• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 29 آبان 1397
کد مطلب : 38132
+
-

از ایلام تا قرچک در تعقیب سوژه گروگانگیری


مرد بدهکار برای فرار از دست طلبکار از ایلام راهی قرچک ورامین شد و زندگی مخفیانه‌ای در پیش گرفت؛ غافل از اینکه مرد طلبکار سایه‌ به سایه در تعقیب او بوده تا نقشه‌ای را که در سر دارد، عملی کند.

به گزارش همشهری،  شامگاه 21آذرماه،  مردی سراسیمه با پلیس شهر قرچک تماس گرفت و خبر از ربوده شدن پسر جوانش داد. او گفت: همراه پسرم در خیابان در حال رفتن به خانه بودیم که یک خودروی پژو 405مقابلمان توقف کرد. 2مرد از ماشین پیاده شدند و با چاقو و قمه به ما حمله کردند. سپس با تهدید پسرم را سوار ماشین کردند و با سرعت زیادی گریختند. شاکی یکی از آدم‌ربایان را می‌شناخت و او کسی نبود جز طلبکار 200میلیون تومانی او. وی توضیح داد: مدتی قبل در ایلام با مردی به نام سیروس کار می‌کردم اما در جریان معاملاتی که انجام دادیم،  دچار اختلاف حساب 200میلیون تومانی شدیم. او مدعی بود که باید این مبلغ را به او بپردازم و من هم پولی نداشتم که به او بدهم. در نهایت کار به تهدید و درگیری کشید و برای اینکه به خانواده‌ام آسیبی نرسد ایلام را ترک کردم و مخفیانه به قرچک آمدم؛ غافل از اینکه سیروس در تعقیبم است. نمی‌دانم او چطور محل زندگی مرا پیدا کرده بود اما ظاهرا از چند ساعت قبل به کمین نشسته بود تا پسرم را گروگان بگیرد. او گفته اگر 200میلیون تومان را به او ندهم،  پسرم را آزاد نخواهد کرد. با اظهارات این مرد،  طرح مهار آغاز و مشخصات خودروی 405به همه تیم‌های گشتی مخابره و خیابان‌های منتهی به محل آدم‌ربایی زیرنظر گرفته شد. کمتر از یک ساعت بعد،  مأموران پلیس موفق شدند خودروی مورد نظر را شناسایی کنند اما راننده به دستور ایست توجهی نکرد و شروع به فرار کرد. عملیات تعقیب آغاز شد و مأموران برای متوقف کردن خودرو اقدام به شلیک تیر هوایی کردند و دقایقی پس از تعقیب و گریز،  آدم‌ربایان خودرو را متوقف و با پای پیاده فرار کردند. به این ترتیب گروگان جوان که داخل خودرو بود نجات یافت و تحویل خانواده‌اش شد.


فرار پر خسارت
2مرد آدم‌ربا با استفاده از تاریکی شب موفق به فرار شدند اما این پایان تحقیقات پلیس نبود. کارآگاهان با استعلام شماره پلاک خودروی 405متوجه شدند که این خودرو متعلق به خواهر سیروس (عامل گروگانگیری) است. در ادامه مأموران با دادن آموزش‌های لازم به شاکی پرونده از او خواستند با سیروس تماس گرفته و برای پایان دادن به اختلاف حسابشان با او قرار بگذارد. محل قرار مقابل یکی از درمانگاه‌های شهر بود. سیروس سوار بر خودرویی با پلاک مخدوش در محل قرار حاضر شد اما به محض شروع عملیات دستگیری،  تصمیم به فرار گرفت. او با سرعت زیاد و خلاف جهت خیابان شروع به حرکت کرد و به هر خودرویی که سر راهش بود، آسیب رساند تا راه فرارش را باز کند اما پس از تخریب چند خودرو در نهایت با شلیک پلیس متوقف شد و مأموران او را دستگیر کردند. به گفته سردار عبدالرضا ناظری،  فرمانده انتظامی شرق استان تهران،  علاوه بر عامل اصلی گروگانگیری،  همدست او نیز دستگیر شد و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید