• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 22 آبان 1397
کد مطلب : 37301
+
-

کوتاه از سیاست | ایران

 خشم وزیر خارجه آمریکا از توییت ظریف

وزیر خارجه آمریکا با انتشار پیامی در توییتر، خشم خود را از توییت اخیر ظریف نشان داد. مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا یک روز پس از توییت وزیر امور خارجه کشورمان نوشت: «شرم بر «نیوزویک جعلی» که به جواد ظریف کمک کرد تا دروغ‌پراکنی کند. حقیقت این است که آمریکا هرگز غذا و دارو را تحریم نکرده و چنین کاری نمی‌کند. نیوزویک در گزارش روز جمعه خود اظهارات پومپئو را منتشر کرده بود که در یک مصاحبه گفته بود اگر رهبران ایران می‌خواهند مردم این کشور غذا داشته باشند، باید یک تصمیم بگیرند.

  جوانگرایی در شورای نگهبان را نفی نمی‌کنم

سخنگوی شورای نگهبان در برنامه بدون توقف شبکه سوم سیما در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که پرسید چرا بافت شورای نگهبان از نظر سنی، جوان نیست  گفت: معمولا در نهادهای تشخیص‌دهنده که تجربه بیشتر مؤثر است، افرادی انتخاب می‌شوند که تجربه کاری عمده داشته باشند. نمی‌خواهم این (جوانگرایی) را نفی کنم؛ این نکته درستی است؛ زیرا زمانی که خودِ بنده به شورای نگهبان پیوستم، 40سال داشتم. در دوره‌های قبل نیز چه در بین فقها و چه حقوقدانان افرادی را داشتیم که نزدیک 30سال داشتند.

  شنبه بازنشستگی

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبنای تاریخ بازنشستگی مقامات زمان ابلاغ قانون از سوی رئیس‌جمهور به روزنامه رسمی است، به ایرنا گفت: مهلت به کارگیری بازنشستگان مشمول قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان 26آبان 97به پایان می‌رسد و از 27آبان هیچ‌یک از مشمولان این قانون نباید در سمت‌های خود در دستگاه‌ها شاغل باشند. میرمحمد صادقی در پاسخ به این سؤال که درصورت عدم‌ترک شغل بازنشستگان مشمول این قانون چه اتفاقی رخ می‌دهد، گفت: پرداخت هرگونه وجهی پس از این مهلت از هر محل و تحت هر عنوان به این افراد جرم و در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید