• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 22 آبان 1397
کد مطلب : 37306
+
-

اخبار کوتاه | ایران

ایران باج نمی‌دهد

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا از سران برخی کشورهای اروپایی خواسته بود که با او همراهی کنند تا به خیال خودش ظرف مدت 3‌ماه جمهوری اسلامی مضمحل شود اما ایران به هیچ کشوری باج نمی‌دهد و با تلاش از مواهب خود بهره‌مند می‌شود. (واحد مرکزی خبر)

جزئیات حبس یک کارمند وزارت خارجه

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به پرسشی درخصوص جرم امنیتی یکی از کارکنان وزارت خارجه که توسط سخنگوی قوه قضاییه اعلام شد، اظهار داشت: این خبر موضوع تازه‌ای نیست و فرد مورد نظر در سال۹۴ بازداشت و در اوایل سال۹۵ محکوم شده و اواخر همان سال هم در دادگاه تجدید نظر از تخفیف در برخی مجازات‌ها برخوردار شد .(وزارت‌خارجه)

قول پاکستان درباره مرزبان‌های ایران

محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه گفت: مقامات پاکستانی اعم از نخست‌وزیر، وزیر امورخارجه و فرمانده ارتش پاکستان تعهد کردند که اقدامات خود را برای آزاد کردن همه گروگان‌های ایرانی افزایش دهند. ۲۴مهرماه تعدادی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه به‌دست اعضای گروهک تروریستی ربوده شدند که جیش‌العدل مسئولیت ربایش آنها را به‌عهده گرفت. (خانه ملت)

ترامپ بقای برجام را پذیرفته است

رئیس‌جمهور فرانسه گفت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به تصمیم فرانسه مبنی بر باقی‌ماندن در برجام احترام می‌گذارد. امانوئل مکرون، در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان در پاسخ به سؤالی درباره اهمیت روابط شخصی در مذاکرات وی با دونالد ترامپ تأکید کرد: ترامپ تصمیم گرفت برجام را ترک کند اما او در نهایت به این حقیقت که ما تصمیم گرفته بودیم در توافق هسته‌ای باقی بمانیم، احترام گذاشت.

تکذیب اعدام 22نفر در خوزستان

حسینی پویا، دادستان مرکز استان خوزستان در رابطه با تکذیب خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اعدام ۲۲ نفر در رابطه با حادثه تروریستی اهواز گفت: پرونده متهمان حادثه تروریستی اهواز در دادسرای عمومی و انقلاب اهواز در مرحله تحقیقات مقدماتی در حال رسیدگی است. (میزان)

هسته سیاسی صداوسیما ماندنی شد

 طبق اخبار دریافتی در چند روز گذشته یکی از مدیران ارشد معاونت سیاسی صداوسیما در جلسه‌ای با حضور سردبیران و دبیران این معاونت گفته است، از مجموعه لیستی که برای اخذ معافیت برخی مدیران صداوسیما برای ادامه کار در پست‌های مدیریتی ارائه شده بود تنها با ادامه کار 5 نفر شامل مجید آخوندی معاون سیاسی، ایرج سبقتی قائم‌مقام معاونت سیاسی، سیدمهرداد سیدمهدی ریاست خبرگزاری صداوسیما و عبدالرضا بوالی مدیر شبکه خبر موافقت شده است. (خبرآنلاین)

این خبر را به اشتراک بگذارید