• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 29 آبان 1397
کد مطلب : 38143
+
-

3عملیات ضربتی برای دستگیری عاملان شهادت مأموران پلیس

کوتاه از حادثه
3عملیات ضربتی برای دستگیری عاملان شهادت مأموران پلیس


اشرار مسلح که در جریان 3حادثه جداگانه 3نفر از مأموران پلیس را به شهادت رسانده بودند بعد از مدت‌ها فرار سرانجام دستگیر شدند. اولین شروری که دستگیر شد متهم است 25سال قبل در جریان یک درگیری مسلحانه در منطقه هشتبندی استان هرمزگان یکی از مأموران پلیس به نام استواریکم محمود جعفری را به شهادت رساند و گریخت. با اینکه از همان زمان تلاش‌ها برای دستگیری این قاتل آغاز شد اما او مدام مخفیگاهش را تغییر می‌داد. با وجود این مأموران سایه به سایه در تعقیب او بودند.

تعقیب و گریز این مرد شرور که از سال72 آغاز شده بود 25سال طول کشید تا اینکه سرانجام چند روز قبل مأموران به اطلاعاتی درباره مخفیگاه وی دست یافتند و او را پس از سال‌ها فرار دستگیر کردند. مرد شرور در جریان بازجویی‌های مقدماتی به جنایتی که مرتکب شده بود اعتراف کرد. دومین ماموری که قاتلش همین چند روز قبل دستگیر شد شهید استواریکم اصغر حیدری نام دارد. او که مأمور پاسگاه سرنی میناب بود سال93 در جریان درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید. با اینکه هویت قاتل برای پلیس روشن شده بود اما هیچ‌کس از مخفیگاه او اطلاعی نداشت.

فرار این مرد شرور 4سال به طول انجامید تا اینکه سرانجام چند روز قبل مأموران او را دستگیر کردند و او در جریان بازجویی‌ها علاوه بر اعتراف به قتل شهید حیدری به جنایت دیگری نیز اعتراف کرد.‌ سردار عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی استان هرمزگان در این‌باره به ایسنا گفت: با اقدامات ویژه پلیسی و ایجاد چتر اطلاعاتی در منطقه، قاتل فراری که از اشرار مسلح و سابقه‌دار شرق استان بود شناسایی و با مراقبت شبانه روزی، پس از هماهنگی قضایی در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر شد. در جریان بازرسی مخفیگاه متهم یک قبضه اسلحه کلاشنیکف و 197فشنگ جنگی کشف شد. وقتی متهم تحت بازجویی قرار گرفت به درگیری مسلحانه و به شهادت رساندن شهید حیدری باانگیزه حمل مواد‌مخدر اعتراف کرد و در ادامه جنایت دیگری را نیز به گردن گرفت و گفت در قتل یکی از ساکنان منطقه دست داشته است.

به‌گفته سردار ملکی متهم در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات برای افشای سایر جرایم احتمالی او ادامه دارد. در همین حال از شهرستان رودبار جنوب واقع در استان کرمان نیز خبر می‌رسد 2نفر از عوامل شهادت شهید جورجندی‌نژاد دستگیر شدند. شامگاه 26آبان‌ماه استواریکم سجاد جورجندی‌نژاد در جریان درگیری با اشرار و قاچاقچیان مواد‌مخدر به شهادت رسید. حامد عمرانی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبار جنوب در این‌باره گفت: پس از اعلام خبری مبنی بر درگیری مسلحانه مأموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر شهرستان رودبار جنوب با اشرار مسلح رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و رایزنی با سران طوایف و نیرو‌های امنیتی صبح دوشنبه هر 2 شرور دستگیر شدند و بازجویی‌ها از آنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید