• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 20 آبان 1397
کد مطلب : 37024
+
-

هشدار دستگاه قضایی به شکارچیان غیرمجاز پرندگان مهاجر

 تداوم شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر در مازندران با وجود هشدار دامپزشکی و فعالیت رو به رشد مراکز عرضه لاشه و زنده این پرندگان سبب شد تا مدعی‌العموم برای مقابله با این پدیده وارد عمل شود. برخورد جدی و قاطع با شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر سال‌هاست که در رأس مطالبات دوستداران حیات وحش قرار دارد.
حالا آنطور که ایرنا گزارش داده است برای هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف به‌منظور برخورد قاطع با شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر، دیروز نشست مشترک رئیس‌کل دادگستری، مدیرکل محیط‌زیست، فرمانده انتظامی، فرمانداران و دادستان‌های شهرستان‌های مازندران در ساری برگزار و بر ضرورت برخورد «بدون چون و چرا» با شکارچیان غیرمجاز پرندگان مهاجر تأکید شد. رئیس‌کل دادگستری مازندران در این نشست، هشدار داد که اگر محیط‌زیست، فرمانداران، نیروی انتظامی یا هر دستگاه متولی دیگری در برخورد قاطع با شکارچیان متخلف پرندگان مهاجر کوتاه بیاید، دادستان‌ها و دادسراهای استان حقوق ضایع شده عمومی را، هم به‌خاطر به‌خطرانداختن محیط‌زیست و هم تهدید سلامت عمومی با جدیت پیگیری خواهند کرد.
محمد علی تقوی‌فرد با اعلام اینکه دادسراها، دادستان‌ها و قضات استان با قدرت آماده برخورد با متخلفان و شکارچیان غیرمجاز پرندگان مهاجر هستند، گفت: مداراکردن با افراد متخلف همانگونه که تاکنون جواب نداده از این پس هم جواب نخواهد داد و لازم است تمامی مدیران و متولیان با قاطعیت در این زمینه وارد عمل شوند.وی افزود: با اینکه مصوبات شورای تامین شهرستان‌ها و استان هم در مسیر مداراکردن به‌درستی به‌اجرا گذاشته نشده، ولی بررسی‌های عمقی دستگاه قضایی از وضعیت شکار و صید پرندگان مهاجر و مصوبات شورای تامین و اقدامات آن نشان می‌دهد که تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.
تقوی‌فرد با ابراز تأسف از وجود تعداد زیادی سلاح غیرمجاز شکاری در کشور، گفت: صدور مجوزهای شکار با مصوبات سلیقه‌ای سبب شده تا ما شاهد جنگ با حیوانات و نسل‌کشی پرندگان وحشی باشیم.او مسئولیت وضعیت کنونی صید غیرمجاز پرندگان و تهدید محیط‌زیست را متوجه مدیران و مسئولان دستگاه‌های دخیل اعم از محیط‌زیست، فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی و دادگستری دانست و تأکید کرد: از امروز شورای حفظ حقوق بیت‌المال مازندران هیچ عذر و بهانه، کوتاهی و سهل‌انگاری را از قاضی، دادسرا، نیروی انتظامی و فرمانداران در مورد عدم‌همکاری با دستگاه قضایی دربرخورد با متخلفان صید و شکار پرندگان مهاجر نمی‌پذیرد.
تقوی‌فرد با اظهار اینکه «وضعیت صید و نسل‌کشی پرندگان باید در مازندران پایان یابد»، هشدار داد: من به‌عنوان رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان تأکید می‌کنم که اگر همه هماهنگ عمل و در قالب حقوق عامه ورود پیدا کنیم، نتیجه می‌گیریم و اگر نتیجه نگرفتیم من و دادستان مرکز استان مسئولیت خود را رها می‌کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید