• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 24 آبان 1397
کد مطلب : 37581
+
-

مسابقه‌ای برای ندیدن

مسابقه‌ای برای ندیدن

تیم ملی امروز برای هفدهمین بار با حریفی از منطقه آمریکای شمالی و مرکزی (کونکاکاف) روبه‌رو می‌شود. در 16تجربه قبلی، ایران 8بار به پیروزی رسیده و 4بار نیز شکست خورده است. بهترین نتیجه تاریخ تیم ملی در برابر حریفانی از این منطقه، به پیروزی بزرگ و تاریخی جام‌جهانی 1998در مقابل آمریکا برمی‌گردد و تلخ‌ترین نتیجه در دوئل با کونکاکافی‌ها، شکست در نخستین دیدار تیم در جام جهانی 2006مقابل مکزیک بوده است. کارلوس کی‌روش از حریف امروز تیم ملی، به‌عنوان یک تیم جذاب و «رقابتی» نام می‌برد اما بعید به‌نظر می‌رسد ترینیداد بتواند فشار چندانی به خط دفاعی تیم ملی وارد کند. این سومین جدال کی‌روش با تیم‌های آمریکای شمالی و مرکزی در دوران هدایت تیم ملی است و مرد پرتغالی قصد دارد رکورد صد درصدی‌اش را در برابر این تیم‌ها حفظ کند. ایران و ترینیداد یک‌بار در روزهای منتهی به جام جهانی 2014در برزیل با هم مسابقه دادند. در این مسابقه که بدون حضور هوادار پشت درهای بسته برگزار شد، احسان حاج صفی و رضا قوچان‌نژاد، 2گل تیم ملی را وارد دروازه حریف کردند.
ترینیداد و توباگو در همه تاریخ‌اش، تنها یک‌بار طعم حضور در جام‌جهانی را چشیده است. آنها برای نخستین و آخرین بار در جام‌جهانی 2006آلمان حاضر بودند. نسل طلایی ترینیداد با کاپیتانی دوایت یورک بزرگ، با شکست دادن بحرین در دیدار نهایی پلی‌آف به جام‌جهانی رسید. گل تاریخی صعود را «دنیس لارنس» به ثمر رساند. بازیکنی که به یک قهرمان ملی در کشورش تبدیل شد و حالا به‌عنوان سرمربی تیم ملی ترینیداد و توباگو به تهران سفر کرده است. این تیم هرگز قهرمان جام طلایی کونکاکاف نشده و تنها یک‌بار در سال 1973به فینال این رقابت‌ها رسیده است. مهم‌ترین افتخارات این کشور در تورنمنت کشورهای حوزه کارائیب به‌دست آمده اما آنها در 16سال گذشته موفق به بردن این جام نشده‌اند. ترینیداد و توباگو امروز در آزادی به مصاف تیمی می‌رود که با 5بار حضور در جام‌جهانی و 3قهرمانی در جام ملت‌ها، یکی از پرافتخارترین تیم‌های قاره آسیا محسوب می‌شود. در آخرین رنکینگ فیفا ترینیداد در رده نودوسوم ایستاده است؛ 63پله پایین‌تر از رده تیم ملی ایران.
در فهرست 24نفره اردوی تیم ملی، 14لژیونر دیده می‌شوند. احمد نوراللهی که در اردوی قبلی به بازی گرفته نشد، این بار می‌تواند نخستین بازی ملی‌اش را انجام بدهد و محمدحسین کنعانی‌زادگان نیز پس از مدت‌ها می‌تواند دوباره در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد. هواداران تیم ملی همچنان در انتظار درخشش سامان قدوس و علی‌قلی‌زاده هستند و مهدی ترابی نیز تلاش خواهد کرد تا روند خوب گلزنی در ترکیب تیم ملی را حفظ کند. در سمت مقابل ترینیداد و توباگو مهره چندان شاخصی در اختیار ندارد. مولینیو که در فوتبال آمریکا توپ می‌زند، با تیمش به تهران سفر نکرده و در فهرست تیم لارنس، جیویون جونز که در دسته دوم بوندس‌لیگا برای دارمشتات توپ می‌زند، شاخص‌ترین مهره تیمش به شمار می‌رود. ترینیداد، 3بازیکن در تیم‌های معمولی لیگ عربستان و 4بازیکن شاغل در فوتبال آمریکا در اختیار دارد. آنها در آخرین دیدار دوستانه قبل از سفر به تهران، نتیجه را به تایلند واگذار کردند اما پیش از آن در اردوی اسپانیا، امارات را با 2گل از پیش رو برداشتند. یک سال و چند‌ماه قبل، ترینیداد با شکست دادن آمریکا، شانس صعود به جام‌جهانی را از این کشور گرفت. در 12بازی مرحله مقدماتی جام جهانی در منطقه کونکاکاف، ترینیداد فقط 2بار برنده شد و سرانجام در انتهای جدول قرار گرفت اما لذت نابود کردن تیم ملی آمریکا،هنوز از ذهن هواداران ترینیداد خارج نشده است.
تماشای مسابقه ایران و ترینیداد و توباگو برای هواداران تیم ملی رایگان است اما باز هم بعید به‌نظر می‌رسد استقبال چندانی از این مسابقه صورت بگیرد. تا زمانی که نام‌های بزرگ برای دیدار تدارکاتی به تهران نیایند، تماشاگران تیم ملی نیز رمقی برای حضور در ورزشگاه نخواهند داشت. علاوه بر این، قطع‌شدن ارتباط ستاره‌های تیم و اعضای کادر فنی با هواداران فوتبال، استقبال از این تیم را سردتر از همیشه خواهد کرد. در آستانه جام ملت‌ها،این اتفاق برای تیم ملی خوشایند به‌نظر نمی‌رسد اما ظاهرا اعضای این تیم برای رسیدن به اهداف‌شان، دست به هر کاری می‌زنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید