• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 5 آذر 1397
کد مطلب : 38707
+
-

برف‌آمد

بر اثر بارش برف پاییزی بسیاری از شهرهای 2 استان کردستان و کرمانشاه سفید‌پوش شدند

گزارش
برف‌آمد

با ورود سامانه بارشی جدید و کاهش دما در چند روز گذشته ارتفاعات و  برخی شهرهای استان‌های کردستان و کرمانشاه با بارش برف همراه بوده و سفیدپوش شدند. 

به گزارش همشهری، در شهرهای هر 2 استان شاهد آبگرفتگی برخی معابر و خیابان‌ها بوده‌ایم، اما بارش برف در ساعاتی از روزهای اخیر موجب شادی شهروندان شد. تحلیل آخرین نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا صبح دوشنبه به طور متناوب استان‌های کردستان و کرمانشاه در دامنه فعالیت امواج ناپایدار و بارشی قرار دارند که پیامد آن ابری و مه‌آلود شدن هوا، بارش باران و در ارتفاعات و گردنه‌ها خواهد بود. 

همچنین طبق پیش‌بینی هواشناسی کردستان در نیمه شمالی این استان و شهرهای بیجار، زرینه، دیواندره، هزارکانیان و سقز بارش برف همراه با وزش باد است.  مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: همچنین پیش‌بینی می‌شود بارش در نیمه جنوبی استان در شهرهای کامیاران، سنندج، موچش، قروه، مریوان، سروآباد، اورامانات و پالنگان نیز در این مدت نسبت به نواحی دیگر بیشتر باشد.

  «رحیم صدیقی» افزود: با توجه به حجم زیاد بارش‌ها، در نواحی با ظرفیت بارش زیاد، امکان آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.  وی ادامه داد: همچنین بر اساس آخرین داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی استان کردستان تا صبح امروز (دوشنبه) به دلیل کاهش دما، بارش‌ها اغلب به صورت برف خواهد بود، به‌ویژه در ارتفاعات بالای 2هزار متر، گردنه‌ها و نیمه شمالی استان و در شهرهای بیجار، زرینه، دیواندره، هزارکانیان و سقز بارش برف خواهیم داشت.  وی عنوان کرد: کاهش دما هم آغاز شده و تا اواسط هفته آینده به ‌طور متوسط 6 تا 8 درجه سانتیگراد دما کاهش خواهد یافت و به دنبال آن تداوم هوای سرد تا آخر هفته پیش‌بینی می‌شود. از این رو، میزان مصرف حامل‌های انرژی افزایش می‌یابد. 


همچنین بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کردستان محور سروآباد - پاوه به علت بارش برف در گردنه تته مسدود شد. 
پیش‌بینی می‌شود با توجه به تداوم بارش برف، کولاک شدید و مه‌گرفتگی در گردنه تته، ارتفاع برف در این منطقه به بیش از ۳۰ سانتیمتر برسد.
 

بارندگی و وزش باد در کرمانشاه 

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه هم از بارش باران و وزش باد در استان تا امروز (دوشنبه) خبر داد و گفت: احتمال آبگرفتگی معابر در نواحی جنوب استان پیش‌بینی شده بود. «محمد خسروی» با بیان این‌که سامانه‌ بارشی تا دوشنبه، جو منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: این سامانه به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد در استان خواهد شد. 


مدیرکل هواشناسی کرمانشاه بیان کرد: بارش علاوه بر ارتفاعات، در برخی گردنه‌های سردسیر به شکل برف نیز مشاهده خواهد شد.  خسروی تصریح کرد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، کاهش دمای شبانه و تشکیل مه صبحگاهی در برخی نقاط مهم‌ترین پدیده‌ جوی در استان است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید