• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 27 آبان 1397
کد مطلب : 37861
+
-

اخبار فردا

دوشنبه  28آبان

جنگ جهانی فوتبال در اروپا– برخورد هلند و آلمان یعنی جنگ. کسی که بازی‌های فوتبال در رده ملی را دنبال می‌کند و از تاریخ این رویارویی‌ها با خبر است، خوب می‌داند که بعضی بازی‌ها هیچ تفاوتی با نبرد ملی ندارند؛ یکی از آنها بدون‌تردید رویارویی هلند و آلمان است. پس از سال‌ها ناکامی هلند در رده ملی که با حذف‌های خجالت‌آور از دور مقدماتی رقابت‌های مهم بین‌المللی همراه بود، حالا نسل جدید بازیکنان فوتبال در کشور لاله‌ها دنبال اعاده حیثیت هستند. البته آنها در دور مقدماتی لیگ ملت‌های اروپا با قهرمانان 2جام جهانی اخیر همگروه شده‌اند؛ فرانسه (قهرمان جام جهانی 2018)و آلمان( قهرمان جام جهانی 2014). هلند، فرداشب آخرین بازی‌اش را برابر آلمان برگزار می‌کند؛ ماموریتی دشوار در خانه رقیبی تاریخی که در بازی رفت از آنها زخم خورده است. حدود یک‌ماه پیش هلند در خانه با 3گل آلمان را شکست داد و این نتیجه باعث شد که ژرمن‌ها در آستانه سقوط به رده پایین‌تر در لیگ ملت‌های اروپا قرار گیرند. حالا 2تیمی که نبردهایی تاریخی در فوتبال را تجربه کرده‌اند، برای بقا در جمع تیم‌های رده اول اروپا می‌جنگند. این بازی ساعت 11:15به وقت ایران برگزار می‌شود.



بازگشت نایب قهرمان آسیا به لیگ- نخستین ملاقات هواداران پرسپولیس با تیم‌شان پس از نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا، فردا در ورزشگاه آزادی اتفاق می‌افتد. مسابقه پرسپولیس و پیکان از هفته نهم لیگ برتر که به‌دلیل حضور تیم قرمزپوش پایتخت در فینال لیگ قهرمان آسیا به تعویق افتاده بود، فردا ساعت 4و 15دقیقه برگزار می‌شود. البته پرسپولیس هم‌اکنون 5بازیکن در اردوی تیم ملی دارد و چند بازیکن‌اش هم مصدوم هستند. زمزمه‌هایی درباره لغو دوباره این بازی شنیده شده، ولی مسئولان سازمان لیگ با تکذیب شایعه‌ها اعلام کرده‌اند که این بازی بدون تردید برگزار می‌شود، چون مسئولان پرسپولیس در زمان ارائه نامه درخواست تعویق بازی قبول کرده بودند که تیم‌شان بدون بازیکنان ملی‌پوش با پیکان بازی کند. به این ترتیب برانکو ناچار است فردا تیمش را با ترکیبی متفاوت به زمین بفرستد. پرسپولیس هم‌اکنون با 17 امتیاز از 9بازی در رده چهارم جدول قرار دارد و پیکان با 16امتیاز از 11بازی، ششم است.



سیحون و طراحی‌های مجسمه‌گونه- «بداهگی» عنوان سومین نمایشگاه انفرادی میلاد زینلی است که در گالری سیحون برپا خواهد شد. او درباره این نمایشگاه گفته است: «این مجموعه دربرگیرنده ۲۷ طراحی در ابعاد کوچک است که با روان‌نویس سفید و سیاه روی کاغذ گراف اجرا شده است. برخی تصور می‌کنند این طراحی‌ها پیش‌تولید خلق مجسمه هستند. از نخستین نمایشگاه گروهی که طراحی‌هایم را به نمایش گذاشتم همواره مخاطبان چنین تصوری از طراحی‌های من داشتند، چون طراحی‌هایم قابلیت حجم‌گونه دارند». نمایشگاه میلاد زینلی تا ۳۰ آبان برقرار است. نشانی گالری سیحون: خیابان وزرا، کوچه چهارم، پلاک ۱۱.

تماشای فیلم‌های رشد در سینما فلسطین- سینما فلسطین تهران از 25آبان محفل فیلم‌بازهای ایران شده است. این سینمای قدیمی این روزها میزبان چهل‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد است. از فردا (28آبان) تنها 4روز تا اختتامیه جشنواره باقی مانده و این فرصت خوبی برای برنامه‌ریزی و تماشای فیلم‌های جشنواره فیلم رشد به شمار می‌رود. آثار انتخابی این جشنواره در 3بخش فیلم‌های داستانی، پویانمایی و مستند (شامل مستند علمی- آموزشی و مستند به مفهوم عام) به رقابت می‌پردازند. آثار خارجی جشنواره رشد از 28کشور و از 5قاره انتخاب شده‌اند که ایتالیا با 11فیلم، هند با 8فیلم و فرانسه با 7فیلم، دارای بیشترین نماینده هستند. همچنین 110فیلم ایرانی برای شرکت در بخش مسابقه بین‌المللی برگزیده شده‌اند که شامل 8فیلم بلند داستانی، 38 فیلم کوتاه داستانی، 22فیلم مستند و 42فیلم پویانمایی هستند.



آرزوهای خط‌خطی در روز پایانی- مجموعه برنامه‌های آرزوهای خط‌خطی، کاری مشترک از پویش «بدسرپرست تنهاتر است» و باغ‌موزه قصر تهران است که به مناسبت نخستین سالگرد زلزله کرمانشاه و روز جهانی منع خشونت علیه کودکان در روز ۲۱آبان در باغ‌موزه قصر افتتاح شد و فردا (۲۸ آبان) آخرین روز برگزاری را پشت سر می‌گذارد. برای برپایی این نمایشگاه بالغ بر ۱۲۰۰ فریم عکس توسط ۱۸۳ عکاس از شهرهای مختلف ایران به دبیرخانه مسابقه عکس «کودک و زلزله» ارسال  و درنهایت آثار ۴۵عکاس برای ارائه در این نمایشگاه انتخاب شد. بنا به تشخیص هیأت داوران در آیین پایانی نمایشگاه علاوه بر معرفی نفرات اول تا سوم از 5عکس برتر نیز تقدیر خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید