• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 29 آبان 1397
کد مطلب : 38136
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


   پایانه نامناسب اتوبوس‌های اسلامشهر
اتوبوس‌های بین‌شهری اسلامشهر به تهران به‌جای پیاده‌کردن مردم در پایانه آزادی آنها را کنار دیوار فرودگاه مهرآباد پیاده می‌کنند درحالی‌که اتوبوس‌های سایر شهرستان‌های تهران یا شهرهای اطراف به داخل پایانه می‌روند. طی کردن مسیر دیوار کنار فرودگاه تا ورودی پایانه آزادی به‌خصوص در تاریک و روشن صبح یا شب‌ها ضمن طولانی بودن بسیار خطرناک است، چون مسافر باید از چند عرض خیابان عبور کند. لطفا به گوش مسئولان برسانید تا راننده اتوبوس‌های اسلامشهر مثل سایر مسیرها از جمله اکبرآباد، شهریار، فردیس‌ و... ملزم به پیاده کردن مسافران درون پایانه باشند.
 

یک کارگر از اسلامشهر


  نوشدارو بعد از مرگ سهراب
بحث افزایش حقوق بازنشستگان مدت‌هاست مطرح شده و اگر این افزایش، بر فرض همین‌ماه محقق شود تأثیری به حال بازنشستگان نخواهد داشت، چون چندین‌ماه قبل راجع به آن صحبت شده و ارقام چند‌ماه قبل هم‌اکنون بسیار ناچیز است و با توجه به قیمت‌های سرسام‌آور کالاهای مختلف به اندازه خرید مایحتاج یک روز خانواده 3نفری هم نمی‌شود. چرا برخی مسئولان موضوع به این ناچیزی را اینقدر بزرگ می‌کنند و چرا وقتی حرفی می‌زنند، عمل به آن اینقدر زمان‌بر است که تا محقق شدن آن دیگر فایده‌ای برایش متصور نباشد؟
 
یک بازنشسته از تهران


@ پیشگیری بهتر از درمان
در روزنامه شنبه 26آبان‌ ماه تیتری داشتید به نام زنگ خطر شوشتر که بر ضرورت آموزش‌های لازم برای کودکان و نوجوانان بیشتر صحه می‌گذارد. از مسئولان درخواست داریم برنامه‌هایی برای آگاهی‌بخشی و آموزش‌های کودکان و نوجوانان داشته باشند. همیشه باید قبل از اینکه اتفاقی بیفتد جلوی آن را گرفت و با آموزش کافی به کودکان و نوجوانان می‌توان جلوی حوادث دلخراش این‌چنینی را گرفت.
 
ناشناس


 آینده‌نگری برای سالمندان آینده
بیش از ۳۰سال است که از موضوع مهم توسعه و گسترش آسایشگاه‌های سالمندان توسط بخش‌های دولتی، حمایتی و خصوصی غفلت شده است درحالی‌که هرم جمعیتی کشور ایجاب می‌کند متولیان ذی‌ربط با توجه به واقعیت و شرایط اجتماعی، فرهنگی جامعه، هرچه زودتر اقدامات آینده‌نگرانه خود را شروع کنند؛ چرا که به‌زودی با خیل انبوهی از سالمندان روبه‌رو خواهیم که متأسفانه تعداد زیادی از آنها مجرد هستند!
 
همدانی


@ میلیاردرها و فرار مالیاتی
چرا با سوداگران مافیای حوزه مسکن و خودرو که کالای مصرفی مردم را ۲ تا ۳ برابر قیمت گران‌تر می‌فروشند و قشر ضعیف و حقوق‌بگیر مستأجر را در آستانه چادرنشینی و نابودی قرار داده‌اند، هیچ برخوردی نمی‌شود ولی با گران‌شدن چندقلم لبنیات و ... مدام در برخی رسانه‌ها در بوق و کرنا می‌شود که با متخلف برخورد شد؟ هنوز حقوق قشر حقوق‌بگیر پرداخت نشده مالیات آن کسر می‌شود ولی صاحبان درآمدهای چندین میلیاردی مالیاتی نمی‌پردازند.
 
78...091986


  چنگال عدالت
با سلام و سپاس از روزنامه‌نگاران پرتلاش همشهری. از مسئولان قوه‌قضاییه درخواست داریم در موضوع نوسانات ارزی با هر شخص و گروه حقیقی و حقوقی که نقش عامدانه و عالمانه درنوسانات نرخ ارز و دلار و طلا و آشفتگی بازار دارند با جدیت برخورد و چنین افراد و گروه‌هایی را محکوم به اشد مجازات کنند تا موجب عبرت باشد. در برخورد با هر دسته و گروهی که منجر به فشارهای اقتصادی شدید روی مردم به‌خصوص قشر ضعیف و مستضعف می‌شود نباید ذره‌ای کوتاهی شود.
 
63...093833

@ سهام عدالت چه شد؟
هر زمان صحبت از پرداخت سود سهام عدالت می‌شود یادمان می‌افتد که من و خیلی‌های دیگر سهام عدالت نداریم، آیا این با عدالت سازگار است که عده‌ای از سهام عدالت بی‌بهره باشند هر چند هم‌اکنون ارزش چندانی ندارد؟ گروهی هستند که نه کارمند هستند و نه شغل ثابتی دارند آیا نباید به این قشر و در کل همه مردم سهام عدالت تعلق بگیرد؟ پس عدالت کجا رفته است؟
 
امین رأفت از تهران


  دست‌اندازهای مصنوعی
سلام. جاده بروجرد - اراک پر از دست‌اندازهای مصنوعی و غیرضروری‌است و این جدا از ناهمواری و خرابی خود جاده است. از مسئولان ذی‌ربط درخواست داریم رسیدگی کنند.
 
مستعد از بروجرد

  ضرورت نظارت بر خیریه‌ها
تعداد زیاد خیریه‌ها با نام‌‌های مختلف از طرفی خوشحال‌کننده و از سوی دیگر ناراحت‌کننده است، ضمن اینکه معلوم نیست آیا نهادی برای نظارت بر فعالیت این خیریه‌ها وجود دارد یا خیر. گاهی در یک خیریه برای کمک کردن هم خیرین را پاسکاری می‌کنند ‌آن وقت چطور باید مطمئن باشیم که کمک‌ها برای رسیدن به نیازمندان واقعی پاسکاری نمی‌شود؟
 
 ناشناس


@  بسته‌های حمایتی چه شد؟
در روزنامه وزین همشهری در مورد بسته‌های حمایتی که مسئولان چندین‌بار قول توزیع آن در بین اقشار مختلف را داده‌اند مطلب بنویسید تا ما بدانیم این بسته‌ها به چه کسانی تعلق می‌گیرد و چه زمانی به‌دست مردم خواهد رسید. شنیدن خبر اینکه بسته حمایتی شامل اقلام خوراکی به‌دست مردم برسد و دانستن زمان آن می‌تواند حداقل مُسَکِن خوبی باشد.
 
رضایی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید