• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 20 آبان 1397
کد مطلب : 37014
+
-

با مردم | حوادث

با مردم | حوادث

   فرهنگ پیشگیری

با عرض سلام و خدا قوت. اگر همه مردم حقیقت و ارزش جمله «پیشگیری بهتر از درمان است» را درک کرده و همیشه خود مراقبتی کنند، امکان ندارد به بیماری‌های بزرگ، صعب‌العلاج و خدای ناکرده لاعلاج دچار شوند. به‌نظرم این پیشگیری‌ها با فرهنگسازی‌ و یادآوری نکات پزشکی مخصوصا به‌وسیله رسانه‌ها و انجام معاینات دوره‌ای حداقل سالانه امکان‌پذیر است.
6263...0938

   حق داشتن مسکن

با سلام خدمت زحمتکشان روزنامه همشهری. من یک شهروند ایرانی‌ام. طبق قانون اساسی داشتن مسکن حق هر شهروند ایرانی است ولی در ایران با این وسعت زیاد حتی یک متر زمین هم نداریم. چرا دولت از امثال من که از اجاره‌نشینی به ستوه آمده‌ایم حمایت نمی‌کند؟ چرا هیچ نهادی به فکر خانه‌دارشدن ما نیست؟ لطفا منعکس کنید.
یک شهروند مستأجر

  توجه و حمایت‌ از بازنشستگان

سلام. از آنجا که بازنشستگی معمولا با شروع سن سالمندی همراه است، از این‌رو سالمندان و بازنشستگان به‌دلیل کهولت و کاهش توانایی‌هایشان از اقشار آسیب‌پذیر جامعه محسوب می‌شوند؛ بنابراین باید تحت توجه و حمایت‌های لازم قرار بگیرند و نیازهای آنها در ابعاد جسمی، اجتماعی و روانی مورد ارزیابی و پاسخگویی واقع شود. برای همین در همه جای دنیا از بازنشستگان به‌عنوان سرمایه و ثروت معنوی، فکری، تجربی و علمی در رشته‌ها و تخصص‌های خودشان بعد از بازنشستگی استفاده می‌کنند. به‌نظرم باید با تدبیر شایسته از این ظرفیت و گنجینه در کشور ما هم استفاده بهینه شود تا‌ شأن و کرامت آنها هر روز در جامعه ارتقا یابد؛ ضمن اینکه در کشورهای پیشرفته سن بازنشستگی در مرز۷۰ سالگی است نه۵۰ سالگی!
همدانی از تهران

   وام تاکسی‌های فرسوده

با سلام و خسته نباشید حضور کلیه مسئولین روزنامه همشهری. با توجه به اینکه هم‌اکنون تاکسی‌های جدید نه ثبت‌نام شده و نه واگذار می‌شوند، از سازمان تاکسیرانی و شورای شهر خواستار پیگیری در رابطه با وام 3میلیونی جهت بازسازی تاکسی‌های فرسوده هستیم. امیدوارم منعکس کنید.
گلایه تعدادی از رانندگان تاکسی

  استفاده کمتر ازکیسه نایلون

سلام. به شهروندان توصیه می‌کنیم هنگام خرید به‌خصوص میوه از زیان‌های جبران‌ناپذیر کیسه‌های نایلونی مطلع باشند. به‌نظرم باید تک‌تک افراد جامعه نسبت به این مسائل احساس مسئولیت کنند و وظایف شهروندی خود را بجا آورند و بی‌تفاوت نباشند. البته مسئولان ذی‌ربط در وزارت بهداشت هم باید با کمک به تولید‌کنندگان برای تولید کیسه‌های قابل بازیافت و تبلیغ و آگاهی‌رسانی از طریق شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، برای استفاده‌ کمتر از کیسه‌های پلاستیکی و آموزش روش‌های جایگزین مانند استفاده از سبدهای خرید یا کیسه‌های پارچه‌ای به مصرف کمتر این مواد کمک و فرهنگسازی‌ کنند. پیشنهاد می‌کنم شهروندان حداقل در زمان خریدهای قابل پیش‌بینی، از کیسه‌های پارچه‌ای یا سبدهای خرید به ‌جای کیسه‌های نایلونی استفاده کنند.‌ به امید روزی که طبیعت نفسی تازه کند.
عبدالله‌نژاد از تهران

   تبعیض در بین بازنشستگان

سلام. بازنشسته تأمین اجتماعی هستم. درحالی‌که تمام بازنشسته‌های کشوری وام 5میلیونی را گرفتند و خرج کردند، ولی خبری از وام برای بازنشسته‌های تأمین اجتماعی نیست. لطفا به گوش مسئولین برسانید تبعیض تا کی در بین بازنشستگان باید ادامه داشته باشد؟
6423...0912

  نظارت بر قیمت‌ها

سلام و خدا قوت. به مسئولان در سازمان تعزیرات بگویید بر قیمت اجناس نظارت بیشتری کنند. اجناس که می‌گوییم فقط شامل خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها نیست. مشکل این است که اصلا نظارتی دیده نمی‌شود. پس سازمان‌هایی مانند سازمان حمایت ازمصرف‌کنندگان چه نقشی در کنترل قیمت‌ها دارند؟ وقتی قشر کارمند جامعه از گرانی‌ها و تورم شکایت دارد، وای به حال اقشار پایین‌تر جامعه که روزمزد بوده و حقوق و درآمدی ندارند!
5978...0938

  اختلال در حرکت خودروها

باسلام. در خیابان بهشت واقع در منطقه ٥ شهرداری تهران، اکثر وسایل نقلیه عبوری که از تقاطع خیابان‌های گلبرگ و شهید صبح‌دوست وارد این خیابان می‌شوند به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه نکرده و باعث اختلال در حرکت خودروهایی می‌شوند که از ضلع جنوب به شمال این خیابان در حرکت هستند. راهنمایی و رانندگی با همکاری شهرداری منطقه می‌تواند با جدا کردن محدوده تردد در ابتدای این خیابان مشکل مذکور را مرتفع کند.
8458...0912

  قطع خدمات بیمه تکمیلی

با سلام و خسته نباشید. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران پیش از موعد و چندماه قبل از پایان قرارداد، خدمات بیمه تکمیلی کارکنان انبارهای نفت را قطع کرده است. این در حالی است که با این وضع وخیم گرانی، کارکنان ضعیف وکم‌درآمد سخت متضرر می‌شوند. از مسئولان در شرکت نفت درخواست رسیدگی داریم.
8132...0936

این خبر را به اشتراک بگذارید