• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 29 آبان 1397
کد مطلب : 38141
+
-

دزدان خزانه بانک در میان 184سارق پایتخت

در جریان عملیات پلیس آگاهی تهران 45 باند سرقت منهدم شد

داخلی
دزدان خزانه بانک در میان 184سارق پایتخت


کارآگاهان پلیس آگاهی تهران در جریان چند عملیات همزمان و ضربتی 184سارق را دستگیر کردند. دزدان خزانه بانکی در میرداماد، کیف‌قاپ خشنی که 2نفر از طعمه‌هایش را به کما فرستاده و اعضای یک باند زمین‌خواری ازجمله افراد دستگیر شده در این عملیات هستند.

به گزارش همشهری، این عملیات، پنجمین مرحله از طرح دستگیری سارقان تهران است که به گفته سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران، از ابتدای هفته گذشته به اجرا درآمد.

وی گفت: اعضای باندی که دست به سرقت خزانه یکی از بانک‌ها زده بودند، ازجمله افراد دستگیر‌شده در این طرح هستند. این باند 5عضو دارد که سردسته باند خزانه‌دار بانک بود که پس از سرقت از کشور خارج شد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه این مرد به کشور ارمنستان گریخته بود، ادامه داد: وی با هماهنگی‌های لازم با اینترپل از ارمنستان به ایران منتقل شد و در اختیار پلیس قرار گرفت و 7.5میلیارد تومان از اموال سرقتی بانک از وی و اعضای باند کشف شد.

سردار رحیمی افزود: متهمان دستگیر شده در این طرح در قالب 45باند فعالیت داشتند و 90نفر از آنها سابقه دستگیری دارند و مابقی برای نخستین بار است که بازداشت شده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به دستگیری اعضای 2باند سارقان مسلح در این طرح، گفت: اعضای این باند نقشه سرقت از یک بانک و طلافروشی را کشیده بودند که پیش از هر اقدامی بازداشت شدند. همچنین اعضای باند 11نفره‌ای که دست‌کم 17خانه در شمال تهران را خالی کرده بودند، به دام افتادند و اعتراف کردند که از خانه‌ها دلار، ارز و دارایی‌های باارزش را می‌دزدیدند.


کیف‌قاپ خشن
«زن جوان در حال عبور از خیابانی در پایتخت است که ناگهان مردی موتورسوار به او حمله می‌کند و کیفش را می‌کشد. به حدی که زن نقش زمین شده و از هوش می‌رود. مرد موتورسوار وقتی طعمه‌اش را به زمین پرت می‌کند دوباره به عقب برمی‌گردد و با خونسردی کیف او را سرقت کرده و فرار می‌کند.» این فیلم کوتاهی از صحنه سرقت مردی 28ساله است که توسط دوربین‌های مداربسته ثبت شده است. عامل این سرقت مرد جوانی است که در بیشتر سرقت‌هایش طعمه‌هایش را به زمین پرت می‌کرد و وقتی از هوش می‌رفتند دست به سرقت می‌زد. اما در جریان 2مورد از سرقت‌های او، شدت آسیبی که به زنان رسید به حدی بود که آنها به کما رفته‌اند و هنوز به هوش نیامده‌اند. به گفته افسر پرونده، یکی از طعمه‌های سارق جوان زنی بود که کودکی در آغوش داشت. با این حال سارق از پشت سر به او حمله کرد و بند کیفش را چنان کشید که این زن هنگام پرت شدن به زمین از هوش رفت و کودکش هم در این حادثه آسیب دید. در ادامه گفت‌وگوی همشهری با این سارق بی‌رحم را می‌خوانید.



چند وقت است که با این شگرد سرقت می‌کنی و از چند نفر کیف‌قاپی کرده‌ای؟
3یا 4ماهی می‌شد که سرقت‌هایم را شروع کردم. حدودا از 100نفر سرقت کردم.


سرقت‌ها را چه زمانی انجام می‌دادی؟
6یا 7صبح.


فقط از زنان سرقت می‌کردی؟
طعمه‌هایم فقط زن بودند و من کیف‌شان را می‌قاپیدم.


شگردت در همه سرقت‌ها یکی بود؟
وارد کوچه‌ها و خیابان‌های خلوت در تمام نقاط مختلف تهران می‌شدم و به محض دیدن طعمه‌ای به سمتش حمله می‌کردم. در آن لحظه فقط به دزدی و قاپیدن کیف طعمه‌ام فکر می‌کردم نه چیز دیگری. بند کیف را می‌گرفتم و اگر کیف رها می‌شد که آن را سرقت می‌کردم و گاهی هم این کار باعث می‌شد که طعمه‌ام روی زمین پرت شود.


2نفر از طعمه‌هایت در کما هستند و هنوز به هوش نیامده‌اند، فکر نمی‌کردی آنطور که سر آنها به زمین می‌خورد ممکن است جان‌شان را از دست بدهند؟
(با گریه) مشکل مالی داشتم و به‌خاطر تامین مخارج زندگی همسر و پسر 3ساله‌ام تصمیم به سرقت گرفتم اما حالا پشیمانم.


معتادی؟
نه.


سابقه داری؟
سال 84به اتهام آزار و اذیت پسری جوان دستگیر شدم و 8سال زندان بودم.


ممل آمریکایی
در میان متهمان دستگیر شده مردی است معروف به ممل آمریکایی. خودش می‌گوید علاقه خاصی به این فیلم داشته و همیشه به‌خاطر دوستانش با افراد مختلف درگیر می‌شده و به همین دلیل معروف شده به ممل آمریکایی.



اتهامت چیست؟
من را به‌خاطر سرقت مسلحانه گرفته‌اند.


از کجا سرقت کردی؟
می‌خواستیم سرقت کنیم اما نشد.


بیشتر توضیح بده.
من به‌خاطر رفاقت حاضر شدم با دوستانم همدست شوم. راستش من خیلی با مرام هستم و دلم نمی‌آید به کسی نه بگویم. یعنی جرأت نه گفتن به کسی را ندارم. هرکس از من کاری بخواهد انجام می‌دهم حتی اگر به من بگویند به‌خاطر رفیقت آدم بکش. این‌بار هم دوستانم پیش من آمدند و خواستند تا دست به سرقت بزنیم، من هم قبول کردم.


نقشه‌تان چه بود؟
گویا از قبل یک طلافروشی و بانک را در مرکز تهران شناسایی کرده بودند و قرارمان این بود که اول آذر به آنجا دستبرد بزنیم. حتی دوستانم از قبل کلت و کلاشنیکف هم تهیه کرده بودند اما پیش از اجرای سرقت دستگیر شدیم.


چه شد که لو رفتید؟
وقتی با دوستانم به قهوه‌خانه رفته بودیم تا نقشه را مرور کنیم گویا یکی از بچه‌های محله‌مان حرف‌های ما را شنیده بود. البته ما خیلی آرام صحبت می‌کردیم اما او فالگوش ایستاده بود. از سوی دیگر رابطه خوبی با ما نداشت به همین دلیل هم ما را لو داد.


سابقه داری؟
پیش از این چندبار به اتهام درگیری دستگیر شده و به زندان رفته بودم.


کلاهبرداری به بهانه انرژی درمانی
«هردردی را درمان می‌کنم اما مأموران باور نمی‌کنند». این را مردی 57ساله می‌گوید که به اتهام مالخری و انرژی‌درمانی دستگیر شده است. گفت‌وگو با او را بخوانید.


چند وقت است که با انرژی‌درمانی، دست به کلاهبرداری می‌زنی؟
نه، من کلاهبردار نیستم. تمام دردها را با انرژی‌درمانی، ‌درمان می‌کنم. راستش من 6سال پیش خواب پدرم را دیدم. او فوت شده و در خواب به من گفت از این به بعد قدرتی درون توست و می‌توانی با انرژی‌درمانی، بیماران را درمان کنی. صبح که بیدار شدم انگار یک آدم دیگر بودم. می‌توانستم با انرژی درمانی، هر دردی را درمان کنم. کم‌کم مردم که متوجه این قدرت من شدند به سراغم آمدند و خواستند تا بیماری‌هایشان را درمان کنم.


چطور این کار را می‌کردی؟
قدرتی که داشتم ماوراء‌الطبیعه بود. خودم مغازه کبابی دارم اما عصرها 2تا 8هرکس می‌خواست به خانه‌اش می‌رفتم و با انرژی درمانی، بیماری را درمان می‌کردم و همه راضی بودند. هر دردی را درمان می‌کردم؛ از سردردهای میگرنی گرفته تا کمر درد و حتی سرطان.


پول هم می‌گرفتی؟
نه اما هرکسی که پیشم می‌آمد خودش هرچقدر دوست داشت به من پول می‌داد.


اگر کارت درست بود، پس چرا اینجایی؟
سکوت.


گویا در این پرونده اتهام مالخری هم داری؟
چند قطعه خودرو از فردی خریدم اما نمی‌دانستم سرقتی است!


سابقه داری؟
20سال پیش به اتهام جعل ویزای ایتالیا، انگلیس و فرانسه دستگیر شدم و 8سال زندان بودم. بعد از آزادی توبه کردم تا دست به خلاف نزنم. درواقع از وقتی پدرم به خوابم آمد من دیگر آن آدم سابق نبودم. (متهم در ادامه سعی کرد برای اثبات حرف‌هایش با انرژی درمانی، کمردرد یک خبرنگار را درمان کند اما بعد از خواندن وردهای مختلف مدعی شد که چون دستبند به‌دست دارد، نمی‌تواند انرژی را عبور دهد!)


باز هم کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در مسابقات پیامکی
هرچند رسانه‌ها در زمینه کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در مسابقات مختلف مانند مسابقه رادیو جوان، همراه اول، ‌جشنواره‌ها و.... هشدار داده‌اند اما باز هم شاهد فعالیت مجرمانی هستیم که با همین شگرد، طعمه‌هایشان را پای دستگاه خودپرداز می‌کشانند و حساب‌شان را خالی می‌کنند. عجیب‌تر اینکه طعمه‌های این مجرمان اغلب از اقشار تحصیلکرده مانند پزشک، خلبان و... هستند. در تازه‌ترین طرح مأموران پلیس آگاهی تهران، تعداد 7نفر دستگیر شده‌اند که سردسته آنها در زندان است. در ادامه گفت‌وگوی همشهری با یکی از متهمان را می‌خوانید.


از کی دوباره شروع به فعالیت کردید؟
حدود یکی دو ماهی می‌شود و روزانه 5میلیون تومان درآمد داشتیم.


باز هم با همان شگرد تکراری؟
سردسته باند داخل زندان است که به طعمه‌هایش زنگ می‌زد و به بهانه اینکه برنده مسابقات پیامکی رادیو جوان یا جشنواره یا حج شده‌اید آنها را پای دستگاه می‌کشاند و حساب‌شان را خالی می‌کرد.


چند نفر را با این شگرد فریب دادید؟
100نفر را در کل کشور.


    کلاهبرداری 20میلیاردی و خرید لندکروز و پورشه



در گوشه حیاط پلیس آگاهی دو خودروی لندکروز و 2خودروی پورشه شاسی بلند به چشم می‌خورد که مأموران اداره سیزدهم در مخفیگاه 3نفر از کلاهبرداران کشف کرده‌اند. آنها زمین‌هایی که در شمال تهران متعلق به افراد مختلف، دولت یا منابع طبیعی بود را برای فروش آگهی می‌کردند و با جعل سند آن را به مشتریان خودمی فروختند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که آنها به همراه طعمه‌هایشان برای معامله به بنگاه می‌رفتند و پس از نوشتن قرارداد مبلغی به‌عنوان بیعانه دریافت می‌کردند. یکی از زمین‌ها 130میلیارد تومان ارزش داشت که آنها بین 5تا 20میلیارد تومان به‌عنوان بیعانه دریافت می‌کردند. اعضای این گروه 3قطعه زمین را با این شگرد به فروش رسانده‌اند و حدود 20میلیاردتومان کلاهبرداری کرده‌اند که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.


     نقشه شوم 2 جوان پژوسوار

ماموران پلیس آگاهی پایتخت در این طرح پلیس آگاهی تهران موفق شدند 2نفر را به جرم آدم‌ربایی و تجاوز به عنف دستگیر کنند. در مخفیگاه آنها یک کلت کمری کشف شده که آنها در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کردند. ماجرا از این قرار بود که چند وقت پیش دختری جوان از محل کارش خارج و به‌عنوان مسافر سوار خودروی پژویی با 2سرنشین شد. سرنشینان خودرو وی را ربوده و با خود به گاراژی حوالی آزادگان بردند و او را قربانی نقشه شوم خود کردند. پس از آن طعمه‌شان را رها کردند و با شکایت دختر جوان، متهمان در گاراژ دستگیر شدند. تحقیقات برای شناسایی شاکیان احتمالی دیگر ادامه دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :