوتی، هوا و آب همراه است، استفاده از راهکارهای متعدد در مسیر تامین بیشتر آرامش و امنیت روانی انسان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما فعالیت مشاغل پرسر و صدا و آلاینده در برخی نقاط شهر ایلام، آن هم در مجاورت واحدهای مسکونی، این حق طبیعی را از برخی شهروندان سلب کرده است.

 با گذر از نقاط مختلف شهر به ‌خصوص محله‌های قدیمی‌، شاهد فعالیت افرادی هستیم که اگرچه در حال کسب روزی هستند، اما آرامش را از محله و ساکنانش سلب کرده‌اند. 
به گفته مسئولان، ساماندهی صنوف مزاحم با هدف روان‌سازی ترافیک شهر ایلام و کاهش عوامل آلاینده زیست‌محیطی به زودی آغاز خواهد شد. 


مشاغل آلاینده؛ یکی از مشکلات اصلی شهر 

یکی از شهروندان ایلامی می‌گوید: وجود مشاغل آلاینده و پرسر و صدا در شهر به یک مشکل اساسی برای شهروندان تبدیل شده است. «میلاد رزاقی» ادامه می‌دهد: بهترین راهکار برای رفع این مشکل انتقال این مشاغل به خارج از شهر است که باید بر اساس قانون و تصمیم مسئولان انجام شود. وی می‌افزاید: کم نیستند خانواده‌هایی که به اشکال مختلف با این مشاغل مشکل دارند و از فعالیت آنها ناراضی و گله‌مند هستند و برای رفع این مشکلات مجبور به تغییر محل زندگی‌شان شده‌اند. 


مزیت‌های خروج مشاغل آلاینده از شهر

یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: خروج مشاغل آلاینده از شهر یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد. «سبحان ولی‌زاده» با بیان این‌که با ایجاد یک شهرک برای مشاغل آلاینده در خارج شهر، شهروندان از سر و صدای آنها در امان خواهند بود، می‌افزاید: علاوه بر این، مردم به جای این‌که به اصناف در نقاط مختلف شهر مراجعه کنند، می‌توانند به یک محل برای انجام کارهای خود بروند. 

این شهروند اظهار می‌کند: خروج مشاغل مزاحم به خارج از شهر یا شهرک‌های صنفی از بعد اقتصادی نیز به کاهش هزینه‌‌های تولید برای اصناف منجر می‌شود. به لحاظ اجتماعی نیز، از آنجا که برخی مشاغل آلاینده محسوب می‌شوند، نیاز است برای کاهش آلودگی هوای شهر به خارج از شهرها هدایت شوند. 


انتقال 3 صنف به حوالی چشمه کبود

رئیس اتاق اصناف ایلام می‌گوید: اصناف مزاحم در ایلام که باعث تشدید ترافیک شده‌اند، به خارج از شهر انتقال می‌یابند.«یونس حواسیان» اظهار می‌کند: اصنافی که فعالیت آنها آلودگی صوتی دارد و همچنین آنها که فعالیتشان در شهر ترافیک ایجاد می‌کند، ساماندهی و به خارج از شهر منتقل می‌شوند. وی ادامه می‌دهد: 3 صنف نجاران، آلومینیوم‌کاران و جوشکاران در آینده نزدیک به حوالی چشمه کبود واقع در جاده ایلام - ملکشاهی برده خواهند شد. 
رئیس اتاق اصناف مرکز ایلام عنوان می‌کند: زیرساخت‌های محل جدید برای استقرار 3 صنف مذکور آماده شده و این محل در مرحله نقشه‌کشی است. 


ساماندهی دیگر مشاغل

رئیس اتاق اصناف ایلام بیان می‌کند: دارندگان تجربه کار و پروانه کسب در این 3 صنف برای دریافت زمین در شهرک صنعتی جدید در اولویت هستند. 
حواسیان ادامه می‌دهد: برابر مواد ۲۷ و ۲۸ قانون شهرداری‌ها، تمام فعالان این 3 صنف باید ساماندهی و به بیرون از شهر انتقال پیدا کنند. وی خبر می‌دهد: انتقال 3 صنف دیگر شامل فروشندگان میوه و تره‌بار، مشاوران خودرو و فروشندگان گچ و سیمان در دستور کار قرار گرفته است. رئیس اتاق اصناف مرکز ایلام در پایان می‌گوید: خواربارفروشان واقع در کوچه رندان میدان امام خمینی (ره) که سبب ترافیک و شلوغی شده‌اند نیز مدنظر قرار دارند و در پی یافتن مکان مناسب برای انتقال آنها هستیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید