• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 5 آذر 1397
کد مطلب : 38787
+
-

پرده پایانی جشنواره بیست و پنجم

آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان با معرفی برگزیدگان برگزار شد

گزارش
پرده پایانی جشنواره بیست و پنجم

فاطمه کاظمی|‌  همدان- خبرنگار:


دیروز همزمان با سالروز ولادت پیامبر مهربانی‌ها آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند. تجلیل از «محمدحسین صوفی» مبدع جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از جمله بخش‌های ویژه این مراسم بود. جشن صد سالگی تئاتر کودک ایران نیز در سینما کانون همدان برگزار شد.


برگزیدگان نمایشنامه‌نویسی

هیأت داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی،  با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ هر کدام ۱۵ میلیون ریال بدون اولویت از «عقیل جماعتی» برای نگارش نمایشنامه «شعله‌های خارک هیچ‌گاه خاموش نمی‌شوند» از خارک، «عماد نصرآبادی» برای نگارش نمایشنامه «کتاب‌خورها» از مشهد و «سمیرا سلیمانی‌فارسانی» برای نگارش نمایشنامه «ماه و ماهی» از فارسان تقدیر کرد.


مسابقه تئاتر خردسال

هیأت داوران این مسابقه در بخش مسابقه تئاتر خردسال آرای خود را اعلام کردند. در حوزه موسیقی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «علیرضا ستاری» برای موسیقی نمایش «آدم برفی» از همدان اهدا شد و در حوزه طراحی صحنه، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «محمد طالبی» و «راضیه پاشایی» برای طراحی صحنه نمایش «سفر دندان‌ها» از همدان رسید. 
در بخش بازیگری مرد، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «امیرحسین انصافی» برای بازی در نمایش «رویای سفید» از تهران و در بازیگری زن، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «سوده سعدائی» برای بازی در نمایش «رویای سفید» از تهران رسید. 

در بخش نمایشنامه‌نویسی تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «نگار نادری» برای نگارش نمایشنامه «لباس‌های رنگارنگ» از لاهیجان اهدا شد و در بخش کارگردانی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «شراره طیار» برای کارگردانی نمایش «گورخر سیاه» از تهران رسید.

هیأت داوران در این بخش جایزه ویژه خود شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی را به دلیل توجه به ویژگی‌های متناسب با هدف‌های فراخوان جشنواره و تناسب آثار برای اجرا در مراکز آموزشی پیش‌دبستانی، کودکستان و مهد کودک‌ها به نمایش «لباس‌های رنگارنگ» به کارگردانی «نگار نادری» از لاهیجان اهدا کرد.


مسابقه تئاتر خیابانی

هیأت داوران این مسابقه در بخش موسیقی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به «احمد جعفری» و «امیرمحمد انصافی» برای موسیقی نمایش «رویای درون کودک» از تهران تقدیم کردند. در بخش طراحی فضا و لباس، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «حمیدرضا زارعی» برای طراحی فضا و لباس نمایش «دوباره» از همدان رسید. در بخش بازیگری مرد، هیأت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از «حمیدرضا رضایی مجد» برای بازی در نمایش «گوجی و ووجی» از همدان تقدیر کردند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «مهدی حبیبی» برای بازی در نمایش «کتاب قدیمی پدربزرگ» از تهران تقدیم شد. 
در بخش بازیگری زن، هیأت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از «زهره قاسمی» برای بازی در نمایش «رویای درون کودک» از تهران تقدیر و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به «نرگس خاک‌کار» برای بازی در نمایش «کتاب قدیمی پدربزرگ» از تهران تقدیم کرد. در بخش طرح و ایده، هیأت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از «زهرا مریدی» برای طرح و ایده نمایش «رویای درون کودک» از تهران تقدیر کرد و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «نرگس خاک‌کار» برای طرح و ایده نمایش «کتاب قدیمی پدر بزرگ» از تهران رسید.

 در بخش کارگردانی، هیأت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از «سیدسوران حسینی» و «زهره قاسمی» برای کارگردانی نمایش «رویای درون کودک» از تهران تقدیر کرد. تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه این بخش نیز به «نرگس خاک‌کار» برای کارگردانی نمایش «کتاب قدیمی پدر بزرگ» از تهران رسید. جایزه ویژه هیأت داوران شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به جهت درخشش بازیگران خردسال و هماهنگی اجرا به نمایش «جادوی گل سرخ» به کارگردانی پژمان شاهوردی از بروجرد و «کتاب قدیمی پدربزرگ» به کارگردانی نرگس خاک‌کار از تهران رسید.


 برگزیدگان بخش آرای مردمی

در بخش کودک «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» به کارگردانی «فریبا دلیری» از تهران و در بخش نوجوان «پدر آن» به کارگردانی «مهدی فرشیدی‌سپهر» از تهران به عنوان برگزیده معرفی شدند.


 بخش مسابقه بین‌الملل

هیأت داوران این بخش در حوزه موسیقی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به «عماد عرب‌زاده» و «حسن جامعی» برای موسیقی نمایش «جنگ بازی» از ایران در بخش تئاتر نوجوان تقدیم کردند. در بخش طراحی صحنه، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «سولماز ایمانی» و «مریم بازل» برای طراحی لباس نمایش «قیزیل باشماق» از ایران در بخش تئاتر نوجوان رسید. 

در بخش بازیگری مرد تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «محمدهادی عطایی» برای بازی در نمایش «ماهی سیاه کوچولو» از ایران در بخش تئاتر کودک اهدا شد. در بخش بازیگری زن، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «زینب فخار» برای بازی در نمایش «جنگ بازی» از ایران در بخش تئاتر نوجوان تقدیم شد.
در نمایشنامه‌نویسی تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «حسن حاجت‌پور» برای نگارش نمایشنامه «جنگ بازی» از ایران در بخش تئاتر نوجوان و در کارگردانی تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «محمد عاقبتی» برای کارگردانی نمایش «ماهی سیاه کوچولو» از ایران در بخش تئاتر کودک اهدا شد.


مسابقه تئاتر ایران

هیأت داوران مسابقه تئاتر ایران در بخش موسیقی، با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از «علیرضا ستاری» برای موسیقی نمایش «موش و گربه» از همدان شرکت کننده از بخش نوجوان تقدیر و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به «حمیدرضا شجاعی» برای موسیقی نمایش «چارلی و کارخانه شکلات سازی» شرکت کننده از بخش کودک اختصاص داد.

در بخش طراحی صحنه و لباس هیأت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از «مهدی شریفی» برای طراحی صحنه نمایش «تیستو سبز انگشتی» شرکت کننده از بخش کودک تقدیر کرد و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «مهدی نیک روش» برای طراحی صحنه نمایش «چارلی و کارخانه شکلات سازی» از بخش کودک رسید. در بخش طراحی لباس تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «زهرا یعقوبی» برای طراحی لباس نمایش «مخ پریشون­های شلم» از بخش نوجوان رسید.

در بخش بازیگری مرد هیأت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از «سیدمهرداد کاووسی حسینی» برای بازی در نمایش «موش و گربه» از بخش نوجوان تقدیر کرد و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به «آرش صادقیان حقیقی» برای بازی در نمایش «چارلی و کارخانه شکلات سازی» از بخش کودک تقدیم کرد.

در بخش بازیگری زن هیأت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از «آنالی شکوری» برای بازی در نمایش «مخ پریشون­های شلم» از بخش نوجوان تقدیر کرد و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «شیرین کاشفی» برای بازی در نمایش «چارلی و کارخانه شکلات سازی» از بخش کودک تعلق گرفت. در نمایشنامه­‌نویسی هیأت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی «امیر مشهدی عباس» برای نگارش نمایشنامه «اژدها اولین حیوان خانگی» از بخش کودک تقدیر کرد. 
در بخش کارگردانی هیأت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از «رضا جوشعار» برای کارگردانی نمایش «پینوکیو» از بخش کودک تقدیر کرد و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ر به «محمد جهانپا» برای کارگردانی نمایش «تیستو سبز انگشتی» از بخش کودک اختصاص داد.

همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان از «محمد حسین صوفی» بنیانگذار جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز تجلیل و قدردانی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید