• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 24 آبان 1397
کد مطلب : 37591
+
-

قهرمان واقعی

مجتبی سارنگ

نتایج تیم پرسپولیس از ابتدای حضور برانکو و به‌خصوص صعود به فینال آسیا به همه علاقه‌مندان و کارشناسان فوتبال ثابت کرد که این تیم قهرمان واقعی ایران و آسیاست و عدم‌دریافت کاپ قهرمانی در پایان رقابت‌های آسیایی نتوانست خدشه‌ای به شخصیت قهرمانی این تیم وارد کند. با بررسی عملکرد تیم و مرور دستاوردهای حاصله می‌توان با قاطعیت پرسپولیس را قهرمان واقعی بدانیم. اما دستاوردهای حضور برانکو در پرسپولیس:

    تیم پرسپولیس در 2 دوره لیگ برتر فوتبال توانست با قاطعیت عنوان قهرمانی را کسب کند البته در دوره‌ای هم که این تیم نایب‌قهرمان شد به‌دلیل تفاضل گل با تیم استقلال خوزستان بود که در واقع آن نایب‌قهرمانی نیز به نوعی قهرمانی بود. 

    تغییر و اثرات مثبت در رفتار تماشاگران که در کل رقابت‌های این تیم به شکل منطقی و به‌دور از رفتارهای ناهنجار از آن حمایت کردند و نمونه بارز آن رفتار بسیار حرفه‌ای تماشاگران در فینال برگزار شده روز شنبه بود. 

    در شروع فصل جدید لیگ برتر با توجه به بسته‌بودن پنجره نقل و انتقالات، پرسپولیس از جذب بازیکن جدید محروم و تعدادی از بازیکنان کلیدی نیز تیم را ترک کرده‌اند اما به‌دلیل شخصیت و روحیه برنده به‌وجود آمده در تیم، با همان تعداد بازیکن موجود توانست تا این مرحله از مسابقات تداوم 
داشته باشد. 
 
  حضور تیم پرسپولیس و برگزاری بازی نهایی در تهران موجب شد که شرایط استادیوم آزادی نیز دچار بازنگری اساسی شده و نقایصی که سال‌ها برای رفع آنها تلاشی نشده بود برطرف شود. 

    حضور مقامات سطح بالای فیفا و ای‌اف‌سی و توجه رسانه‌های خبری دنیا و برگزاری آبرومندانه و همچنین رفتار حرفه‌ای تماشاگران و انعکاس اخبار مثبت این رخداد از دستاوردهای حضور تیم پرسپولیس در فینال این دوره از رقابت‌ها بود. 

    بحث درآمدزایی‌ تیم به‌خاطر رسیدن تا مرحله نهایی نیز موضوع قابل اهمیتی است که با توجه به مبالغی که عاید باشگاه می‌شود قطعا به‌عنوان امتیاز شاخصی در تاریخ این باشگاه ثبت و ماندگار خواهد شد. با توجه به این نکات شما هم خواهید پذیرفت که قهرمان واقعی تیم پرسپولیس است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید