• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 20 آبان 1397
کد مطلب : 37062
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

دوشنبه 21 آبان

باخ و شوبرت در تالار وحدت-
فرانتس شوبرت معتقد بود آنهایی که از دل اندوه زائیده شده‌اند، بزرگ‌ترین دلخوشی برای جهان هستند. او منشأ قطعات موسیقی‌اش را نیز اندوهش می‌دانست و معتقد بود قطعاتی که بیشترین شادی را به جهان بخشیده‌اند، از عمیق‌ترین اندوه‌‌هایش الهام گرفته‌اند. اگر این دیدگاه کنجکاوی‌تان را نسبت به موسیقی شوبرت برانگیخته‌، می‌توانید قطعاتی از آثار او را در اجرای ارکستر سمفونیک رسانه هنر، به رهبری امیر پدرام طاهریان بشنوید. این برنامه فردا، 21 آبان  از ساعت 21:30 در تالار وحدت اجرا خواهد شد و قرار است در آن آثاری از کارل فیلیپ امانوئل باخ، جان ویلیامز و فرانتس شوبرت در تالار وحدت اجرا شود. از ویژگی‌هایی منحصر‌به‌فرد این ارکستر که پیش از این در تالارهای رودکی، حوزه هنری، آوینی، فرهنگسرای نیاوران و ارسباران نیز اجرا داشته، ترکیب نوازندگان حرفه‌ای با جوانان است. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این کنسرت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند. 

گلستان در خانه هنرمندان - «اسرار گنج دره جنی» را فقط با پرداخت ۱۰هزارتومان تماشا کنید. این فیلم به کارگردانی ابراهیم گلستان و با بازی پرویز صیاد، مری آپیک، شهناز تهرانی، محمود بهرامی، صادق بهرامی و جهانگیر فروهر، ۲۱ آبان در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان روی پرده می‌رود. نمایش این فیلم در ساعت 6عصر، قصه مردی روستایی است که هنگام شخم زمین، در حفره‌ای گنجی پیدا می‌کند. او به خانه می‌رود و می‌خواهد به یمن یافتن گنج، گاوش را که تنها سرمایه قبلی‌اش است برای روستاییان قربانی کند. موسیقی این فیلم با فرهاد مشکات، ساخت مجسمه‌ها با مرحوم کاوه گلستان و نقاشی‌ها از بهمن دادخواه بوده است. 



مستندی برای عاشقان سینما - عشق سینما‌ها حتما قدر این فیلم را بیشتر می‌دانند. مستند «اسپیلبرگ» درباره غول صنعت سینما و یکی از مهم‌ترین کارگردانان تاریخ سینماست که به کارگردانی سوزن لیسی در گالری رج به نمایش درمی‌آید. این مستند بخش‌هایی از زندگی و خاطرات همکاران و دوستان استیون اسپیلبرگ کارگردان «ای‌تی»، «فهرست شیندلر»، «نجات سرباز رایان» و فیلم‌های مهم دیگر است. اینکه مارتین اسکورسیزی، ریچارد دریفوس، جان ویلیامز، فرانسیس فورد کاپولا، تام هنکس، جورج لوکاس، لئوناردو دی‌کاپریو درباره این کارگردانان بزرگ صحبت ‌کنند حتما جذاب خواهد بود. اگر دوست داشتید مستند اسپیلبرگ را ببینید دوشنبه ۲۱ آبان ساعت 6عصر به خیابان پاکستان، کوچه‌حکیمی، شماره۴ بروید و با خرید یک بلیت ۱۵‌هزار تومانی این مستند را تماشا کنید. 

آی آدم‌ها... - فردا می‌توانیم از پدر شعر نو در ایران چند قطعه‌ای بخوانیم. نیما یوشیج متولد 21آبان بود و به این ترتیب می‌توانیم فردا را با خواندن شعرهای او به پایان برسانیم؛ مثلا «آی آدم‌ها که بر ساحل نشسته شاد و خندانید!/ یک نفر در آب دارد می‌سپارد جان/ یک نفر دارد که دست و پای دائم‌ می‌زند/ روی این دریای تند و تیره و سنگین که می‌دانید/ آن زمان که مست هستید از خیال دست یابیدن به دشمن/ آن زمان که پیش خود بیهوده پندارید / که گرفتستید دست ناتوانی را/ تا توانایی بهتر را پدید آرید/ آن زمان که تنگ می‌بندید/ بر کمرهاتان کمربند/ در چه هنگامی بگویم من؟/ یک نفر در آب دارد می‌کند بیهوده جان قربان!/‌ آی آدم‌ها که بر ساحل بساط دلگشا دارید!/ نان به سفره، جامه‌تان بر تن/ یک نفر در آب می‌خواند شما را...» .



نمایشگاه سازها - کانون سازندگان ساز خانه موسیقی دست به کاری جالب زده و قرار است نمایشگاهی از سازهای ملی و ابداعی سازندگان ساز برگزار کند. در این نمایشگاه که از ۲۱ تا ۲۵ آبان‌ماه در خانه هنرمندان برگزار می‌شود، انواع سازهای سنتی، سازها کلاسیک غربی و سازهای ابداعی در معرض نمایش قرار می‌گیرند. فراخوان این نمایشگاه در تابستان منتشر شده بود و از این طریق سازندگان ساز و علاقه‌مندان، آثارشان را به نمایشگاه ساز فرستاده‌اند. 

نشستن پای نود- این‌طور به‌نظر می‌رسد که چند هفته غیبت برنامه «نود» در کنداکتور شبکه 3 باعث بیشتر شدن دنبال‌کننده‌های این برنامه شده است. به هرحال عادل فردوسی‌پور به تلویزیون بازگشت و اتفاقا برنامه این هفته‌اش سوژه‌های جذابی برای بیننده‌ها دارد. مسابقه برگشت پرسپولیس و کاشیما در لیگ قهرمانان برگزار شد و حالا نوبت نقد و بررسی عملکرد شاگردان برانکو در این بازی است. از این گذشته، لیگ هم هفته‌ای پرماجرا را پشت سرگذاشت و این دوشنبه فرصتی برای بازنگری در اتفاق‌های بازی‌های لیگ برتر است.  



شهاب‌باران - آنهایی که نگاه به آسمان دارند و نجوم در دسته علایقشان جای می‌گیرد، فردا آسمان شب را از دست ندهند. فردا شب آسمان ایران با رویداد بارش شهابی ثوری روبه‌رو خواهد شد. کانون بارش شهابی ثوری درصورت فلکی ثور(صورت فلکی گاو) قرار دارد و بهترین فرصت برای رصد این پدیده بعد از نیمه شب از مکانی تاریک و دور از آلودگی نوری خواهد بود. اگر آلودگی هوا مجال دهد و آسمان محل زندگی‌تان چندان گرفته نباشد، می‌توانید شهاب‌های این بارش را تا نهم آذرماه با چشم غیرمسلح ببینید. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید